;
دنیای مدگوناگون

از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی شگفت انگیز!

از بین بردن لک صورت: لک شدن صورت، تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های پوستی هنگامی رخ می‌دهد که بدن، ملانین بیش از حد می‌سازد. حتی ممکن است پس از ترکیدن آکنه و از بین رفتن جوش‌، جای آن‌‌ها به‌صورت لک روی صورت باقی بماند و ظاهر زشتی ایجاد کند.

لکه‌های پوستی معمولاً بی‌ضرر هستند اما داشتن لک بر روی صورت یک اتفاق ناخوشایند است و هیچ‌کس دوست ندارد روی پوست صورت خود لک‌های تیره داشته باشد. برای از بین بردن لک‌های صورت چه کنیم؟ سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت چیست؟ آیا درمان قطعی لک صورت وجود دارد؟ در ادامه چند روش ساده خانگی را برای از بین بردن لک‌های صورت معرفی کردیم.

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست صورت: ۱۰ روش طبیعی پاکسازی پوست ملکه کلئوپاترا

از بین بردن لک صورت در خانه

۱.روغن کرچک و درمان لک‌های پوستی

از بین بردن لک صورت، روغن کرچک را روزانه دو بار در محل مورد نظر مالیده و یا یک دستمال آغشته به روغن را در هنگام خواب در محل قرار دهید. این کار می‌تواند به چرب شدن پوست و از بین رفتن ملانین اضافی کمک کند.

شاید بپسندید: اگر شب ها خوابت نمیبره، خوردن این 9 ماده غذایی را امتحان کن!

۲.از بین بردن لک صورت با عسل

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی عسل به روشن شدن رنگ پوست و لکه‌‌های پوستی کمک ‌‌می‌کند. بنابراین کاربرد عسل یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت است. یک قاشق چایخوری عسل را بردارید و با انگشت روی لکه‌‌های صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را به مدت ۱۵ روز تکرار کنید.

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

۳.استفاده از آبلیمو

از بین بردن لک صورت، برای از بین بردن تیرگی پوست صورت می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید. روزانه دو بار آبلیمو را به نواحی تیره پوست بمالید. این کار پس از ۶ تا ۸ هفته به کاهش تیرگی پوست کمک خواهد کرد.

احتمالاً بپسندید: تغییر رنگ چشم بدون جراحی و لیزر فقط با یک ادویه امکان پذیر شد!

۴. استفاده از ژل شتسشوی پوست

هر شب، ابتدا صورت خود را با ژل شستشوی روشن کننده پوست کاملاً شسته و سپس به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید.

۵.استفاده از ماسک لایه بردا پوست

هفته‌ای 2 بار پس از شستن صورت، از ماسک لایه بردار استفاده کنید. ماسک لایه بردا را به تمام صورت به‌جز دور چشم بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس پوست خود را با آب خنک بشورید.

بیشتر بخوانید: روتین 7 مرحله ای زیبایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

۶.استفاده از کرم ضد لک

از بین بردن لک صورت، هر شب بعد از شتسشوی صورت و خشک کردن پوست، کرم ضد لک را روی لک بزنید و اجازه دهید تا صبح روی صورت بماند. مراقب باشید کرم ضد لک را دور چشم‌تان نزدید.

در صورتی که بعد از 1 تا 2 ماه از شروع درمان اندازه لک‌ها کوچکتر نشده و یا تیرگی ناشی از لک‌ها روی پوست صورت کمتر نشوند، با نظر متخصص پوست یا دکتر داروساز از کرم‌های ضد لک قوی‌تر باید استفاده کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که بعد از دو ماه رنگ لک‌های کمتر شد یا لک‌ها کوچکتر شدند، درمان را قطع نکنید و استفاده از کرم‌ها را ادامه دهید، در غیر این صورت ممکن است لک‌های پوست تان برگردد.. ۷.استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب

از بین بردن لک صورت، صبح‌ها هر 3 ساعت یکبار صورتتان را با آب شسته و سپس کرم ضد آفتاب بزنید و حتماً نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به صورت خود ضدآفتاب بزنید.

بیشتر بخوانید: ویتامین های ضروری برای زیبایی پوست:غذاهایی که برای زیبایی شما لازم و باید هر روز مصرف کنید!

درمان پزشکی لکه های پوستی

درمان با لیزر: در این روش از دستگاه‌های تولید کننده پرتوهای پر انرژی و لیزرهای متغیر Q برای پرتو تابی به بخش‌های درگیر پوست استفاده می‌شود.

کرم‌های موضعی: کرم موضعی هیدروکینون یا رتینول (ویتامین A) ممکن است به بهبود ظاهر لکه های پوستی تیره کمک کند.

لایه‌بردارهای شیمیایی: لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک می‌توانند به منظور برداشتن لایه خارجی پوست تیره مورد استفاده قرار بگیرند.

شاید بپسندید: معجزه گوجه فرنگی برای پوست:برای داشتن پوستی روشن و صاف ماسک های گوجه فرنگی را امتحان کنید!

سخن آخر

اگر برای از بین بردن لک‌های صورت خود از این روش‌ها استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که همه روش‌های درمان لک صورت همیشگی نیستند و شما نمی توانید از یک جلسه درمان انتظار معجزه داشته باشید، برای اینکه درمان شما قطعی و دائمی باشد، نیاز به ادامه دادن درمان و استفاده منظم از ضدآفتاب دارید.

بیشتر بخوانید

پیشگیری از پیری پوست: ۷ عادت بد که شما را پیر و مسن نشان می دهد!

شاید بپسندید: صورت پر، شکم لاغر با یه نسخه ارزون گیاهی!

چه کسی اولین بار از تلفن همراه در ایران استفاده کرد!؟ + تصویر اولین تلفن همراه در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا