;
تازه هاترفندهای زندگی

باکلاس ها از این گیاهان آپارتمانی استفاده می کنند!

گیاهان آپارتمانی کمیاب: بعضی گیاهان کمیاب مانند گیاهان گرمسیری یا گیاهان کلکسیونی چون در همه مناطق دنیا قابل تکثیر نبودند، در مرور زمان به عنوان گیاه کمیاب معرفی شدند. در این مطلب ترفندهای زندگی قصد داریم به معرفی 30 گیاه زیبا و تقریبا کمیاب که برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب هستند و در شرایط بسیار سخت و یا در صورت غفلت شما در انجام مراقبت های لازم از آن نیز مشکلی برای سلامت یشان به وجود نخواهد آمد، بپردازید.

بیشتر بخوانید: چگونه از بدبو شدن ظروف پلاستیکی جلوگیری کنیم؟

1. گیاه همیشه سبز چینی

اگر علاوه بر آب دادن به گیاه، مراقبت های معمول دیگری نیز از گیاه خود به عمل میاورید، توصیه ما به شما گیاه همیشه سبز چینی است که از استقامت و انواع بسیار مختلفی برخوردار است .

2. گیاه مارچوبه سرخس

این گیاه پرزدار و کرکی نسبت به سایر سرخس ها از استقامت بیشتری در شرایط سخت برخوردار است و قابل پرورش در محیط های پر نور و یا بی نور است ، فقط کافی است که خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید تا سالم باقی بماند.

3. گیاه فیدل

این گیاهان نیز از استقامت بالایی برخور دارند و به راحتی خراب نمی ‎شوند . این گیاه نیازمند نورغیر مستقیم آفتاب است و در تابستان ها به آب زیاد و در زمستان ها به آب کمتر نیازمند است.

گیاهان آپارتمانی کمیاب

4. گیاه شاه بلوط گویان

این گیاه با عنوان درخت پول شناخته می ‎شود و دارای یک تنه بافته شده است. این گیاه نیازمند نور غیر مستقیم آفتاب و آب زیاد است و زیست گاه بومی این گیاه، مرداب است.

5. گیاه چینی مانی

این گیاه یکی دیگر از گیاهان سرسخت است و با نام مستعار گیاه پنکیک شناخته می ‎شود. این گیاه مناسب مناطق به دور از نور مستقیم آفتاب است و نیازمند آب یاری هفتگی می ‎باشد. شما می ‎توانید جوانه های این گیاه را تکثیر کرده و آن را در همه قسمت های منزل خود پرورش دهید.

6. یوکا

این گیاه بیشتر از هر چیزی به نور خورشید نیازمند است. برای جلوگیری از آسیب دیدن این گیاه بهتر است آن را درون گلدان های عمیق بکارید و مقدار آب کافی برای آن را فراهم کنید.

7. بنفشه آفریقایی

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ، بنفشه آفریقایی است که چندین بار در طول سال شکوفا می ‎شود. این گیاه برای رشد بهتر به نور غیر مستیقم آفتاب و خاک غنی از مواد آلی نیازمند است. استفاده از کود مناسب نیز برای این گیاه بسیار مفید است.

گیاهان آپارتمانی کمیاب

8. پِپِرومیا

این گیاه در محیط های مرطوب از رشد بهتری برخوردار است و حتی زیر نور چراغ های فلورسنت نیز قابلیت شکوفا شدن دارد.

9. گیاه اِیر

این گیاه شگفت انگیز بدون نیاز به خاک نیز قابلیت پرورش یافتن دارد. تنها کافی است که هر 10 روز یک بار دو یا سه ساعت آن را درون ظرفی پر از آب قرار دهید.

10. گیاه عنکبوتی

یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان گیاهان عنکبوتی هستند که این گیاهان به سرعت رشد می ‎کنند و تنها کافیست که در محیط های پر نور نگهداری شوند و به صورت هفتگی آبیاری شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین جای خانه برای رشد گیاهان آپارتمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا