;
آداب و رسومفرهنگ و هنر

میوه های شب یلدا: سفره شب یلدا با این ۴ میوه کامل  و زیبا می شود!

میوه های شب یلدا: هیچ کس نمی‌تواند اهمیت شب چله و جایگاهی که این شب در بین ایرانیان دارد را انکار کند. هرسال در شب یلدا خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شوند تا طولانی‌ترین شب سال را با یک دیگر جشن گیرند. شب یلدا پیشینه‌ای طولانی دارد. ایرانیان باستان معتقد بودند که در شب یلدا، امشاسپندان (همان اهورامزدا) با اهریمن نبرد می‌کند و در نهایت، امشاسپندان اهریمن را شکست داده و پیروز می‌شود. پس از پایان این شب طولانی سرانجام خورشید دوباره طلوع می‌کند. ما در این مطلب آداب و رسوم می‌خواهیم ببینیم میوه‌های شب یلدا کدامند و چه اهمیتی برای سفره شب یلدا دارد.

بیشتر بخوانید: شب یلدا چی بپوشم که باکلاس و شیک باشم + ۱۳ ایده جذاب

معنای نمادین شب یلدا

اگر بخواهیم معنای نمادین شب یلدا را در نظر بگیریم این شب به‌ معنای غلبه روشنایی بر تاریکی است. ایرانیان در سفره شب یلدا، خوراکی‌های مختلفی را قرار می‌دهند. سفره شب یلدا یک سفره خوش‌رنگ و پر از میوه، آجیل و خشکبار خوشمزه است.

احتمالاً بپسندید: عکس های شخصی جونگ ریو وون بازیگر اصلی جومونگ 3

میوه های شب یلدا

۱. انار

انار، میوه کشورهای آسیایی و خاورمیانه است. درختان انار برای رشد احتیاج به گرمای زیادی دارند و هر قدر که گرمای محیط رشد آن‌ها بیشتر باشد، انارها شیرین‌تر هستند، اما در کل، انار طعمی ‌ترش و شیرین دارد. پوسته آن ضخیم و قرمز رنگ است. دانه‌های زیبای انار رنگی یاقوتی دارند.

خوردن انار برای بدن ما مزایای زیادی دارد. در انار مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، پروتئین و فیبر وجود دارد. انار یکی از میوه‌های اصلی شب یلدا است و بدون آن، سفره شب یلدا ناقص است.

شاید بپسندید: عکس های جالب گدایان دوره قاجار، از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز!

میوه های شب یلدا

شاید بپسندید: شیلا خداداد بازیگر مسافری از هند پس از 20 سال+زیبا و باکلاس!

۲. هندوانه

لابد شما با خود فکر می‌کنید، هندوانه یک میوه‌ی تابستانی است، جایی در سفره‌ی شب یلدا ندارد. درصورتیکه اینطور نیست و هندوانه یکی از اصلی‌ترین میوه‌های شب یلدا محسوب می‌شود.

هندوانه حاوی آب زیادی است و همین باعث شده که هندوانه یک میوه خیلی خنک در نظر گرفته شود. در هندوانه آنتی‌اکسیدان‌هایی زیادی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند، ریسک بُروز بسیاری از بیماری‌ها مثل بیماری‌های سرطانی را کاهش دهند. همچنین، در هندوانه ویتامین‌ C وجود دارد که این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما خیلی مفید است.

احتمالا بپسندید: اختلاف سنی فیروز کریمی و همسرش+عکس

هندوانه
watermelon

بنابراین، هندوانه علاوه‌بر این که از لیست خوراکی های شب یلدا است، یک میوه خیلی خوب برای شما است که در زمستان آن را مصرف کنید و به تقویت بدن خودتان کمک کنید.

شاید بپسندید: سرنوشت سوسانو، آیا در تاریخ سوسانو توسط جومونگ کشته شد!؟| عکس

۳. لبو

نام دیگر لبو، چغندر قرمز است. اگرچه که این میوه در قدیم الایام در میوه‌های سفره شب چله جایی نداشته است، اما اخیراً این میوه‌ی سرخ‌ رنگ و پرخاصیت، جزو میوه‌ های شب یلدا قرار گرفته‌اند.

اتفاقاً خوردن لبو می‌تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد. خوردن لبو می‌تواند به‌ سلامت قلب شما کمک کند، مشکل یبوست شما را رفع کند، در درمان سرماخوردگی مؤثر بوده و برای مشکل کم‌خونی شما مفید باشد.

احتمالاً بپسندید: عکس های جذاب هیآپ بیرون سریال جومونگ 2 | قابل باور نیست بچه اش دو برابر خودش باشه!

میوه های شب یلدا

شاید بپسندید: شادی مختاری در صدر جذابترین بازیگران زن ایرانی+عکس های جدید شادی مختاری

۴. کدو حلوایی

کدو حلوایی یکی دیگر از اقلام جدید در سفره شب یلدا است. پوسته این میوه نارنجی‌ رنگ و طعمی شیرین دارد. برخی از خانواده‌های ایرانی می‌توانند کدو حلوایی را هم بصورت خام روی سفره قرار دهند یا آن را در پخت کیک کدو حلوایی یا خورشت کدو بکار ببرند و آنرا به سفره شب یلدا اضافه کنند.

کدو حلوایی کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین‌های مهم، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توان سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کند و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند. اگرچه که این میوه نارنجی‌ رنگ همیشه جزو میوه‌های شب یلدا نبود، اما اخیراً برخی از خانواده‌ها با ابتکار آن را به لیست سفره شب یلدا اضافه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: با این ۵ ترفند هندوانه ای قرمز و شیرین را برای شب یلدا انتخاب کنید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: لباس دانش آموزان در کشورهای مختلف + بخش پایانی

شاید بپسندید:  عکس های حیرت آور از شباهت فوق العاده عجیب بازیگران معروف ایرانی با بازیگران ترک!

احتمالاً بپسندید: عکس های زیبا از لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف + بخش اول

شاید بپسندید: معنای اسم شخصیت های سریال جومونگ که قطعاً نمی دانستید+تصاویر

شاید بپسندید:  کمند امیر سلیمانی، شوهر پولدار و حقیقت جالبی که فاش شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا