;
آرایش و زیباییدنیای مد

۸ ابر درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده و ضعیف!

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده: داشتن ناخن های درخشان و سالم، به زیبایی کلی دست ها کمک می کند. اما اگر ناخن ها ضعیف، شکننده، زرد و بدشکل باشند، دست ها زیبایی خود را از دست می دهند. در واقع شکننده بودن ناخن ها یک مشکل رایج برای بسیاری از مردان و زنان است. ممکن است دلایل مختلفی برای شکننده بودن ناخن ها وجود داشته باشد، با این حال شما می توانید از برخی درمان های خانگی موثر برای تقویت ناخن های خود استفاده کنید.

این درمان های خانگی بدون شک اگر مرتب استفاده شوند، تاثیر شگفت انگیز دارند و به زیبایی، سلامت و محکم شدن ناخن ها بسیار کمک می کنند. در بخش آرایش و زیبایی، به تهیه ۸ ابر درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده پرداخته شده است. این درمان های خانگی یکی از موثر ترین درمان ها برای تقویت و محکم شدن ناخن ها محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: طرح ناخن پاییزی: ۱۰ شیک ترین طرح ناخن برای روزهای عاشقانه پاییز

۸ درمان طبیعی قوی برای ناخن های شکننده و ضعیف

۱.آب لیمو و روغن زیتون

هر دو آب لیمو و روغن زیتون مواد بسیار عالی برای زیبایی طبیعی هستند که برای زیبایی پوست و سلامتی استفاده می شود. آب لیمو یک سفید کننده طبیعی مؤثر است که اغلب برای از بین بردن آفتاب سوختگی و تیرگی های پوست استفاده می شود. مخلوط آب لیمو و روغن زیتون همچنین یک داروی موثر برای ناخن های شکننده و خشک هستند. روغن زیتون برای ترمیم و تقویت ناخن ها بسیار موثر است و توانایی نفوذ در کوتیکول های ناخن را دارد.

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده،  به علاوه آب لیمو لکه های زرد ناخن را از بین می برد و  در تقویت ناخن های آسیب دیده و لایه برداری کمک می کند.  ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه مخلوط کرده و مخلوط را در مایکروویو گرم کنید تا مخلوط کمی گرم شود. مخلوط را روی هر ناخن ماساژ داده و سپس انگشتان دست خود را به مدت ۲۰ دقیقه در مخلوط خیس کنید.

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده

۲.آب بلغور جو

آب جو یک ماده مهم در داروهای خانگی برای پوست و مو است. آبجو یک نرم کننده طبیعی قوی است که موها را نرم و صاف می کند. به علاوه آبجو ، سرکه سیب و روغن زیتون نیز یک درمان طبیعی قدرتمند برای ناخن های شکننده است. آبجو منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر و سلنیوم به همراه بیوتین است که برای ناخن ها و موهای قوی و سالم عالی است.

روغن زیتون به مرطوب کردن کوتیکول های ناخن خشک و خرد شده از درون کمک می کند. یک چهارم فنجان روغن زیتون را گرم کنید و نصف فنجان آبجو و یک چهارم فنجان سرکه سیب را به آن اضافه کرده و نوک انگشتان خود را در این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. از این مخلوط یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

بیشتر بخوانید: ۷ زیباترین و جذاب ترین شکل ناخن که مناسب هر دستی است!

۳.نمک دریا

نمک دریا نیز یک ماده عالی برای تقویت ناخن های ضعیف و شکننده است. مواد معدنی موجود در نمک دریا دارای خواص درمانی و جوان سازی هستند که آن را به یک درمان عالی برای جوان سازی پوست و به خصوص تقویت ناخن ها تبدیل می کند. مقداری آب گرم را در یک ظرف بزرگ بریزید، ۲ قاشق غذاخوری نمک دریایی دانه صاف و ۴ قطره هر یک از روغن جوانه گندم و روغن لیمو را به آن اضافه کنید. سپس ناخن های انگشتان پا و ناخن های انگشت دست خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این محلول فرو کنید. پس از آن از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است هفته دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

۴.ماساژ روغن نارگیل

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده، روغن نارگیل خالص محلول یک مرحله ای برای همه مشکلات مو و پوست است. این روغن برای رشد مو و نرم کردن پوست خشک یک گزینه عالی است. به علاوه روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها نیز کاربرد دارد. شما می توانید مقداری از روغن نارگیل را به ناخن های خود بزنید و ۵ دقیقه ماساژ دهید. نه تنها ناخن ها را تقویت می کند بلکه باعث جلوگیری از عفونت ها نیز می شود. از این روش هر روز می توانید برای تقویت ناخن ها استفاده کنید.

۵.سرکه سیب

سرکه سیب برای ناخن های شکننده و ضعیف عالی است. باعث نرم شدن ناخن ها و تقویت آن ها می شود. زیرا سرکه سیب ارگانیک حاوی مواد معدنی مانند آهن ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم به همراه ویتامین ها است. همه این مواد معدنی و ویتامین ها برای داشتن ناخن های قوی تر و ضخیم تر ضروری است.

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده، مقداری سرکه سیب و آب را در یک کاسه مخلوط کرده و ناخن های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. هر روز یک بار این درمان را دنبال کنید و ببینید ناخن های شما ضخیم تر و قوی تر می شوند.

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده

۶.ماساژ روغن ویتامین E

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده، روغن ویتامین E یک درمان عالی برای مراقبت از پوست است. در واقع ویتامین E برای جوان سازی پوست و مو بسیار موثر است. یکی از مهمترین دلایل شکننده بودن ناخن ها عدم رطوبت در ناخن ها است و روغن ویتامین E ناخن ها را هیدراته و مرطوب نگه می دارد و این باعث تقویت ناخن ها شده و از شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۷.روغن درخت چای

خاصیت ضد عفونی کننده روغن درخت چای آن را به یک داروی طبیعی محبوب برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی تبدیل کرده است. روغن درخت چای همچنین به درمان ناخن های شکننده ناشی از عفونت های قارچی کمک می کند و این یکی از داروهای خانگی بی نظیر برای قارچ ناخن است. همچنین در درمان ناخن های زرد رنگ بسیار موثر است. اما روغن درخت چای همیشه باید به صورت رقیق شده با روغن یا آب استفاده شود.

۵ تا ۶ قطره روغن درخت چای را در نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. این محلول را روی ناخن ها بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس ناخن های خود را با آب ولرم بشویید و از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را ۲ بار در هفته به مدت ۱ ماه دنبال کنید.

۸.آب لیمو

آب لیمو درمانی نهایی برای انواع مشکلات پوستی و مو است. همچنین یکی از داروهای خانگی کاربردی برای ناخن های شکننده است که به تقویت و روشن شدن ناخن ها و خلاص شدن از لکه های زرد ناشی از استفاده بیش از حد از لاک ناخن کمک می کند. همچنین خشکی ، تراشه و لایه برداری ناخن های ناشی از پاک کننده های لاک ناخن را درمان می کند.

درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده، مقداری آب لیمو تازه را با یک پد پنبه ای روی ناخن های خود بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس ناخن های خود را با آب ولرم بشویید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا