;
دنیای مدآرایش و زیبایی

چگونه از چین و چروک گردن جلوگیری کنیم؟ +۷ روش ساده

صرف نظر از سن، هیچ کس از دیدن چین و چروک روی گردن و صورت خود خوشش نمی آید. چین و چروک های گردن خطوط ظریفی هستند که در جلو و پشت گردن شما ظاهر می شوند. اگر به موقع درمان نشوند، در نهایت می توانند به شیار یا چین عمیق تبدیل شوند. پنهان کردن این چین و چروک ها چالش برانگیز است و حتی ممکن است به زیبایی شما آسیب برساند. در بخش آرایش و زیبایی چشمک در مورد نحوه از بین بردن چین و چروک گردن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: رفع چین و چروک پوست با روش های خانگی و طبیعی

دلایل ایجاد چین و چروک روی گردن

۱.سن

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با از بین رفتن خاصیت ارتجاعی، پوست شل می شود و در نتیجه گردن چروکیده می شود. به علاوه، توانایی پوست برای تولید روغن های طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. این می تواند باعث خشکی و افتادگی پوست شود که منجر به چین و چروک می شود.

۲.قرار گرفتن در معرض شدید نور خورشید

از بین بردن چین و چروک گردن, اشعه مضر UVA و UVB خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و بافت همبند درم را تجزیه کند. این بافت همبند از الیاف الاستین و کلاژن تشکیل شده است که بدون آن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و خطوط و چین و چروک های گردن ایجاد می شود.

۳.سیگار کشیدن

سیگار می تواند منجر به تغییرات فیزیکی متعددی از جمله چین و چروک گردن شود. افراد سیگاری ممکن است نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند چین و چروک بیشتری داشته باشند. تنباکوی موجود در سیگار می تواند کلاژن پوست را کاهش دهد. نیکوتین ممکن است میزان اکسیژن ارسالی به پوست را کاهش دهد و بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر بگذارد. هر دوی این مواد می توانند روند پیری را به شدت تسریع کرده و باعث ایجاد چین و چروک روی گردن شوند.

۴.ژنتیک

ژنتیک همچنین می تواند نقش مهمی در تعیین سرعت پیری پوست داشته باشد. اگر یکی از والدین شما یا هر دوی شما در سنین جوانی خطوط و چین و چروک گردن را تجربه کرده اند، به احتمال زیاد شما نیز ممکن در سنین پایین تر دچار چین و چروک شوید.

بیشتر بخوانید: ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

از بین بردن چین و چروک گردن

۵.حرکات مکرر

حرکات مکرر، مانند نگاه کردن به پایین برای استفاده از تلفن، ممکن است منجر به چین و چروک گردن شود. با این حال، اطلاعات کمتری در این زمینه وجود دارد.

روش های درمان

۱.از محصولات غنی از ویتامین C استفاده کنید

ویتامین C یکی از مواد رایج مورد استفاده در محصولات ضد چروک است. این یک آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را غیرفعال می کند و پیری پوست را کند می کند. استفاده از سرم‌های غنی از ویتامین C و محصولات مراقبت از پوست هر روز ممکن است به کاهش یا به تاخیر انداختن چین و چروک‌های گردن کمک کند. همچنین غذاهای غنی از ویتامین C از جمله پرتقال و لیمو را مصرف کنید.

۲.سیگار را ترک کنید

تنباکو و نیکوتین موجود در سیگار می توانند کلاژن پوست را مختل کرده و ایجاد چین و چروک گردن را تسریع کنند. از این رو، ترک سیگار کمک می کند. همچنین پوست شما را سالم تر و درخشان تر می کند.

۳.از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کردن یک راه عالی برای کاهش چین و چروک است. اکثر کرم های صورت و گردن از چندین ماده مرطوب کننده تشکیل شده اند که پوست را آبرسانی کرده و سطح الاستین و کلاژن را افزایش می دهند. مرطوب کردن منظم پوست را قادر می سازد تا سفت باقی بماند و ممکن است به کاهش چین و چروک گردن کمک کند.

شما می توانید محصولات غنی از اسید هیالورونیک، یک ماده با خواص مرطوب کنندگی قوی را انتخاب کنید. تحقیقات اولیه نشان می دهد که اسید هیالورونیک خطوط و چین و چروک گردن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: وازلین: بهترین پاک کننده آرایش چشم +جلوگیری از چین و چروک

۴.تزریق بوتاکس انجام دهید

از بین بردن چین و چروک گردن, اخیرا تزریق بوتاکس به یک درمان محبوب برای چین و چروک تبدیل شده است. این تزریق‌ها با مسدود کردن سیگنال‌های شیمیایی که باعث انقباض عضلات پوست می‌شوند، عمل می‌کنند.  در نتیجه منجر به یک ظاهر کلی صاف تر می شود. تحقیقات نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند یک روش ایمن و درمانی برای کاهش چین و چروک باشد. با این حال، به نظر می رسد که این اثرات حدود ۳ تا ۴ ماه، بسته به خاصیت ارتجاعی پوست و سن شما باقی می ماند. بنابراین فرد باید چندین بار درمان را تکرار کند تا خطوط و چین و چروک گردن خود را به حداقل برساند.

از بین بردن چین و چروک گردن

۵.روزانه ضد آفتاب بزنید

مطالعات نشان می دهد که استفاده منظم از ضد آفتاب می تواند علائم پیری را کاهش دهد. کرم ضد آفتاب نه تنها پوست شما را مرطوب می کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد، بلکه از آن در برابر اشعه های مضر UV نیز محافظت می کند. حداقل ۲ تا ۳ بار در روز و قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

۶.ماسک گردن را امتحان کنید

از بین بردن چین و چروک گردن, مشابه ماسک های ورقه ای، می توانید چندین تکه ماسک گردن را پیدا کنید که برای به حداقل رساندن خطوط طراحی شده اند. به نظر می رسد خطوط و چروک های عمیق گردن را کاهش می دهند. با این حال،.قبل از امتحان کردن، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

۷.آب بیشتری بنوشید

آب ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. برای کمک به کاهش چین و چروک، حداقل ۸ لیوان آب در روز مصرف کنید. با خوردن یک لیوان آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب و یک لیوان آب دیگر در طول یا بعد از صبحانه شروع کنید. می توانید با خوردن ۴ تا ۶ لیوان آب در طول روز، ۲ لیوان بعد از ناهار و ۲ لیوان بعد از شام، این کار را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا