;
تفریح و سرگرمی

رفتی هند حواست باشه جشن تولدا کیک نخوری! | میخوای بدونی چرا، این ویدیو رو ببین!

تهیه کیک در شیرینی پزی هندی: درست کردن کیک تولد به شیوه ای کاملا حرفه ای و بهداشتی…..

یعنی جدا از عدم رعایت بهداشت و فضای کثبف، اما خدائیش خیلی حرفه ای کیک تولد رو درست و تزئین می کنند. چقدر قشنگ هم بسته بندی می کنند!

ساخت کیک تولد به شیوه ای کاملا حرفه ای و بهداشتی در یک شیرینی فروشی هند!

 

لینک دانلود

شاید بپسندید: با دلیل بگو که کدوم دانش آموز روی لیوان خانم معلم چسب ریخته است!؟

 

تاریخچه کیک تولد

به طور کلی رسم جشن گرفتن سالروز تولد، به مصریان باستان نسبت داده می‌شود. آنها بر اساس اعتقادات بت‌پرستیشان، معتقد بودند که وقته فراعنه تاج گذاری کنند، به خدایی می‌رسند. به همین خاطر روز تاج گذاری فراعنه را یک روز بسیار بزرگ می‌پنداشتند که خدایی جدید متولد می‌شده است. آنها این روز را جشن می‌گرفتند.
یونانیان باستان این رسم را از مصریان وام گرفتند و به درستی دریافتند که برای اینکه این جشن، معنادارتر باشد باید یک دسر خاص در آن سرو شود. به همین دلیل در این مجالس کیک‌هایی به شکل ماه می‌پختند تا نوعی ادای احترام به آرتمیس (خدایگان ماه) داشته باشند. یونانیان این کیک‌ها را با شمع تزیین می‌کردند تا مثل ماه بدرخشند.

اما شکل‌گیری جشن‌های تولد به شکل امروزی از جشن‌های قرن 17 و 18 آلمان با نام کیندرفست (Kinderfeste) آغاز شد. بسیاری از منابع، عنوان کرده‌اند که اولین کیک تولد در آلمان پخته شده است. آلمان‌ها روز تولد کودکانشان را با یک کیک جشن می‌گرفته‌اند. کیک‌هایی که در ابتدا بسیار شبیه به نان بوده و رفته رفته، انواع شیرین‌تری از آن هم درست شده است.

 شاید بپسندید: در نگاه اول متوجه چی شدی تا بعدش بگم به لحاظ عاطفی چه جور آدمی هستی!؟

تهیه کیک در شیرینی پزی هندی

در قرن 17ام میلادی پخت کیک‌های تولد مخصوص این مراسم، شکل خاص‌تر و دقیق‌تری هم به خود گرفت. به صورتی که با جزئیاتی مثل انواع خامه رویه، در چند لایه و با انواع تزیینات مانند گل‌ها، پخته می‌شده است. البته در آن زمان‌ خرید اینگونه کیک‌ها آنقدرها هم فراگیر نبوده است. چرا که فقط طبقه ثروتمند و به اصطلاح با کلاس جامعه قدرت خرید اینگونه کیک‌های گران قیمت را داشته‌اند.

رفته رفته و در قرن 18 میلادی، همراه با انقلاب صنعتی و در دسترس قرار گرفتن وسایل و تجهزات آشپزی و شیرینی‌پزی، و مقرون به صرفه‌تر شدن آنها، قیمت این نوع کیک که مشابه کیک‌های تولد امروزی بودند هم کاهش یافت. در کنار آن تولید اینگونه کیک‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر شد. به این ترتیب این کیک‌های تولد فراگیرتر شد و طبقات غیر ثروتمند نیز توان خرید آن را به دست آوردند.

و امروز با گذشت 2 تا 3 قرن، شاهد یک رسم جهانی و فراگیر هستیم که در جشن تولد، کیکی با سبک و سیاق گفته شده سرو می‌شود. کیکی که در ادبیات جهان هم با نام کیک تولد شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  اگه تو یه نگاه پروانه را میان سبزه و گل ها تشخیص بدی، چشات مثل عقاب تیزه!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید:سوال تصویری: اشتباه اصلی تصویر باغ وحش چیه!؟

بیشتر بخوانید:مجموع عددی کلوچه، تخم مرغ و گل نرگس را در کمتر از 10 ثانیه بدست آورید!؟

 

 

 

 

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:با دلیل بگو کدوم خانم معلم وضع مالی بهتری داره!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: تفاوت های دو تصویر مردی که میخاد بره خواستگاری را پیدا کن!

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =

دکمه بازگشت به بالا