;
خانواده و زناشویی

افراد نامناسب برای ازدواج :اگر فرد مقابل‌تان این رفتارها را دارد، او بدترین گزینه برای ازدواج است!

افراد نامناسب برای ازدواج: اولین ملاقات با یک فرد جدید با هدف آشنایی و در نهایت ازدواج معمولا یا خیلی خوب و بی‌نقص پیش می‌رود و یا چنان ناامیدکننده است که داستانش سر از سمی‌ترین قرارهای ملاقات در شبکه‌های اجتماعی درمی‌آورد. با این حال اما نمی‌توان اهمیت بالای اولین برخورد با فردی را دست‌کم گرفت که ممکن است شریک همیشگی زندگی شما باشد.

در این مقاله سراغ نظر کارشناسان مربوطه رفتیم تا دریابیم در اولین برخورد و اولین ملاقات برای آشنایی باید مراقب چه رفتارهایی باشیم و با کدام اتفاق‌های به ظاهر ساده باید مانند یک نشانه برخورد کنیم. با مطلب افراد نامناسب برای ازدواج در بخش خانواده و زناشویی در مجله خبری چشمک ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: این عادت های رفتاری، شما را به فردی با کلاس و باشخصیت تبدیل می کند!

افراد نامناسب برای ازدواج

باید به این نکته توجه داشته باشیم فردی که قرار است برای اولین بار با شما وقت بگذراند و حرف بزند حتی در لحظاتی که ساکت است به صورت مداوم در حال ابراز جهانبینی، شخصیت، فرهنگ و عقایدش است و اگر بلد باشید نشانه‌ها را ببینید کار خود در آینده را راحت‌تر کرده‌اید. این مقاله دقیقا قرار است در همین زمینه به شما کمک کند. در این مقاله قرار است 10 رفتار نسبتا رایج در قرار ملاقات‌های اول را با هم مرور کنیم که اگر در اولین قرارتان به آن‌ها برخوردید بهتر است قید قرار ملاقات دوم و ان فرد را به صورت یکجا بزنید.

اگر به محل قرار دیر رسید و از قبل به شما اطلاع نداد

شاید این مورد چندان به نظرتان جدی نرسد و به این فکر کنید که هر کسی ممکن است بدون اینکه نیت خاصی داشته باشد به خاطر ترافیک یا هر اتفاق دیگری به یک قرار دیر برسد. با حرفتان موافقم اما به این موضوع فکر کنید که چرا فرد مورد نظر به فکر خبر دادن به شما نیفتاده است؟ این کار در زمانی که ما زندگی می‌کنیم بسیار ساده و بی‌هزینه است و دست‌کم ادب آن فرد و احترام و اهمیتی که برای شما قائل است را نشان می‌دهد.

اگر در حین قرار بیش از حد با تلفن همراهش وقت گذراند

چنین رفتاری اگر بیخیال حالات خاص مثل موارد اضطراری بشویم یا نشان می‌دهد که آن فرد هیچ علاقه‌ای به شما و آشنایی با شما ندارد و یا با فردی بی‌ادب روبرو هستید و در هر دو حالت باید قید ملاقات بعدی را بزنید. اگر قانع نشده‌اید کافی است به این نکته فکر کنید که آن فرد می‌داند که شما در حال ارزیابی رفتارهایش هستید و واقعا در چنین شرایطی یکی دو ساعت کنار گذاشتن تلفن همراه چقدر می‌تواند سخت باشد؟

اگر فقط درباره خودش حرف می‌زد

توجه کنید که اساسا قرار ملاقات اول با این هدف اتفاق می‌افتد که هر دو نفر با طرف مقابل و نظرات و عادات و اخلاقش آشنا شوند. اگر فردی در چنین ملاقاتی به صورت مداوم و بدون وقفه از خودش حرف می‌زند یعنی علاقه‌ای به شناخت بیشتر شما ندارد. تازه این شاید بهترین حالت باشد چرا که ممکن است با یک فرد مغرور و خودخواه و خودمحور طرف باشید.

اگر با پیش‌خدمت یا افراد دارای مشاغل اینچنینی با احترام رفتار نکرد

اگر نظر من را می‌خواهید حسابی روی این مورد حساس باشید. اهمیتی ندارد که فرد مورد نظر در حین ملاقات چقدر با شما مودبانه و بااحترام رفتار می‌کند اگر سر پیش‌خدمت فریاد می‌زند یا به خدمتکار نگاه از بالا به پایین دارد، او آدم محترمی نیست.

بله ممکن است تا مدتی بتواند جلوی خودش را بگیرد و با شما محترمانه رفتار کند اما شک نداشته باشید که در نهایت همان چیزی نصیب شما خواهد شد که نصیب پیش‌خدمتِ محترم رستوران شده است.

اگر سوالات نامناسب پرسید

دقت کنید شما با یک فرد به ملاقات اول می‌روید چون شناختی از هم ندارید و طبیعتا هنوز صمیمیتی بین شما وجود ندارد پس دلیلی وجود ندارد سوالاتی پرسیده شود که ممکن است حتی دوست صمیمیتان هم از شما نپرسد. اگر فرد مورد نظر مرتبا سراغ پرسش‌هایی می‌رود که به بخش‌های خیلی خصوصی زندگی‌تان مربوط است و با وجود واکنش شما بر آن پرسش‌ها اصرار هم دارد خب پس خوشبختانه تردیدی وجود ندارد. اگر او اصرار دارد که شخصیت واقعی خود را به شما نشان دهد پس اصرارش را قبول کنید و قید ملاقات بعدی را بزنید.

اگر اطلاعات بسیار خصوصی زندگی‌اش را با شما به اشتراک گذاشت

توجه داشته باشید که قرار ملاقات اول جایی برای زدن تمام حرف‌های مهم نیست و صرفا قرار است یک آشنایی ساده و سطحی شکل بگیرد. پس با این توضیح قرار نیست در اولین ملاقات درباره مسائلی مهم چون رازهای خانوادگی، تروماها و دردهای گذشته و حتی روابط قبلی با هم حرف بزنید.

پس اگر فردی که ممکن است شما هنوز نام خانوادگی‌اش را به درستی ندانید درباره چنین مسائلی شروع به صحبت کرد در بهترین حالت او یک نشانه تحویل شما داده که در کنترل خود و حد و مرز گذاشتن در زندگی مشکل دارد.

بیشتر بخوانید: وظیفه زن نسبت به شوهر: هر زنی باید این کارها را برای شوهرش انجام دهد!

اگر مرتبا خطوط قرمز شما را زیر پا گذاشت

توجه داشته باشید که هر فرد در اولین ملاقات در مودب‌ترین حالت خود قرار دارد و اگر در این شرایط به بایدها و نبایدهای شما احترام نمی‌گذارد پس تکلیف آینده روشن است. اگر از او خواستید درباره فلان موضوع حرف نزند و او خواسته شما را نادیده گرفت یعنی احترامی نه برای شما و خواسته شما و نه برای خطوط قرمز و حد و مرزهایتان قائل نخواهد بود. چه کسی دوست دارد با چنین فردی ازدواج کند؟

اگر کاملا با شما صادق نبود

یک فرد سالم با هدف آشنا شدن با فرد مقابل و نشان دادن واقعیت خود پا به اولین قرار ملاقات می‌گذارد نه با هدف فریب دادن شما. اگر احساس کردید او کاملا با شما صادق نیست، اگر داستان‌هایش با هم متناقض بودند و یا با توجه به اطلاعات قبلی شما متوجه دروغی شدید شما با فرد کاملا سالمی طرف نیستید. این دروغ‌ها ممکن است یا به دلیل کمبود اعتماد به نفس باشد و یا شما اساسا با یک دروغگوی سریالی طرف هستید و در هر صورت اصلا نشانه خوبی نیست.

افراد نامناسب برای ازدواج

اگر درباره رابطه یا روابط قبلی‌اش بدگویی کرد

در هر قرار ملاقات اولی ممکن است موضوع صحبت به طرف دلایل مجرد بودن برود و پاسخ‌هایی کوتاه و روشن دریافت شود اما اگر طرف مقابل از این فرصت برای ارائه یک سخنرانی طولانی درباره رابطه قبلی‌اش استفاده کرد باید به این نکات فکر کنید:

  • – او از نظر احساسی نتوانسته کاملا از رابطه قبلی‌اش عبور کند
  • – او دچار عقده خودقربانی‌پنداری است( به خصوص اگر بر اساس داستان‌هایش تمام تقصیرها گردن فرد بینوایی است که با او در رابطه بوده است)
  • – او به حریم خصوصی افراد احترام نمی‌گذارد( به خصوص اگر درباره جزییاتی خصوصی از رابطه قبلی‌اش حرف زد)
  • – او هنوز به بلوغ فکری و احساسی نرسیده است.

شاید بپسندید: ویژگی های زنان جذاب: با رعایت این نکات ساده، جذاب و باکلاس باشید!

در نهایت اگر او به شما احساس ناامنی داد

شاید مشخص‌ترین و قطعی‌ترین مورد همین مورد آخر باشد. فراموش نکنید که شما با مودب‌ترین و مهربان‌ترین نسخه طرف مقابل روبرو هستید و اگر با این وجود او با حرف‌ها یا رفتارهایش باعث شد شما احساس ناامنی کنید پس جایی برای شک و تردید باقی نمی‌ماند. گاه حتی دلیل کاملا واضحی برای این احساس ناامنی ندارید اما همچنان به احساستان اعتماد کنید و فراموش نکنید که نمی‌توانید یک عمر با انسانی زندگی کنید که حتی نشستن کنار او هم به شما احساس ناامنی می‌دهد.

شاید بپسندید: ازدواج با این افراد، شما رو پولدار می کنه!

احتمالا بپسندید: ازدواجی نبودن: متولدین این ماه اهل ازدواج نیستن!

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: اگر همسر متولد این ماه شدی، خوشبختی!

جالب خواهد بود: راسته زنی که خرج داره ارج داره ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا