;
فرهنگ و هنرآداب و رسوم

پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا

به هر فرهنگی نگاه کنید، موضوعات و پدیده هایی را مشاهده می کنید که ممکن است خاص آن فرهنگ باشد. البته نقاط مشترک فرهنگی هم کم نیستند. به عنوان مثال در هر فرهنگی یک باور مبنی بر وجود یک چیز خاص که می‌تواند روی اتفاق و یا اتفاقات بهتر تأثیر بگذارد، قابل شناسایی است. اگر فقط چنین و چنان بود، شانس شما برمی‌گردد. به عنوان مصال برخی برندگان می تواند نوید بخش شادی و خوشبختی باشند. در این مطلب از سری مطالب فرهنگ و هنر به بررسی پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا می پردازیم. این پرندگان با خود خوش خبری و خوش یمنی به همراه دارند. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ده حقیقت عجیب و تا حدی دیوانه کننده درباره ژاپن!

پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا

در فرهنگ های مختلف همانگونه که اشاره شد،افسانه ها و فولکلور مختلف قابل شناسایی است. در این میان در این افسانه ها پرندگان جایگاه ویژه ای دارند. به عنوان مثال در افسانه های رومی اگر یک سرباز رومی جغدی را در نور روز ببیند یا صدای آن را بشنود، تا پایان روز می میرد! جمع شدن کلاغ ها روی پشت بام به معنای مرگ قریب الوقوع یکی از اعضای خانواده است.

اما در این میان، برخی از پرندگان نیز برای ما شانس می آورند. خوشبختی و شانس از جمله واژگانی است که زیاد شنیده ایم. همه در جستجوی خوشبختی هستند. برخی معتقدند که با یافتن شبدر چهار برگ خوشبختی به ما رو خواهد کرد و برخی دیگر از پرهای رنگی پرندگان به عنوان نماد آغاز شانس خود یاد می کنند. حتی برخی با خود سنگ شانس حمل می کنند.

قرمز همیشه به معنای خطر نیست

پرنده قرمز سمبل گرما، سرزندگی و شادی تصور می‌شود. دیدن یکی از این پرنده‌ها همه موارد ذکر شده و بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد. پرنده کاردینال قرمز از جمله پرندگانی که آمریکائیان به شدت به آن علاقمندند و هر آمریکایی دوست دارد که پرنده قرمز را ببیند و شانس به او  رو کند.

کاردینال شمالی

کاردینال قرمز از پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا

این پرندگان که به دلیل زیبایی شدید و پرهای قرمز خونی در برف های سفید خیره کننده زمستان، مورد توجه قرار می گیرند. همین زیبایی سبب شده است تا اغلب در کارت های تبریک در ماه دسامبر برای فصل تعطیلات به تصویر کشیده شوند. این پرندگان در باور عامه نشانه ای از این هستند که بهار در راه است، زمانی از سال که به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط است.لذا طبیعی است که اسن پرنده تبدیل شده است به نمادی از گرما، شرزندگی و شادی.

بومیان آمریکا بر این باور بودند که ثروت شما در عرض 12 روز پس از دیدن یکی از این پرندگان، افزایش خواهد شد. برخی از فرهنگ ها به این واقعیت اشاره می کنند که کلمه “کاردینال” در لاتین به معنای “لولا” است، و می گویند این به پرنده به عنوان پیام آور از ارواح اشاره دارد. آنها به عنوان یک واسط میان دنیای زندگان و مردگان عمل می کنند. انتقال آرزوهای خوب بین درگذشتگان به زندگان برای رسیدن به آسایش و آرامش.

پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا 3

این واقعیت که این پرنده یکی از زیباترین ترین پرندگان است، آن را به یک پرنده کوچک خوب و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: شهرهای گردشگری: شهرهای محبوبی که برای گردشگران خطرناک هستند!

آقای آسمان آبی

همه عاشق جیجاق آبی هستند: نگاه کردن به این پرنده های زیبا، چشمان را نوازش می دهد. این پرندگان آنقدر زیبا هستند که فکر می کنی نقاشی هستند. در باورها این پرندگان به اسطوره‌های ثروت و خوشبختی تبدیل شده اند. بومیان آمریکا بر این باورند که اگر یک مسافر، این پرنده را در مسیر پیش روی خود ببینید، نشانه آن است که در مسیر درستی قرار گرفته اید.

پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا4

پرهای آبی جِیجاق آبی در برابر آسمان آبی نشان دهنده وضوح مضاعف و دید درونی واضح است. بسیاری از مسیحیان متدین در آمریکا معتقدند که جیزهای آبی نشانه هایی از جانب خدا هستند و دیدن یکی از این پرندگان در نزدیکی یا در ملک شما به معنای اتفاقات خوب است.

آزتک ها بر این باور بودند که آنها پیام آور خدای مار پردارشان کوتزالکواتل هستند و نمادی از شرارت خوش اخلاق هستند و به انسان ها کمک می کنند در یک دور و بر، اگر گستاخانه باشند. این پرندگان بسیار کنجکاو، تقلید کننده های عالی هستند و به سمت چیزهای براق کشیده می شوند. از آنجایی که آنها گروهی هستند، به این معنی است که آنان نماینده جامعه و حمایت از همسایگان شما نیز هستند.

بیشتر بخوانید: نامگذاری سال ها به نام حیوان: علت نامگذاری هر سال به نام یک حیوان!؟

زاغ اوراسیا یکی از پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا

یکی از پرندگانی که در طول تاریخ خود شاهد نوسانات ناعادلانه ای درباره خود بوده است، زاغ اوراسیا است. زاغی که اغلب در زمان‌های اخیر مورد بدگویی قرار می‌گیرد، در بسیاری از فرهنگ‌ها برای قرن‌ها به عنوان یک پرنده خوب در قلب بسیاری از مردم جای داشته است. اعتقاد بر این بوده که آنها می توانند آینده را بگویند و فقط زمانی ظاهر می شوند که اتفاق خوبی در شرف وقوع باشد.

همانطور که رفتار آنها بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است، واضح است که آنها پرندگان فوق العاده باهوشی هستند، اما آنها اخلاق بدی هم دارند و آن اینکه تخم های بسیاری از پرندگان آوازخوان را می کشند و می خورند. همین مسئله این پرندگان را برای بسیاری از مردم با وجود این کار در معرض دید بدی قرار می دهند. حال آنکه این مسئله بخشی از طبیعت این حیوان است و تقریباً کاری است که هر حیوان دیگری با چیز دیگری انجام می دهد.

پرندگان خوش یمن در باورهای مردم آمریکا6

به هر روی در باورهای قدیمی این پرنده توأمان نمادی از غم و اندوه و نیز شادی بوده است. به هر روی درباره این پرنده در سرتاسر جهان، نگاههای متفاوتی وجود دارد؛ نگاهی میان خوش شانسی و بدشانسی. اغلب تصور می‌شود که اگر فقط یکی را ببینید، می‌توانید بدشانسی را از بین ببرید.

متاسفانه این باور که آنها به گنج شما طمع می ورزند به توجیه شکار دسته جمعی این پرندگان در دوران ویکتوریا کمک کرد که تقریباً به انقراض آنها منجر شد. اما مطالعه اخیر توسط دانشگاه اکستر، انگلستان، این موضوع را برای همیشه رد کرد؛ چرا که این پرندگان واقعا از چنین اشیایی بسیار متنفر هستند و ترجیح می دهند از آنها دور بمانند.

سخن پایانی

به هر روی پرندگان زیادی وجود دارند که نماد عشق، افتخار، ثروت، شادی، طول عمر و هدف هستند، تعداد آنها بسیار زیاد است که نمی شود در یک مقاله به آن پرداخت. این ها پرندگانی بودند که بیشتر در باورهای مردم آمریکا مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: 15 زیباترین تصاویر از نقص های زندگی مدرن که دنیای متفاوتی را به نمایش می گذارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا