;
ریپورتاژ آگهی

معرفی پارک های آبی مشهد

برای بسیاری از مردم ایران، مشهد مقدس با جاذبه‌های مذهبی و اماکن تاریخی شناخته می‌شود؛ اما بی‌انصافی است اگر تمام جذابیت مشهد را به این موارد خلاصه کنیم. این شهر در دل خود، بهترین تفریحات ورزشی و آبی را هم جای داده است. پارک های آبی مشهد، علاوه‌بر اینکه انواع لوازم تفریحی مثل سرسره، چاله فضایی و سقوط آزاد در آب را دارند، دارای حمام ترکی، سالن ماساژ و بدنسازی نیز هستند. مزیت این مراکز تفریحی، نزدیکی به ایستگاه مترو و دسترسی مناسب به بازارهای خرید است. از آنجا که اغلب هتل‌های لوکس مشهد در نزدیکی حرم هستند، بهتر است هتلی را انتخاب کنید که دسترسی شما را به پارک‌های آبی راحت‌تر کند. یکی از بهترین هتل‌ها برای این کار، هتل 4 ستاره مدینه‌الرضا است. با رزرو هتل مدینه الرضا مشهد، از طریق ایستگاه مترو یا خودرو شخصی، خیلی راحت می‌توانید از پارک‌های آبی بازدید کنید.

در ادامه مقاله، با بهترین پارک های آبی مشهد، آشنا می‌شویم.

فهرست بهترین پارک‌ های آبی مشهد

تفریحات آبی در مشهد، آنقدر زیاد است که شاید به‌سختی بتوان نمونه مشابهی برای آن در خاورمیانه پیدا کرد. در حال حاضر، 4 پارک آبی بزرگ در مشهد وجود دارد که بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی، به‌خوبی آنها را می‌شناسند. نقطه اوج بازدید از این پارک‌ها، در فصل تابستان است که هوای مشهد و دیگر شهرها، گرم و طاقت‌فرسا می‌شود. در این هوای گرم، هیجان و جنب‌و‌جوشی وصف‌ناپذیر در پارک‌ها و اماکن دیدنی مشهد، در جریان است. اگر می‌خواهید در روزهای خلوت به این پارک‌های آبی سر بزنید، بهتر است فصل‌های بهار، پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی

نام سرزمین موج‌های آبی در سراسر ایران بسیار شناخته شده است. دلیل شهرت این پارک آبی، تبلیغات گسترده آن در شبکه‌های تلویزیونی بود. سرزمین موج‌های آبی، اولین پارک آبی مجهز و سرپوشیده در ایران است که از زمان تأسیس خود، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی شده است. این پارک مجهز، در سال 86 فعالیت خود را شروع کرد. ساختمان سرزمین موج‌های آبی با متراژ 8460 متر و در زمینی به مساحت 23 هزار مترمربع، بنا شده است. در گذشته بازدید آقایان و خانم‌ها در هفته، به‌صورت یک روز در میان بود که این موضوع با توسعه پارک آبی برطرف شده است. در حال حاضر، هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند همه روزه از آن بازدید کنند.

یکی از جذابیت‌های منحصربه‌فرد سرزمین موج‌های آبی، سرسره‌های بسیار بزرگ با طول 110 متر است که هیجان فوق‌العاده‌ای تزریق می‌کنند. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سرسره تورنادو، جت موج، سقوط آزاد، چاله فضایی و رودخانه آرام اشاره کرد. خوب است بدانید که سرسره تاپسی در این پارک آبی، در زمان بهره‌برداری بزرگترین سرسره در نوع خود میان کشورهای خاورمیانه بود.

سرزمین موج‌های آبی دارای استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ و سالن بدنسازی است. همچنین شما می‌توانید در کنار لذت‌بردن از تفریحات آبی، به حمام ترکی بروید و لذت حمام‌کردن به سبک ترکی را تجربه نمایید. وجود کافی‌شاپ و رستوران در سرزمین موج‌های آبی، قطعاً لذت و آرامش این تفریح هیجان‌انگیز را برای شما دوچندان می‌کند. در کنار شنا و بازی با سرسره‌های آبی، نوشیدن یک فنجان قهوه، واقعاً لذت‌بخش است.

سرزمین موج‌های آبی فقط 15 دقیقه تا حرم فاصله دارد و برای بازدید از آن باید، می‌توانید از قطارشهری استفاده کنید و در ایستگاه مترو پارک ملت، پیاده شوید. این مجموعه از ساعت 9 صبح تا 9 شب، برای میزبانی از شما دایر است. یکی از هتل‌های نزدیک به این مجموعه، هتل 5 ستاره و مجلل درویشی است. با رزرو هتل درویشی مشهد، خیلی راحت و در کمترین زمان، از این مجموعه تفریحی بازدید کنید.

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان، به‌دلیل رعایت استانداردهای جهانی در طراحی لوازم تفریحی، جزو مشهورترین پارک های آبی مشهد است. این پارک آبی، توسط مهندسان کانادایی طراحی شده است و تمام امکانات تفریحی لازم برای یک هیجان بی‌نهایت را دارد. شاید نتوان در فصل زمستان یا پاییز، به دریا سر زد و از موج‌سواری روی آن لذت برد؛ اما پارک های آبی مشهد، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا در هر فصلی بتوانید در یک مکان سرپوشیده و مطمئن، به انجام تفریحات دریایی بپردازید.

پارک آبی ایرانیان، دارای استخر امواج با موج‌هایی به بلندی 3.5 متر است که در نوع خود بی‌نظیر است. این پارک تفریحی دارای مدرسه موج‌سواری است که در آن می‌توانید موج‌سواری با تخته را امتحان کنید. در کنار آن، تفریحات گسترده‌ای مثل سرسره موجی و رنگین‌کمان، چاله فضایی، سورتمه وحشت و رودخانه خروشان برای شما تدارک دیده شده است.

هیجان پارک آبی ایرانیان به همین‌جا ختم نمی‌شود. سونا خشک و بخار، جکوزی و حمام ترکی هم در بخشی از امکانات ویژه این مجموعه هستند. علاوه‌براین در کنار استخر و شنا، می‌توانید از سینما 5 بعدی لذت ببرید و با صرف غذاهای مدرن و فست فود در رستوران بزرگ آن، دلی از عزا دربیاورید. پارک آبی ایرانیان در بلوار حجاب واقع شده است؛ برای رفتن به این خیابان، می‌توانید به ایستگاه مترو پارک ملت بروید و از آنجا با اتوبوس به سمت بلوار حجاب حرکت کنید.

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان

آیا می‌دانستید که بزرگترین پارک سرپوشیده جهان در مشهد قرار دارد؟ سرزمین موج‌های خروشان، با مساحت 60 هزار مترمربع، لقب بزرگترین پارک سرپوشیده در دنیا را به نام خود ثبت کرده است. این مجموعه تفریحی، تمام استانداردهای جهانی را در طراحی لوازم و تفریحات آبی رعایت کرده است. بیش از 65 سرسره در این مجموعه وجود دارد که نمونه آن در هیچ‌کجای دنیا پیدا نمی‌شود. سرزمین موج‌های خروشان، همه روزه برای بازدید آقایان و خانم‌ها دایر است. نکته جالب درباره این مجموعه تفریحی، نزدیکی آن به مناطق ییلاقی شاندیز است. علاوه‌براین، بازارهای خرید بسیار بزرگی در نزدیکی این مجموعه وجود دارد که دسترسی شما را به مراکز خرید راحت می‌کند.

سرزمین موج‌های خروشان، یکی از بهترین پارک های آبی مشهد است که امکاناتی همچون سقوط آزاد از ارتفاع 24 متر، رودخانه‌های مواج و آرام، دریاچه مواج، غار نمک، ترامپولین و پارک کودک را در خود جای داده است. در این مجموعه، چندین کافی‌شاپ و رستوران وجود دارد تا لذت تفریح را برای شما دوچندان کند. اگر با خودرو شخصی هستید، نگران جای پارک نخواهید بود؛ زیرا پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان دارای یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت 2000 خودرو است.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب

پارک های آبی مشهد، معمولاً در نزدیکی مراکز تجاری یا شهرک‌های تفریحی هستند. پارک ساحلی آفتاب نیز در شهرک تجاری و گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. در نزدیکی این مجموعه تفریحی، بازار لوکس الماس شرق وجود دارد. پارک ساحلی آفتاب، به‌صورت طبقاتی طراحی شده است که در دنیا نمونه مشابهی ندارد. مساحت کلی پارک آبی ساحلی آفتاب، 15 هزار مترمربع است که در 7 طبقه بنا شده است. این مجموعه دارای امکاناتی همچون سالن بدنسازی، ماساژ، سونای ماسه، یوگا، آروماتراپی و سالن ایروبیک است. سرسره‌های پیچ در پیچ و بسیار طولانی آن (تا ارتفاع 20 متر)، فوق‌العاده هیجان دارند و سرعت برخی از آنها نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد.

در پارک ساحلی آفتاب، می‌توانید در کنار تفریحات آبی، از چای‌خانه سنتی، استخر، غار نمک و حمام سنتی هم استفاده کنید. برای بازدید از این مجموعه، باید در ایستگاه سه‌راه خیام پیاده شوید و از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به مجموعه تفریحی سپاد بروید. این پارک آبی در انتهای بلوار خیام شمالی قرار دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با هیجان‌انگیزترین پارک های آبی مشهد آشنا کنیم. این پارک‌های تفریحی، سطح آدرنالین شما را به اوج می‌رسانند و هیجان آنها به حدی است که قطعاً بار دیگر برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی می‌کنید. امیدوارم از مطالعه این مقاله، لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا