;
فیلم و سریال

سرنوشت اعضای گروه آریان بعد از 25 سال+عکس و بیوگرافی

سرنوشت اعضای گروه آریان: گروه آریان یک گروه موسیقی پاپ ایرانی بود که کار خود را از نیمهٔ نخست سال ۱۳۷۸ با ۱۵ عضو آغاز کرد. این گروه تا اسفند ۱۳۹۳ فعالیت هنری داشت. مدتی بعد از آغاز کار، علیرضا طباطبایی نوازندهٔ ساز درام به آن‌ها پیوست، اما پس از آن محمدرضا گلزار (تومبا) و امیرحسین مستعد (گیتار بیس) گروه را ترک کردند. امیرحسین مستعد در یکی از کنسرت‌های این گروه در خارج از کشور ماند و به ایران بازنگشت. همین امر باعث شد تا مدتی این گروه اجازهٔ برپایی کنسرت نداشته باشند.

گروه آریان در سال ۱۳۸۷ نخستین آهنگ مشترک خود با کریس دی برگ خوانندهٔ مشهور ایرلندی را در تهران اجرا کرد. این آهنگ «The words i love you» نام دارد. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه موسیقی ضمن معرفی این گروه و دستاوردهایش درباره سرنوشت اعضای گروه آریان و جدیدترین عکس های آن صحیت خواهیم کرد.

شاید بپسندید: ساناز کیهان بازیگر نقش نگار در سریال خط قرمز الان کجاست؟+ عکس و بیوگرافی

سرنوشت اعضای گروه آریان

سرنوشت اعضای گروه آریان بعد از منحل شدن آن در سال 1393 در ادامه مورد توجه قرار گرفته است:

علی پهلوان: ۴۹ ساله – مهاجرت به استرالیا

علی پهلوان در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در بیمارستان نجمیه تهران دیده به جهان گشود. در خانواده کارمندی که پدرش کارمند وزارت کار بود، بزرگ شد و اکنون ساکن سیدنی استرالیا می‌باشد. او برادری به نام امیر دارد که کارگردان و بازیگر است. وی چندین کلیپ کنسرت آریان را من جمله کلیپ آریان وان که دربارهٔ پایین بودن کیفیت برنامه‌های شبکه فارسی وان بود ساخت که در تمامی مطبوعات و رسانه‌ها منعکس شد. علی پهلوان فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع با گرایش برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها می‌باشد.

شاید بپسندید: بیوگرافی کامل دیبا زاهدی بازیگر “فیلم بادیگارد”+عکس های جدید شخصی

احتمالا بپسندید:  عکس های “بازیگر نقش بانو هن سریال جواهری در قصر” پس از 21 سال + مثل قالی کرمون میمونه، زیباتر و جذاب تر!

علی پهلوان

شاید بپسندید: عکس های دخترکشی بازیگر نقش بابا پنجعلی “سریال پایتخت” در 71 سالگی!

احتمالا بپسندید: بیوگرافی ماهره حفیظ خان بازیگر زیبای پاکستانی + عکس های جدید!

پیام صالحی: ۵۰ ساله – فعالیت در زمینه ی طراحی

پیام صالحی (متولد ۲۱ اسفند ۱۳۵۳) خواننده، گیتاریست، آهنگساز، شاعر و ترانه‌سرای اهل ایران است که در سال ۱۳۷۸ همراه با علی پهلوان، گروه آریان را بنیان‌گذاری کرد و تا خداحافظی گروه، به عنوان یکی از اعضای اصلی فعالیت می‌کرد. به تشویق مادر در سن ۱۲ سالگی سنتور را نزد خانم آزیتا حاجیان از شاگردان فرامرز پایور آغاز نمود و در دوران دبیرستان در چندین گروه سنتی اجرای نقش کرد.

شاید بپسندید: بیوگرافی سارا رسول زاده از حضور در تیم هندبال تا بازیگری سینما و تلویزیون، زندگی شخصی و ….+عکس

احتمالا بپسندید: بیوگرافی سوتلانا سوپیلنیاک بازیگر اوکراینی سریال سرجوخه،همسر و عکس های شخصی بیرون سریال!

پیام صالحی

او فراگرفتن پیانو و آواز را آغاز نمود و سپس به گیتار روی آورد که آن را به عنوان ساز اصلی خود انتخاب کرد. او یکی از بنیان‌گذاران گروه موسیقی آریان است که خواننده گروه نیز می‌باشد. وی در رشته دکتری دامپزشکی تحصیل کرد و پس از اتمام آن به خدمت سربازی رفت که در گردان آموزشی افسران در کرمانشاه با علی پهلوان آشنا شد و همکاری آن دو آغاز گردید. او اولین بار با گروه آریان به شهرت رسید اما اکنون نوع فعالیت خود را تغییر داده و در موسیقی فعالیت جدی ندارد.

سیامک خواهانی: ۴۷ ساله – نوازنده، آهنگساز و مدرس

سیامک خواهانی متولد مرداد ۱۳۵۶ در تهران است , پدرش جراح و مادرش کارشناس بیولوژی است , ۴ خواهر بزرگتر دارد که همگی در رشته پزشکی تحصیل کرده اند , یک برادر دو قلو نیز به نام سیاوش دارد که مانند خود سیامک دکترای دامپزشکی دارد و در کار موسیقی هست و نوازنده تار است , سیامک از ۷ سالگی پیانو و از ۸ سالگی ویولن نزد استادان مقدسی , شاملو  و .. آموخته است.

سیامک خواهانی

فعالیت حرفه ای خود را از سال ۷۹ با کاست شخصی قصر خیال و با گروه آریان با کاست آفتابگردون آغاز کرد. او همچنین در فیلم سنتوری داریوش مهرجویی در نقش یک ویولونیست هم به ایفای نقش پرداخت.

ساناز کاشمری: ۴۱ ساله – اطلاعی از فعالیت فعلی او در دست نیست.

ساناز کاشمری، هنرمند خوش‌سیمایی است که یکی از اعضای گروه مشهور و خاطره‌انگیز آریان بوده و در زمان شروع فعالیت این گروه تنها ۱۷ سال سن داشته‌است. اکنون پس از گذشت چندین سال، هنرمندان این گروه همچنان در میان مردم محبوب هستند.

شراره فرنژاد: ۴۹ ساله – فعالیت در زمینه عکاسی و کافی شاپ

شراره فرنژاد متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۴ در تهران، نوازنده می باشد. فارغ التحصیل لیسانس رشته کامپیوتر می باشد، اولین زنی است که روی استیج موسیقی رفت و با گروه آریان به شهرت رسید و حالا آهنگساز و ترانه سرا می باشد.

سرنوشت اعضای گروه آریان

علیرضا طباطبایی: تدریس موسیقی

سرنوشت اعضای گروه آریان

محمدرضا گلزار: ۴۷ ساله – بازیگری و مجری گری

سرنوشت اعضای گروه آریان

شکل گیری گروه آریان

گروه موسیقی آریان که در اواخر دهه ی ۷۰ تشکیل شد، در دهه ی ۸۰ طرفداران زیادی پیدا کرد و موج تازه ای در موسیقی پاپ ایران به راه انداخت. آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب اسلامی بود و از این جهت اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب به‌ شمار می‌ رفت.

علی پهلوان و پیام صالحی در سپاه پاسداران خدمت سربازی را طی می‌کردند. در طی این دوره، این دو نفر بیشتر به علاقه‌مندی‌های یکدیگر آشنا شدند، هر دو شعر می‌گفتند، آواز می‌سراییدند، گیتار می‌نواختند و می‌خواندند.

این آشنایی در دوره‌ای رخ داد که موسیقی پاپ ایران برای اولین بار پس از انقلاب ۱۳۵۷ رشد می‌کرد. هر دو به این فکر افتادند که چه موقعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را در این زمینه با شیوه و سبکی متفاوت آغاز کنند. نخستین گام در این راه تشکیل گروه موسیقی پاپ با نام «گروه آریان» بود. آریان اولین گروه در این سبک و نوع بعد از انقلاب ۱۳۵۷ بود و از این جهت اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌رفت.

سرنوشت اعضای گروه آریان

برای شروع گروهی متشکل از آواز ویولن، گیتار به سبک ایرانی، دو خوانندهٔ اصلی با لحن و نوایی متفاوت و در پشت این نواها آوازی از خانم‌ها به‌عنوان همخوان تشکیل شد. علاوه بر این، غزل‌ها از بافت مخصوص با عباراتی ساده طراحی شدند تا طیف گسترده‌ای از جامعه را جذب کند. بر این اساس گروه با این ترکیب شروع کرد:

  • علی پهلوان (خواننده و گیتارنواز اصلی)
  • پیام صالحی (خواننده و گیتارنواز اصلی)
  • سیامک خواهانی (ویولن)
  • محمدرضا گلزار (گیتارنواز پیشین)
  • برزویه بدیهی (تنبک و پرکاشن)
  • شراره فرنژاد (گیتارنواز و همخوان)
  • ساناز کاشمری (همخوان)
  • سحر کاشمری (همخوان)

در ابتدا تصمیم گرفته شده بود که شهروز فرنژاد به‌عنوان نوازندهٔ کیبورد و پیانو همکاری کند اما به‌سبب داشتن شغل پیشین و سابقهٔ کاری، نینف امیرخاص (نوازندهٔ کیبورد، ارگ‌زن آشوری) از سوی سیامک معرفی شد تا جایگزین او شود و گروه تمرین‌هایش را با او از سر گرفت. به‌سبب فقدان نوازندهٔ درام و ویولنسل در گروه، نیاز به اجرای این ریتم ویژه روی پیانو و ارگ بود.

برای بالا بردن سطح کیفی اجرایی کار، گروه تمرینات مداوم و بسیار زیادی را انجام داد و تصمیم گرفته شد تا مجوزی برای برگزاری اجرای زنده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شود. نهایتاً گروه موفق شد تا مجوزهای لازم را بگیرد.

آلبوم‌ها

گل آفتابگردون (۱۳۷۹)
و اما عشق (۱۳۸۰)
تا بی‌نهایت… (۱۳۸۳)
بی‌تو باتو (۱۳۸۷)
خداحافظ (۱۳۹۳)

تک‌آهنگ‌ها

عید اومد، بهار اومد (به‌مناسبت نوروز ۸۸)
صدای پای امید (به‌مناسبت روز جهانی غذا)
هفت
از روزی که رفتی
تورو کم دارم
تو که با من باشی
تا ابد

اعضا

پیام صالحی: آواز، گیتار
علی پهلوان: آواز، گیتار
علیرضا طباطبایی: درام
سیامک خواهانی: ویولن
شراره فرنژاد: گیتار، همخوان
برزو بدیهی: پرکاشن
نینف امیرخاص: کیبورد
سحر کاشمری: همخوان
ساناز کاشمری: همخوان

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

بیشتر بخوانید: عکس های قدیمی بازیگران سینما و تلویزیون که شوکه می شوید+پیر شدند اما باکلاس و جذاب شدند!

جالب خواهد بود: بیوگرافی جورج آنسارا “بازیگر نقش ابوسفیان در فیلم محمد رسوال الله”، همسران و فرزندانش+عکس های شخصی

شاید بپسندید: بیوگرافی بهزاد خلج بازیگر “سریال آقای قاضی”، همسر و فرزندانش+عکس های شخصی

احتمالا بپسندید: بیوگرافی غلامعلی کویتی پور، رازهای خصوصی و سرنوشت تنها دخترش + عکس ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا