;
تاریخ و تمدن

عکسی دیده نشده از مظفرالدین شاه و پلنگ نگون بخت!

مظفرالدین شاه و پلنگ: عکس زیر که حدود ۱۲۰ سال قبل و در زمان سلطنت مظفرالدین شاه گرفته شده است، صحنه‌ای از تفریح مورد علاقۀ بسیاری از شاهان ایران یعنی شکار را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش روزنامه‌ها و مکتوبات زمان قاجار، در آن دوره در مناطق اطراف تهران مانند دوشان تپه انواع حیوانات از بز کوهی و آهو گرفته تا پلنگ فراوان بودند.

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

به گزارش فرادید؛ در یکی از این گزارش‌ها که در روزنامۀ شرف در زمان سلطنت ناصرالدین شاه به چاپ رسیده، دربارۀ شکارگاه دوشان تپه نوشته شده که: «بندگان اعلیحضرت قوی شوکت اقدس همایون شاهنشاهی خلدالله ملکه و دولته تاکنون به مرور قریب بیست پلنگ در این شکارگاه به دست مبارک صید فرموده‌اند».

7 چیزی که برای شما در ایران غیر عادی است اما در بعضی کشورهای دیگر کاملاً عادی است!

مظفرالدین‌شاه و پلنگ

شاید بپسندید: تبدیل شخصیت های کارتونی به انسان واقعی + نتایج فوق العاده جالب و زیبا است!

شکار در زمان قاجار و پس از آن در دورۀ پهلوی تفریحی اشرافی و سلطنتی بود که گرچه مردم عادی گاهی از آن منع می‌شدند، اما برای درباریان و خانواده‌های مرتبط با سلطنت ظاهرا هیچ محدودیتی نداشت. استفاده از تفنگ کار شکار را در این دوران آسان کرده بود و این روندی بود که منجر به انقراض بسیاری از گونه‌های جانوری در ایران شد.

احتمالاً بپسندید: عکس عقد مجری چادری تلویزیون لو رفت + استایل عجیب او و همسر تاجرش!!

مظفرالدین شاه

مظفرالدین‌شاه قاجار (۳ فروردین ۱۲۳۲[۱] – ۱۲ دی ۱۲۸۵) پنجمین پادشاه ایران از دودمان قاجار بود. وی پس از کشته‌شدن پدرش ناصرالدین‌شاه به دست میرزا رضا کرمانی و پس از نزدیک به ۴۰ سال ولایت‌عهدی، شاه شد و از تبریز به تهران آمد. در جریان جنبش مشروطه، برخلاف کوشش‌های صدراعظمش عین الدوله، با مشروطیت موافقت کرد و فرمان مشروطیت را امضا نموده و تنها ده روز پس از امضای قانون اساسی درگذشت. وی به خاطر همین اقدامات در تاریخ ایران به شاه مشروطه مشهور می باشد. وی آخرین پادشاه ایران است که در داخل کشور درگذشته‌ است.

تصاویر دیدنی از پیری ستارگان فوتبال با کمک هوش مصنوعی!

منبع:فرادید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا