;
فرهنگ و هنر

عکس های زیبا از لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف + بخش اول

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف: لباس فرم مدرسه در کشور‌های مختلف دنیا به اشکال متفاوتی دوخته‌می‌شود. معمولاً دانش‌آموزان باید در مدارس یک لباس مشابه هم داشته باشند که به آن‌ها لباس فرم می‌گویند. لباس فرم مدارس برای بعضی از دانش‌آموزان چندان خوشایند نیست اما در کنار خوشایند نبودن آن برای بعضی از دانش‌آموزان مزیت‌ها و اهدافی را این لباس‌ها دنبال می‌کند که در کنار تصاویر لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف به آن می‌پردازیم.

شاید بپسندید: عکس بازیگر کودکی نقش آوای باران در آستانه ی 20سالگی | چه تغییر چهره ای داده!

لباس فرم مدرسه

با توجه به نظرات متفاوتی که در مورد لباس فرم مدرسه در کشور‌های مختلف دنیا وجود دارد باید گفت این لباس مزایایی نیز با خود به همراه دارد که مهم‌ترین فواید استفاده از  آن عبارت است از:

دانش‌آموزان از طبقات مختلف جامعه می‌باشند. بنابراین جنس و نوع لباسی که می‌پوشند با یکدیگر متفاوت می‌باشد. از روی پوشش افراد تقریباً می‌توان فاصله طبقاتی بین افراد یک جامعه را شناسایی کرد. لباس فرم در مدرسه باعث می‌شود تا در میان دانش‌آموزان یک هماهنگی از نظر ظاهری برقرار گردد و فاصله طبقاتی تقریباً از بین برود.

پوشیدن‌ لباس فرم مدرسه در کشور‌های مختلف دنیا باعث‌ می‌شود تا دانش‌آموزان بیشتر از اینکه به ظاهر یکدیگر توجه کنند رفتار و درس خواندن برایشان مهم باشد. بنابراین انگیزه آموزش در بین دانش‌آموزان بالارفته و تمرکز آن‌ها با توجه به ظاهر دوستانشان از بین نمی‌رود.

نوع پوششی که در جامعه انتخاب می‌شود در بالابردن اعتماد به نفس فرد بسیار مؤثر می‌باشد. بنابراین پوشیدن‌ لباس یک شکل و هماهنگ در مدرسه باعث می‌شود که هیچ کدام از دانش‌آموزان از لباسی که به تن دارد خجالت نکشد و همه ظاهر یکسان داشته‌ باشند. در واقع به نوعی لباس فرم مدرسه باعث بالابردن اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود.

احتمالا بپسندید: تغییر چهره فریبا نادری قبل و بعد از عمل زیبایی+اصلا آدم دیگه ای شده!

تمسخر در مدرسه به خاطر نوع لباس و ظاهر باعث خشونت در این فضا می‌شود. بنابراین یکسان بودن لباس فرم باعث می‌شود تا دانش‌آموزان از نظر ظاهری کمتر مورد تمسخر قرار بگیرند و فضای مدرسه به فضای متشنجی تبدیل نشود.

هدف اصلی از رفتن فرزندان به مدرسه کسب علم و دانش می‌باشد. لباس فرم مدرسه  بگونه‌ای طراحی می‌شود که همه دانش‌آموزان از قوانین پوشش تبعیت کنند. تبعیت از قوانین پوشش باعث می‌شود تا دانش‌آموزان نظم و انضباط را در مدرسه رعایت کنند.

لباس‌های متنوع و رنگارنگ و نامتناسب باعث می‌شود تا تمرکز دانش‌آموزان و معلم کم شود. کم‌شدن تمرکز معلم باعث پایین‌آمدن کیفیت تدریس او می‌شود و در نتیجه با افت تحصیلی دانش‌آموزان همراه می‌باشد.

پوشیدن‌لباس فرم مدرسه در کشور‌های مختلف دنیا باعث می‌شود تا دانش‌آموزان حس یکدلی و همسان بودن را با یکدیگر داشته باشند و احساس برتری و غرور در وجودشان از بین برود. به علت یکسان بودن لباس فرم مدرسه دانش‌آموزان تشویق به انجام کار‌های گروهی می‌شوند.

شاید بپسندید: باورتان نمی شود این خانم فهیمه سریال پایتخت باشد + عکس

طراحی لباس فرم مدرسه

طراحی لباس فرم مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در کشور‌های مختلف برای هماهنگی دانش‌آموزان در مدارس از لباس فرم استفاده می‌کنند. نحوه طراحی در کشور‌های مختلف با توجه به آداب و رسوم خاص خودشان متفاوت می‌باشد. معمولاً در طراحی لباس فرم مدرسه همه جوانب از نظر جنس، رنگ و طرح مورد نظر برای لباس دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود. همچنین نوع پارچه، نرمی و لطافت آن و دوام آن در برابر شستشو نیز بسیار مهم می‌باشد.

رنگ لباس فرم مدرسه با توجه به دانش‌آموزان و همچنین فضای فیزیکی که دانش‌آموز تحصیل می‌کند بسیار مهم می‌باشد و می‌تواند بر روی شخصیت آن‌ها تأثیر زیادی بگذارد. توجه به نوع رنگ و پوششی که برای دانش‌آموز در نظر گرفته‌ می‌شود می‌تواند حتی باعث شادابی و نشاط او در محیط مدرسه بشود و تمرکز او را بالا ببرد.

در واقع می‌توان گفت در روانشناسی، رنگ لباس مثل موسیقی می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی بر روی فرد بگذارد. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای دانش‌آموز با توجه به سن او باعث می‌شود که هم به زیبایی و آراستگی ظاهری و افزوده‌ گردد و هم انگیزه برای درس خواندن در دانش‌آموز بیشتر شود.

احتمالا بپسندید: لعیا زنگنه در آستانه 58 سالگی به همراه دخترش | انگار مادر و دختر هم سن و سال هم هستند!

تصاویر لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

همان طور که اشاره شد لباس فرم مدرسه بر حسب فرهنگ آن کشور و متناسب با سنت‌هایی که دارند انتخاب و دوخته‌می‌شود. بعضی از این لباس‌ها دامن‌هایی ساده هستند و بعضی با شلوار و پیراهن‌های دکمه پایین می‌باشند. لباس فرم مدرسه در سراسر دنیا مخالفین و موافقین خود را دارا می‌باشد. معمولاً این لباس‌ها بر اساس فرهنگ کشور‌ها انتخاب می‌گردد و به موقعیت جغرافیایی آب و هوا هم در دوخت این لباس توجه زیادی می‌شود. بعضی از کشور‌ها در پوشیدن‌ لباس فرم مدرسه اصرار دارند اما بعضی دیگر موافق نیستند.

در ادامه این مطلب از مطالب فرهنگ و هنر دز بخش آداب و رسوم مجله خبری چشمک، تصاویر و طرح لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

احتمالاً بپسندید: تغییرات چهره و استایل اندیشه فولادوند بازیگر نقش طلا در بانوی عمارت + تصاویر

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

شاید بپسندید: عکس های جدید جواد رضویان و دخترش+به جواد رضویان نمیخوره که دختر بزرگ داشته باشه!

بیشتر بخوانید: همسر و دختر واقعی بهبود فریبا بیرون سریال پایتخت+عکس و بیوگرافی

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

احتمالا بپسندید: چهره متفاوت حدیث چهره پرداز بازیگر نقش مژگان در بچه مهندس 3+عکس

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

بیشتر بخوانید: کامران نجف زاده بعد از پایان مأموریتش در نیویورک با موهای بلند به ایران بازگشت+عکس

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

 

 

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

 

 

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

 

 

لباس فرم دانش آموزان در کشورهای مختلف

 

 

 

فرم لباس دانش آموزان در کشورهای مختلف

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: تغییر چهره متین ستوده بازیگر نقش ترانه در سریال لیسانسیه ها | این واقعاً اون نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا