;
تازه هاترفندهای زندگی

ترفند کاهش هزینه برق اونایی که کولر آبی دارن

کاهش مصرف برق کولر آبی: هر سال تابستان قبض‌های نجومی برق پای مشترکان زیادی را به ادارات برق می‌کشاند. کولر‌ها بزرگترین متهم این ماجرا هستند، گرچه کولر‌های گازی برق را می‌بلعند اما کولرهای آبی نیز می توانند یک سر ماجرای قبض های نجومی برق باشند. یک کولر آبی با مصرف ٥٠٠ وات اگر روزانه ١٠ ساعت کار کند، در مدت دو ماه ٣٠٠ کیلووات مصرف می‌کند که با اضافه شدن این عدد به مصرف ثابت، مشترک به‌ یکباره شاهد افزایش چند برابری میزان مصرف و در نتیجه هزینه برق خواهد بود. اگر می خواهید جزو مشترکان پر مصرف نباشید و تعرفه های جدید اداره برق شامل حالتان نشود، با رعایت۵  راهکار  این مطلب ترفندهای زندگی می‌توانید هزینه برق ناشی از کولرهای آبی را به‌مراتب کمتر کنید و مبلغ قبض برقتان را تا نصف برسانید.

بیشتر بخوانید: ۸ گیاهی که پشه‌ها را از حیاط شما دور می‌کند

۱.به‌موقع پوشال‌ها را شست‌وشو و تعویض کنید

شست و شو و تعویض به موقع پوشال کولر، هوای تمیزتر بدون گرد و غبار را به ارمغان می آورد، از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آلرژی جلوگیری می‌کند، مصرف برق را کاهش می‌دهد و خنک‌کنندگی کولر را بهبود می‌بخشد.

۲.کانال کولر را عایق نمایید

عایق کردن کانال کولراز اتلاف انرژی جلوگیری می کند، اتلاف انرژی سبب افزایش راندمان سیستم و در نتیجه افزایش هزینه‌های عملیاتی کل سیستم می گردد. عایق کاری کانال کولر می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کرده و علاوه بر این، صدای تولید شده از حرکت هوا در مجرای تهویه را نیز سرکوب کند.

شاید بپسندید: لیست ثروتمندترین کشورهای آسیا | ایران رتبه چندمه!

 کاهش مصرف برق کولر آبی

۳.از سایه‌بان کولر آبی استفاده کنید

با نصب کردن سایه بان کولر از تابش مستقیم گرما جلوگیری می‌شود و آب کولر دیرتر تبخیر شده، باد کولر خنک‌تر می شود و شما در این حالت می‌توانید از دور کند کولر استفاده کنید که می‌تواند 50 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

بیشتر بپسندید: با کمک این ترفندهای ساده، لکه های مبل را در خانه تمیز کنید+فیلم آموزشی

جالب خواهد بود: باد کولر آبی اینطوری هم زیاد میشه هم خنک

۴.کولر آبی را سرویس منظم کنید

سرویس کولر آبی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که موجب بهبود کیفیت هوای داخلی و کاهش هزینه‌های انرژی می شود. کولرهای آبی به دلیل ساختار و عملکرد خاص خود نیاز به مراقبت بیشتری دارند، نگهداری صحیح از کولرهای آبی می‌تواند به کاهش میزان مصرف آب و برق کمک کرده و به صرفه‌جویی اقتصادی و حفاظت از منابع طبیعی نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: ویتامین ب کمپلکس بهتر است یا نوروبیون؟

۵.از ترموستات کولر آبی استفاده کنید

ترموستات کولر آبی یک کلید هوشمند برای کولر های آبی سلولزی و معمولی میباشد که قابلیت تنظیم دما و تایمر تنظیم برای خاموش و روشن کردن دستگاه را دارد. با وجود کلیدهای هوشمند دیگر نیاز نیست شب تا صبح با باد سرد کولر آبی بخوابید، بلکه می توانید با تنظیم تایمر بر روی کلید هوشمند، دستگاه را طوری تنظیم کنید تا بعد از یک یا چند ساعت از خواب شما، کولر خاموش شود و اینگونه در مصرف برق صرفه جویی می گردد.

بیشتر بخوانید: ۸  گیاه آپارتمانی زیبا مخصوص حمام و دستشویی که در رطوبت رشد می‌کنند

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: صفر تا صد کاشت هسته انبه در گلدان+آموزش تصویری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا