تازه هادانش

تست سن بدن: از درون چند سال دارید؟| با این تست ساده متوجه شوید!

پاسخ به سوال «چند سالته؟» بر اساس مدت زمانی است که ما در این زمین سپری کرده ایم. با این حال، سن بدن ما ممکن است متفاوت از این سن تقویمی ما باشد. بخش تازه ها وب سایت چشمک یک تست سن بدن یا سن بیولوژیکی برای تعیین سن واقعی بدن شما را مبتنی بر مطالعات کاملا علمی است، تهیه کرده است. با ما همراه باشید.

تست سن بدن

با محاسبه سن بیولوژیکی خود، سرعت پیری بدن خود را خواهید فهمید. بهتر متوجه خواهید شد که آیا رژیم غذایی فعلی و انتخاب های سبک زندگی شما بر پیری سالم تأثیر می گذارد یا خیر. شما قادر خواهید بود تشخیص دهید که چه میزان پیری و آسیب در بدن شما در طول زندگی شما رخ داده است.

هر معیار سن بیولوژیکی باید بهتر از سن تقویمی در پیش بینی مرگ و میر باشد– جازوینسکی و کیم، 2017

سن تقویمی در مقابل سن بدن (سن بیولوژیک یا سن بدن)

سن بدن یا سن بیولوژیکی

این به این اشاره دارد که یک فرد چقدر پیر به نظر می رسد. سن بیولوژیکی نیز به سن فیزیولوژیکی اشاره دارد و شامل بسیاری از عوامل سبک زندگی مانند ورزش، رژیم غذایی و الگوی خواب است. نحوه پیری ما بر سلول های بدن ما تأثیر می گذارد و پیری خارج از کنترل ما است. اگرچه ژنتیک نقش مهمی در افزایش سن دارد، اما عوامل خارجی دیگری مانند استرس، ورزش، سیگار کشیدن وجود دارد که بر پیری تاثیر می‌گذارد. استرس مزمن پیری زودرس را تسریع می کند.

تست سن بدن 4

این سن بیولوژیکی را می توان با شناسایی طول تلومرهای یک فرد، انتهای محافظ یک کروموزوم که از اطلاعات DNA در برابر آسیب محافظت می کند، محاسبه کرد. تلومرها سرعت پیری و مرگ سلول‌ها را تعیین می‌کنند. به گفته دکتر تری گروسمن، موسس و مدیر پزشکی مرکز سلامت گروسمن در دنور، هر بار که یک سلول تقسیم می شود، یک مهره تلومر می افتد. بنابراین، هر چه بیشتر عمر کنیم، یعنی هر چه سن تقویمی ما بیشتر باشد، طول تلومرهای ما کوتاهتر خواهد بود.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تلومرهای کوتاه‌تری دارند، احتمال مرگ زودهنگام یا ابتلا به بیماری یا اختلال نورودژنراتیو بسیار زیاد است. استرس تلومرهای DNA شما را کوتاه می کند و خطر ابتلا به سیستم ایمنی ضعیف و بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

با حفظ یک سبک زندگی سالم، می‌توانیم با افزایش طول تلومرها، پیری را معکوس کنیم. دانشمندان در حال بررسی هستند که آیا متیلاسیون DNA می تواند به تعیین سن بافت ها و انواع سلول های انسان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که برخی از اعضای بدن سریعتر از سایرین پیر می شوند. حتی بافت سالم سینه می تواند تا سه سال بزرگتر از بقیه اعضای بدن یک زن باشد. بافت سینه سالم در نزدیکی بافت سرطانی به طور متوسط ​​12 سال پیرتر است.

سن شناسنامه ای

سن تقویمی مدت زمانی را که ما روی زمین گذرانده ایم، از روز تولدمان اندازه گیری می کند. یعنی تعداد سالهایی که یک فرد زنده بوده است. سن تقویمی سن بر حسب سال، ماه، روز و اولیه ترین راه برای تعریف سن است. پیری زمانی یک عامل خطر اولیه برای بیماری های مزمن، مرگ و میر و اختلالات شنوایی و حافظه است. برخلاف سن بیولوژیکی، سن تقویمی را نمی توان با تغییرات سبک زندگی تغییر داد.

تست سن بدن

بدن شما چند ساله است؟

در اینجا تمرین ساده تری وجود دارد که می توانید خودتان در خانه انجام دهید و به شما کمک می کند سن بیولوژیکی بدن خود را محاسبه کنید.

تست سن بدن

ابتدا مقداری خود را گرم کنید: مانند حرکات کششی، پرش آهسته و…  قبل از آزمون انجام دهید.

اکنون که آماده هستید، صاف بایستید، پاهای خود را کنار هم قرار دهید و از ناحیه باسن خم شوید.

برای شناسایی سن بیولوژیکی خود، باید ببینید تا کجا می توانید به پاهای خود برسید، بدون آنکه زانوی شما خم شود.

در اینجا پاسخ ها آمده است:

1) اگر بتوانید کف زمین را با دستان خود با پاهای صاف لمس کنید، بدن شما 20 تا 25 سال سن دارد.

۲) اگر می‌توانید کف را با نوک انگشت و پاهایتان صاف یا خم کنید، حدود ۳۵ تا ۳۸ سال سن دارید.

3) اگر می توانستید انگشتان پا را با زانوهای خمیده لمس کنید، بدن شما متعلق به فردی است که بین 38 تا 50 سال سن دارد.

4) اگر اصلا نمی توانستید پاهای خود را لمس کنید و برای انجام این کار باید زانوهای خود را خم می کردید، سن بدن شما بالای 50 سال است.

آیا سن بیولوژیکی شما بیشتر از سن تقویمی شماست؟ برای بهبود سن بیولوژیکی خود باید استراتژی های سلامتی خود را تغییر دهید. در اینجا نکاتی موجود است که باید انجام دهید.

نکاتی برای بهبود سن بدن (سن بیولوژیکی)

1.حداقل 20 دقیقه در روز به فعالیت بدنی بپردازید. نه تنها کاردیو، حتی پیاده روی سریع به عنوان یک تمرین روزانه می تواند تفاوت قابل توجهی در شما ایجاد کند.

تست سن بدن

2.روزه متناوب (6:18 یا 4:20) را امتحان کنید یا محدودیت کالری را در فواصل منظم تمرین کنید. این به تمیز کردن سلول های بدن، حذف سموم و جلوگیری از رفتار غیر طبیعی سلول کمک می کند.

3.گرما درمانی مانند استفاده از سونا را انتخاب کنید.

4.قرار گرفتن در معرض تشعشعات EMF را کاهش دهید. تلفن ها و لپ تاپ ها را از بدن خود دور نگه دارید، وای فای خانه را قبل از خواب خاموش کنید، تلفن های همراه را قبل از خواب خاموش کنید، از پوشیدن وسایل الکترونیکی در رختخواب خودداری کنید و تا حد امکان از مایکروویو استفاده نکنید.

5.قرار گرفتن در معرض سموم محیطی را کاهش دهید. محصولات مراقبت از پوست ایمن بخرید، سیگار نکشید، از عطر و ادکلن ساخته شده از اسانس های طبیعی استفاده کنید. از رایحه های پلاگین در خانه و ماشین خودداری کنید، گیاهانی را پرورش دهید که هوا را فیلتر می کنند و تهویه مناسب را در خانه حفظ کنند.

6.استرس خود را کاهش دهید

شما نمی توانید سن تقویمی خود را کنترل کنید، اما سن بیولوژیکی به سبک زندگی شما بستگی دارد. داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند به شما یک سن بیولوژیکی 20 ساله بدهد حتی اگر سن تقویمی شما بیش از 50 سال باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا