;
فرهنگ و هنر

عکس هایی عجیب از زنده یاد خسرو شکیبایی+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی خسرو شکیبایی: این بازیگر سینما و تلویزیون متولد 7 فروردین ماه 1323 است. وی در تاریخ 28 تیرماه 1387 در سن ۶۴ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد. او مدت‌ها از عارضه دیابت و همچنین سرطان کبد رنج می‌برد. در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک با بیوگرافی خسرو شکیبایی و عکس های عجیب با گریم متفاوت از این هنرمند فقید همراه باشید.

شاید بپسندید: بیوگرافی و عکس های بیرون سریالی بازیگر نقش مرجان سریال نون خ!

بیوگرافی خسرو شکیبایی

مرحوم خسرو شکیبایی تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب اسلامی، او فقط در عرصه تئاتر و دوبله فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در سینما را با بازی در فیلم خط قرمز (۱۳۶۱) ساختهٔ مسعود کیمیایی آغاز کرد. شکیبایی پس از آن در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون (۱۳۶۸) ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از برجسته‌ترین کارهای اوست.

خسرو شکیبایی در ۷ فروردین ۱۳۲۳ در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. در شناسنامه نامش «خسرو» است ولی خانواده و نزدیکان، او را «محمود» صدا می‌کردند. پدر خسرو سرگرد ارتش بود و وقتی او ۱۴ ساله بود بر اثر سرطان از دنیا رفت. او پیش از اینکه وارد عرصه تئاتر شود، در حرفه‌هایی چون خیاطی و کانال‌سازی و آسانسورسازی کار می‌کرد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۲ با بازیگری تئاتر آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش کودکی دونگی در آستانه 25 سالگی اش بازیگر معروفی شده+عکس و بیوگرافی

فعالیت های هنری

مرحوم شکیبایی فارغ‌التحصیل بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۲ با بازیگری تئاتر آغاز کرد.

شاید بپسندید: وقتی اخراجی های 1 به جای نفوذ به سرزمین دشمن به معبد آمون نفوذ می کنند+ عکس

بیوگرافی خسرو شکیبایی

تئاتر

خسرو شکیبایی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۲ با بازیگری تئاتر آغاز کرد. در ۱۹ سالگی برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفت و بعد از مدتی به عباس جوانمرد، معرفی و به صورت کاملاً حرفه‌ای بازیگر تئاتر شد. از جمله نمایش‌هایی که وی در آن‌ها ایفای نقش نموده‌است، می‌توان به سنگ و سرنا، همه پسران من، شب بیست و یکم و بیا تا گل برافشانیم اشاره کرد. او چندین نمایش تلویزیونی مانند فیزیکدان‌ها و هنگامه شیرین وصال را هم در کارنامه دارد.

جالب خواهد بود: نقی معمولی بیرون سریال پایتخت به همراه پسر و همسر واقعی اش+عکس و بیوگرافی

فیلم های سینمایی

خسرو شکیبایی نخستین بار در سال ۱۳۵۳ در فیلم کوتاه و ۱۶ میلی‌متری «کتیبه» به کارگردانی فریبرز صالح مقابل دوربین رفت. در سال ۱۳۶۱ در حالی که مشغول بازی در نمایش «شب بیست و یکم» بود، مورد توجه مسعود کیمیایی قرار گرفت و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم خط قرمز (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۱) به سینما آمد و تا سال ۱۳۶۸ نقش آفرینی‌هایی کرد.

از جمله در فیلم‌های دزد و نویسنده، ترن و رابطه خوب ظاهر شد. اما پس از بازی در فیلم هامون (داریوش مهرجویی، ۱۳۶۸) بود که نام خسرو شکیبایی بر سر زبان‌ها افتاد. او برای بازیش در همین فیلم از «هشتمین جشنواره فیلم فجر»، سیمرغ بلورین دریافت کرد و تحسین منتقدان و مردم را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: خاله زینب سریال بچه مهندس چقدر تغییر کرده+عکس

بیوگرافی خسرو شکیبایی

او برای بازی در فیلم کیمیا (احمد رضا درویش، ۱۳۷۳) بار دیگر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. او سومین سیمرغ خود را هم برای بازی در نقش عادل مشرقی فیلم سالاد فصل (فریدون جیرانی) گرفت. از آخرین افتخارات شکیبایی هم دیپلم افتخار برای فیلم اتوبوس شب (کیومرث پوراحمد) بود. خسرو شکیبایی آخرین جایزه‌اش را از ششمین جشن ماهنامه «دنیای تصویر» برای بازی در فیلم کاغذ بی خط دریافت کرد.

شاید بپسندید: بهبود فریبا سریال پایتخت به همراه همسر و دختر واقعی اش+عکس و بیوگرافی

پس از گذشت نزدیک به ۲۲ سال از اولین حضورش در فیلم کیمیایی، در فیلم حکم (۱۳۸۳)، باری دیگر در فیلم وی در کنار عزت‌الله انتظامی ایفای نقش کرد. در ۹ تیرماه ۱۳۸۷ در دومین جشن منتقدان سینمایی، جایزه یکی از برترین بازیگران سی سال سینمای پس از انقلاب را گرفت. او همچنین در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، بازیگر و گوینده تیزر جشنواره بود.

خسرو شکیبایی در سال ۱۳۵۴، یعنی یک سال بعد از اولین حضور خود در فیلم کوتاه «کتیبه»، به دعوت محمدرضا اصلانی در سریال سمک عیار ایفای نقش کرد و پس از آن در سریال‌هایی چون لحظه، کوچک جنگلی، مدرس، تهران ۵۳، روزی روزگاری، خانه سبز، سرزمین سبز، کاکتوس، آواز مه، تفنگ سر پر و در کنار هم بازی کرد.

شاید بپسندید: سرنوشت غم انگیز بازیگر نقش اصلان در سریال خانه به دوش!

احتمالا بپسندید: بازیگر نوجوان سریال دنیای شیرین در آستانه 40 سالگی اش+عکس

تلویزیون

خسرو شکیبایی در چند فیلم تلویزیونی هم حضور یافت. آخرین نقش‌آفرینی این هنرمند در فیلم تلویزیونی پیوند (سعید عالم‌زاده) و آخرین نمایش فیلمش، آشیانه‌ای برای زندگی (حمید طالقانی) بود که به مناسبت روز پدر از تلویزیون پخش شد.

صدا پیشگی

خسرو شکیبایی ۵ سال پس از ورود به تئاتر، یعنی در سال ۱۳۴۷ وارد حرفهٔ دوبلوری شد و مدت کوتاهی نیز در زمینه دوبله به فعالیت پرداخت. شاخص‌ترین اثر سینمایی که خسرو شکیبایی در آن صحبت کرد فیلم شعله بود که در آن به جای پیرمرد مسلمان ده ایفای صدا نمود. او علاوه بر هنرنمایی در نقش آفرینی سینما و تئاتر و تلویزیون، برخی از سروده‌های فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، سید علی صالحی و محمدرضا عبدالملکیان را به صورت دکلمه اجرا کرده بود.

احتمالا بپسندید:  استایل و لباس سنتی عروس در نقاط مختلف جهان+ عکس های بخش سوم

جالب خواهد بود: عکس های جدید و خانوادگی بازیگر نقش افسر مین جانگو سریال یانگوم | انگار وزیر خارجه کره است!

2 تصویر با گریم بسیار متفاوت از خسرو شکیبایی

 

احتمالا بپسندید: تغییرات چهره بازیگر سقوط یک فرشته در عرض 12 سال+عکس و بیوگرافی

جالب است بخوانید: بازیگر نقش ملکه اینهیون سریال دونگی با موهای چتری چقدر خوشکله+عکس

 

خسرو شکیبایی

شاید بپسندید: چهره متفاوت حسام منظور در فیلم ایرانی-ترکی مست عشق+عکس و بیوگرافی

احتمالا بپسندید: بازیگر نقش پرنسس ناک رنگ در سریال جومونگ 3 بیرون سریال + عکس و بیوگرافی

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: همسر زیبای چانسو بیرون سریال دونگی+بیوگرافی و عکس

بیشتر بخوانید: سرنوشت مجری مسابقه محله پس از 33 سال+بهش نمیاد دختر و پسر بزرگ داشته باشه!

جالب خواهد بود: تغییر چهره باورنکردنی بازیگر نقش مریم سریال درپناه تو بعد از ۲۷ سال+عکس و بیوگرافی

شاید بپسندید: خواننده تاجیکستانی قطعه معروف «آمدم ای شاه پناهم بده» درگذشت+کلیپ شاه پناهم بده!

بیشتر بخوانید: تقی سریال پایتخت به همراه پسر واقعی اش|اونقدر تو نقش تقی خوب بوده که باور نمی‌کنید پسر داشته!

جالب خواهد بود: عکس های خصوصی و جالب از بازیگران دونگی بیرون سریال!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا