;
دنیای مدآرایش و زیبایی

سیاهی زیر بغل چگونه رفع می شود؟ + ۵ روش آسان و خانگی

تیرگی یا سیاهی زیر بغل یک مشکل همه گیر است. بسیاری ها با این مشکل مواجه می شوند و نمی دانند که چرا این تیرگی به وجود می آید و مهم تر این که چگونه رفع می شود؟ ممکن است روش های مختلفی را برای رفع سیاهی زیر بغل امتحان کرده باشید اما ساده ترین این روش ها، استفاده از درمان های خانگی است. زیرا موثر تر است و بدون عوارض جانبی می باشد. در این مطلب از سری مطالب سلامت برای تان ساده ترین روش های خانگی برای رفع سیاهی زیر بغل را معرفی می کنیم. با استفاده مداوم از این روش ها به سرعت می توانید از شر این سیاهی ها خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: 7 بهترین راه حل طبیعی برای رفع بوی بد پا!

مهم ترین علل

بزرگترین علل تیرگی زیر بغل به دلیل تعریق و کمبود هوا رخ می دهد. علاوه بر این، تیرگی زیر بغل ممکن است به دلیل عوارض جانبی انواع مختلف اپیلاسیون رخ  نیز رخ دهد.

۵ روش خانگی فوق العاده موثر برای رفع سیاهی زیر بلغ

۱.جوش شیرین

جوش شیرین یکی از پرطرفدارترین روش هایی است که برای سفید کردن زیر بغل استفاده می شود. زیرا جوش شیرین تمام منافذ زیر بغل را باز می کند و این منجر به سفید شدن زیر بغل می شود. بعد از این که جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کردید تا خمیری به دست آید، آن را به زیر بغل خود بمالید. مدتی صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

رفع سیاهی زیر بغل

۲.رفع سیاهی زیر بغل، لیمو

لیمو یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای رفع تیرگی زیر بغل است. زیرا لیمو دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است. به همین دلیل بهتر است از لیمو برای سفید کردن زیر بغل و سیاهی های دیگر نواحی استفاده کنید. شما می توانید از لیموی تازه روزانه برای زیر بغل تان استفاده کنید. زمانی که لیمو را به زیر بغل تان می زنید مدتی کوتاهی صبر و کنید و سپس آن را بشویید. در مدت زمان کوتاهی متوجه نتیجه آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل سریع و کاربردی برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان

۳.سیب زمینی

سیب زمینی را می توان برای کسانی که پوست حساسی دارند و نمی توانند از لیمو استفاده کنند توصیه می شود. می توانید زیر بغل را با سیب زمینی سفید کنید که تقریباً همان خاصیت سفید کنندگی لیمو دارد. بنابراین سیب‌زمینی‌های برش‌شده را در زیر بغل‌تان بمالید و یا می‌توانید سیب‌زمینی را له کنید. در مدت کوتاهی نتیجه می گیرید.

۴.رفع سیاهی زیر بغل، شیر

یکی از رایج ترین روش های سفید کردن زیر بغل استفاده از شیر است. شما می توانید مقداری شیر را با مقداری کشک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در زیر بغل تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. با استفاده منظم از این روش می توانید، نتیجه خوبی بگیرید.

رفع سیاهی زیر بغل

۵.سرکه سیب

سرکه سیب هم اثر میکروب کشی و هم ضد بو دارد. اگر مرتبا از سرکه سیب برای زیر بغل خود استفاده کنید، می بینید که در مدت زمان کوتاهی زیر بغل تان سفید می شود. به علاوه از شر بو و کثیفی های زیر بغل تان هم راحت شوید.

همه این درمان های خانگی بسیار موثر هستند. البته به شرطی این که به صورت مرتب استفاده شود. استفاده یک بار یا دو بار نتیجه نمی دهد. نکته مهم دیگر این است که توجه داشته باشید قبل از استفاده در زیر بغل تان، حتما در مچ دست تان امتحان کنید. به ویژه لیمو را. اگر دچار قرمزی، خارش یا سوزش شدید بهتر است استفاده نکنید و روش دیگری را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته مهم برای از بین بردن جوش های سرسیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا