;
فیلم و سریال

بیوگرافی مهدی پاکدل، همسرانش و دیگر ناگفته های زندگی شخصی و حرفه ای+عکس

بیوگرافی مهدی پاکدل: مهدی پاکدل متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۹ در اصفهان است. او دانشجوی انصرافی رشته گرافیک دانشگاه آزاد تهران است و دو بار ازدواج کرده است. در این مقاله بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با بیوگرافی مهدی پاکدل و اطلاعات جالبی درباره زندگی او آشنا خواهید شد.

بیوگرافی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل از بازیگران سینما و تلویزیون است که در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده است. ازجمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به سریال‌های کیمیا، ستایش و جیران اشاره کرد. در ادامه این مقاله سعی‌ کرده‌ایم تا بیوگرافی مهدی پاکدل را برای شما به طور کامل گردآوری کنیم.

ازدواج مهدی پاکدل

مهدی پاکدل دو بار ازدواج کرده است.

همسر اول

همسر سابق مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی بود. مهدی سر صحنه فیلمبرداری مصائب دوشیزه، عاشق خنده‌های بهنوش طباطبایی شد و آن‌ها با هم آشنا شدند. این آشنایی در اسفند سال ۱۳۸۹ به ازدواج ختم شد، اما شش سال بعد، یعنی در سال ۱۳۹۵ این دو بازیگر از هم جدا شدند.

بیوگرافی مهدی پاکدل

در مراسم اکران فیلم سیانور، بهنوش طباطبایی بدون حلقه ازدواج بود و همین موضوع باعث شد سوژه عکاس‌ها شود و شایعاتی در مورد جدایی او و مهدی در فضای مجازی پخش شود. مدتی بعد، بهنوش طباطبایی تمامی عکس‌های دونفره را از صفحه اینستاگرامش پاک کرد.

فریبا نادری در یکی از مصاحبه‌هایی که داشت خبر جدایی این دو بازیگر را تائید کرد. بعدها بهنوش دلیل کم کاری‌اش در سینما و تلویزیون را جدایی از مهدی پاکدل عنوان کرد.

 

همسر دوم

همسر دوم مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور است. عاطفه رضوی، همسر برادر مهدی پاکدل، با انتشار عکس دو نفره‌ای از مهدی و رعنا، ازدواج آن‌ها را تبریک گفت و نوشت «دوستتان دارم خصوصا کنار هم، مبارکمان باشد». با انتشار این خبر، مشخص شد این دو بازیگر زن و شوهر هستند.

بیوگرافی مهدی پاکدل

نقش آفرینی‌های مشترک مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور

این دو بازیگر قبل از ازدواج بارها در فیلم‌های سینمایی مختلف با هم همکاری داشته‌اند. این فیلم‌ها عبارتند از «آمین»، «لحظه‌ای و دیگر هیچ»، «چهارراه استانبول»، «محمد رسول الله» و سریال «جیران» جدیدترین همکاری این زوج هنری است که از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

مهدی پاکدل

شروع فعالیت هنری

مهدی می‌گوید از دوران نوجوانی عاشق تماشای فیلم بودم، مرتب به سینما می‌رفتم و عاشقانه سینما را دوست داشتم؛ تا اینکه به تهران آمدم و کار تدوین را برای گذران زندگی شروع کردم.

مهدی در سال ۱۳۷۶ با اجرای نمایشی در تئاتر به نام «جنبش انفیه در کلکته» به کارگردانی سیروس شاملو، اولین تجربه بازیگری را به دست آورد. سال ۱۳۷۹ و بعد از ۳ سال تجربه در تئاتر، نخستین بار در ۲۰ سالگی با فیلم سینمایی «آبی» با هنرنمایی در کنار بهرام رادان و هدیه تهرانی، اولین تجربه حضور در مقابل دوربین را به دست آورد.

سال ۱۳۸۱ برای اولین بار با بازی در سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده، وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد، پس از بازی در چندین فیلم تلویزیونی، با سریال «اولین شب آرامش» به شهرت رسید. او در این سریال در کنار بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، یکتا ناصر و امیر آقایی به ایفای نقش پرداخت.

اولین تجربه کارگردانی مهدی پاکدل

فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب

مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری مختصر فعالیتی در زمینه کارگردانی هم دارد، او در سال 1382 فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب را کارگردانی کرد که در جشنواره فیلم های کوتاه سونی و در کشورهای اسپانیا، آمریکا به اکران درآمد.

بیوگرافی مهدی پاکدل

فیلم فردا

مهدی پاکدل در ومین تجربه کارگردانی خود فیلمی با عنوان فردا را در سال 1392 را ساخت که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان در برج میلاد به نمایش درآمد.

فردا داستان زندگی دختری را روایت می کند که به عکاسی علاقمند است و در مسیر سفری به همراه مادرش با اتفاقات مختلفی مواجه می شود. ستاره اسکندری، علی دهکردی، سوده شرحی، امیر دلاوری، صادق صفایی، مجید آقاکریمی، محمدرضا علیمردانی و علیرضا شجاع نوری از بازیگران این فیلم هستند.

تجربه های مهم بازیگری

سریال ستایش

سریال ستایش به کارگردانی سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی در سال 1389 است که در شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

این سریال داستان زندگی دختری به نام ستایش را روایت میکند که برای فراری دادن برادرش از سربازی به دوست او طاهر با بازی مهدی پاکدل پناه برده و او را راضی میکند تا برادرش را از مرز رد کند، اما فرار و سپس کشته شدن برادرش مسیر زندگی ستایش را تغییر می دهد و با وجود تفاوت ها و اختلافات بسیار با طاهر ازدواج می کند.

این سریال در سه فصل ساخته شد و بازی مهدی پاکدل در فصل اول این سریال یکی از ماندگارترین نقش های او در کارنامه بازیگری اش می باشد که باعث شهرت بسیار او شد.

مهدی پاکدل در سریال ستایش به همراه بازیگرانی همچون نرگس محمدی، داریوش ارجمند، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، محمود عزیزی، شیوا خنیاگر، زهرا سعیدی، مهدی میامی و صفا آقاجانی نقش آفرینی کرده است.

سریال جیران

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه در نمایش خانگی است که پخش آن از اواخر سال 1400 آغاز شد. این سریال عاشقانه و تاریخی بخشی از زندگی ناصرالدین شاه قاجار و عشق او به دختری به نام خدیجه تجریشی را نشان می دهد. جیران نامی است که ناصرالدین شاه، خدیجه را می نامد و بعد از ورود او به دربار شاه اتفاقات مختلفی رخ می دهد که سیر داستان را تکمیل می کند.

مهدی پاکدل در سریال جیران نقش سلمان رئیس قراول های دربار و همسر پنهانی مهد علیا را ایفا می کند که مورد اعتماد شاه و فردی با قدرت است. او در این سریال با بازیگرانی همچون همسرش رعنا آزادی ور، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، رویا تیموریان، هومن برق نورد، امیر جعفری، ستاره پسیانی، غزل شاکری و… به هنرمندی پرداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا