;
تازه هاترفندهای زندگی

۸  گیاه آپارتمانی زیبا مخصوص حمام و دستشویی که در رطوبت رشد می‌کنند

گیاه آپارتمانی مناسب برای حمام و دستشویی: در سال‌های اخیر گیاهان آپارتمانی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و به یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین وسایل تزیین خانه تبدیل شده‌اند. تزیین خانه با گیاهان آپارتمانی تا جایی پیش رفته که تقریباً در تمام اتاق‌ها و فضاهای منزل از این گیاهان زیبا استفاده می‌کنند؛ حتی در حمام و سرویس بهداشتی. اگر در خانه‌ی خود فضایی دارید که رطوبت بالایی دارد مثلا حمام یا پاسیو، یکی از گیاهان آپارتمانی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، انتخاب کنید. با این مطلب ترفندهای زندگی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی که نگهداریشون سخته + روش درست مراقبت از این گیاهان!

۱. پیله‌آی قاشقی

این گیاه آپارتمانی زیبا که خودش به راحتی تکثیر می‌شود، در محیط‌های مرطوب و استوایی بهترین رشد را دارد. به همین دلیل در جایی مثل حمام می‌تواند به خوبی رشد کند. علاوه بر این در جایی که دارای پنجره با نور غیرمستقیم باشد، شرایط بهتری خواهد داشت. این گیاه که گاهی به آن گیاه یوفو هم می‌گویند دارای برگ‌های تخت و گرد است که ظاهری جذاب و متفاوت دارد و می‌تواند حال‌وهوای حمام و پاسیوی خانه را با زیبایی خیره‌کننده‌ی خود تغییر دهد.

شاید بپسندید: ۸ گیاهی که پشه‌ها را از حیاط شما دور می‌کند

احتمالا بپسندید: قوی ترین روش خانگی پاک کردن لکه روغن از روی لباس

جالب خواهد بود: رسوایی داماد و مادرزن؛ پدرزن بی آبرویی را کامل کرد

گیاه آپارتمانی مناسب برای حمام و دستشویی

۲. پوتوس طلایی

اگر از علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی رونده هستید می‌توانید پوتوس طلایی را انتخاب کنید. این گیاه در محیط‌های مرطوب، بهترین شرایط را برای رشد دارد و اگر هوای اطراف آن بیش از حد خشک شود، نوک برگ‌ها به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد. پوتوس طلایی می‌توانید نور کم تا زیاد را تحمل کند البته تا زمانی که نور آفتاب، غیرمستقیم بتابد.

۳. آلوئه‌ورا

گیاه آپارتمانی برای حمام و دستشویی، آلوئه ورا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است. هر کسی که سبک زندگی پرمشغله‌ای داشته باشد می‌تواند بدون نگرانی این گیاه را برای نگهداری در خانه انتخاب کند و از داشتن آن لذت ببرد. تنها چیزی که این گیاه برای زنده ماندن نیاز دارد دسترسی به نور زیاد است. نور غیرمستقیم هم کافی است اما اگر بتوانید آن را در نور مستقیم قرار دهید ممکن است گل‌های مرجانی‌رنگ زیبایی بدهد. پس این گیاه را در حمامی که پنجره و نور زیادی دارد قرار دهید. ژل داخل برگ‌های این گیاه برای درمان آفتاب‌سوختگی و التهابات پوستی مفید است.

شاید بپسندید: گران‌ترین خوراکی های جهان که قیمت شان، هوش از سر هر کسی می‌برد+عکس

شاید بپسندید: 4 روش موثر برای بهبود حافظه و تقویت مغز

۴. کالاتیا لانسیفولیا

این گیاه زیبا با برگ‌های جذاب و حیرت‌انگیزش را باید در نور متوسط و غیرمستقیم قرار دهید و محیط آن باید از نظر رطوبت، دارای رطوبت متوسط تا بالا باشد. در این شرایط مطمئن باشید که به خوبی می‌توانید از آن نگهداری کنید. نگهداری این گیاه مثل یک رابطه‌ی هم‌زیستی است؛ محیط مرطوب حمام به گلدان‌تان سرزندگی می‌دهد و جذابیت گلدان، حال‌وهوای حمام را عوض می‌کند.

شاید بپسندید: سعید اسماعیلی کشتی‌گیر ایرانی در 2 ثانیه‌ پایانی مسابقه مشغول خوشحالی شد….و از فینال باز ماند+ویدیو

گیاه آپارتمانی مناسب برای حمام و دستشویی

۵. سانسوریا یا گیاه ماری

از تازه‌کارها گرفته تا باغبان‌های حرفه‌ای، گیاه سانسوریا را همه دوست دارند و علاقه‌مندان به گل و گیاه، حداقل یک گلدان سانسوریا در خانه دارند. محبوبیت این گیاه به خاطر ظاهر جذاب، برگ‌های زیبا و راحت بودن نگهداری از این گیاه است. سانسوریا می‌تواند در محیط‌های با رطوبت‌های مختلف، به رشد خود ادامه دهد و از نظر رطوبت، محدودیتی ندارد و علاوه بر این، می‌تواند نور کم یا نور زیاد ولی غیرمستقیم را هم تحمل کند. به همین دلیل برای نگهداری در پاسیو، حمام و آشپزخانه‌های مرطوب، مناسب است.

۶. آلوکازیا

گیاه آپارتمانی برای حمام و دستشویی، این گیاه خاص با برگ‌های متفاوت و زیبا، به رطوبت زیاد نیاز دارد. همچنین باید در نور زیاد و غیرمستقیم نگهداری شود. آلوکازیا را باید مرتب غبارپاشی کنید در نتیجه این گلدان برای کسانی که وقت کمی برای نگهداری از گل و گیاه دارند، اصلاً مناسب نیست. اما اگر دنبال گیاه آپارتمانی زیبایی هستید که بتواند در محیط‌های مرطوب به خوبی رشد کند و وقت کافی برای نگهداری از گل و گیاه دارید، آلوکازیا انتخاب خوبی است و از نظر ظاهر، یکی از متفاوت‌ترین و خاص‌ترین گیاهان آپارتمانی است.

گیاه آپارتمانی مناسب برای حمام و دستشویی

۷. پاپیتال

اگر پیچک‌های فضای باز را دوست دارید می‌توانید با کاشتن پاپیتال در حمام، فضایی زیبا و متفاوت در آن ایجاد کنید. پاپیتالی که در گلدان کاشته شود، معمولاً مقاومت زیادی دارد و اگر فضای کافی داشته باشد، خیلی خوب و سریع رشد می‌کند. این گیاه نور و رطوبت متوسط را دوست دارد. بهتر است آن را در گلدان‌ها و سبدهای آویز بکارید. اگر بتوانید رطوبت مناسب آن را تأمین کنید، برای نگهداری در هر فضایی، مثلا راه‌پله و پاسیو هم مناسب است.

۸. تیلاندزیا

گیاه آپارتمانی برای حمام و دستشویی، تیلاندزیا به آب زیاد نیاز دارد و در رطوبت متوسط تا زیاد، بهترین عملکرد را خواهد داشت. نور مناسب برای این گیاه نور زیاد و غیرمستقیم است. اگر حمام یا محیط مرطوب خانه دارای پنجره‌ی نورگیر است، حتما این گیاه زیبا را برای نگهداری در خانه انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: با نگهداری این گیاهان، هوای خانه را بدون کولر خنک کنید | خنک کردن خانه با گیاهان آپارتمانی

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: ایده های خلاقانه برای ساخت وسایل تزئینی زیبا از وسایلی که دیگر قابل استفاده نیستند+عکس های آموزشی

بیشتر بخوانید: ارزش نات کوین به روایت موسس تلگرام: نات کوین حالا یکی از ۵ ارز دیجیتال پرمعامله جهان است!

جالب خواهد بود: چگونه با مواد دم دستی یک دئودورانت طبیعی برای روزهای گرم تابستان بسازیم+ نحوه ساخت!

احتمالا بپسندید: نگهداری برنج پخته به مدت طولانی | درباره ماندگاری برنج پخته چه می دانید!؟

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. چقدر هم اخه ایرانی ها مخصوصا شهرنشینها توالت هاشون و حمام هاشون بزرگ هستن مثل این تصاویری که شما گذاشتید و چقدر هم می‌شه از این کارا انجام داد تو خونه های سی چهل متری
    یارو تو توالتش نمیتونه ورود کنه اینقدر کوچکه و یا یه بادی از خودش در کنه حالا بیاد جنگل و بوستان هم داخل این توالت احداث کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =

دکمه بازگشت به بالا