;
تفریح و سرگرمی

با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خود را تشخیص دهید!

آزمون شناسایی سن واقعی: یکی از سوال هایی که همیشه از ما پرسیده می شود، سن ماست. پاسخ به سوال «چند سالته؟» هم ناظر بر مدت زمانی است که ما در این زمین سپری کرده ایم. یعنی یکسال شمسی کامل. با این حال، سن بدن ما ممکن است متفاوت از این سن تقویمی ما باشد. بخش تازه ها وب سایت چشمک با یک آزمون شناسایی سن واقعی یا سن بیولوژیکی باشماست. این آزمون برای تعیین سن واقعی شما طراحی شده است. معیار آن نیز مبتنی بر مطالعات کاملا علمی است. با مجله خبری چشمک و آزمون شناسایی سن واقعی همراه باشید.

شاید بپسندید: یکی از افراد تصویر یک ربات است، نابغه ای اگر در 5 ثانیه آن را شناسایی کنی!

آزمون شناسایی سن واقعی

با محاسبه سن بیولوژیکی خود، سرعت پیری بدن خود را خواهید فهمید. بهتر متوجه خواهید شد که آیا رژیم غذایی فعلی و انتخاب سبک زندگی شما مناسب است. این مسئله میتواند بر پیری سالم شما تأثیر می گذارد، به این معنا که برای اینکه در پیری سالم باشید یاید دارای یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل باشیم. با کمک آزمون شناسایی سن واقعی، شما قادر خواهید بود تشخیص دهید که چه میزان پیری و آسیب در بدن شما در طول زندگی کنونی شما رخ داده است.

آزمون شناخت زن ثروتمند: با نکته سنجی و هوش بالای خودت، زن ثروتمند تصویر را شناسایی کنید!

 سن بیولوژیکی، بهتر از سن تقویمی می تواند در پیش بینی مرگ و میر نقش داشته باشد– جازوینسکی و کیم، 2017

سن تقویمی در مقابل سن بدن (سن بیولوژیک یا سن بدن)

آزمون شناسایی سن واقعی

شاید بپسندید: تیزهوشا جواب بدن: چه کسی از زندان فرار کرده است؟

سن بدن یا سن بیولوژیکی

باید دانست که سن بدن به این اشاره دارد که یک فرد چقدر به لحاظ بدنی پیر به نظر می رسد. سن بیولوژیکی نیز به سن فیزیولوژیکی اشاره دارد و شامل بسیاری از عوامل سبک زندگی مانند ورزش، رژیم غذایی و الگوی خواب است. نحوه پیری ما بر سلول های بدن ما تأثیر می گذارد و پیری خارج از کنترل ما است. اگرچه ژنتیک نقش مهمی در افزایش سن واقعی دارد، اما عوامل خارجی دیگری مانند استرس، ورزش، سیگار کشیدن وجود دارد که بر پیری تاثیر می‌گذارد. استرس مزمن پیری زودرس را تسریع می کند.

سن بیولوژیکی را می توان با شناسایی طول تلومرهای یک فرد، انتهای محافظ یک کروموزوم که از اطلاعات DNA در برابر آسیب محافظت می کند، محاسبه کرد. تلومرها سرعت پیری و مرگ سلول‌ها را تعیین می‌کنند. به گفته دکتر تری گروسمن، موسس و مدیر پزشکی مرکز سلامت گروسمن در دنور، هر بار که یک سلول تقسیم می شود، یک مهره تلومر می افتد. بنابراین، هر چه بیشتر عمر کنیم، یعنی هر چه سن تقویمی ما بیشتر باشد، طول تلومرهای ما کوتاهتر خواهد بود.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تلومرهای کوتاه‌تری دارند، احتمال مرگ زودهنگام یا ابتلا به بیماری یا اختلال نورودژنراتیو بسیار زیاد است. استرس تلومرهای DNA شما را کوتاه می کند و خطر ابتلا به سیستم ایمنی ضعیف و بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش می دهد.

شاید بپسندید: اگر تیزبینی، سریع بگو که نامزد استاد کدامیک از دختران دانشجو است!؟

آزمون شناسایی سن واقعی

 

شاید بپسندید: تست بینایی گربه پنهان: گربه ای که در تصویر است می توانید تشخیص دهید؟

با حفظ یک سبک زندگی سالم، می‌توانیم با افزایش طول تلومرها، پیری را معکوس کنیم. دانشمندان در حال بررسی هستند که آیا متیلاسیون DNA می تواند به تعیین سن بافت ها و انواع سلول های انسان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که برخی از اعضای بدن سریعتر از سایرین پیر می شوند. حتی بافت سالم سینه می تواند تا سه سال بزرگتر از بقیه اعضای بدن یک زن باشد. بافت سینه سالم در نزدیکی بافت سرطانی به طور متوسط ​​12 سال پیرتر است.

شاید بپسندید: نام فیلم را بگو اگر عاشق فیلم هستی

سن تقویمی

سن تقویمی مدت زمانی را که ما روی زمین گذرانده ایم، از روز تولدمان اندازه گیری می کند. یعنی تعداد سالهایی که یک فرد زنده بوده است. سن تقویمی سن بر حسب سال، ماه، روز و اولیه ترین راه برای تعریف سن است. پیری زمانی یک عامل خطر اولیه برای بیماری های مزمن، مرگ و میر و اختلالات شنوایی و حافظه است. برخلاف سن بیولوژیکی، سن تقویمی را نمی توان با تغییرات سبک زندگی تغییر داد. با آزمون شناسایی سن واقعی مجله خبری چشمک همراه باشید و خود و سلامتی خود را جدی بگیرید.

آزمون شناسایی سن واقعی

بدن شما چند ساله است؟

در اینجا با آزمون شناسایی سن واقعی، تمرین ساده ای وجود دارد که می توانید خودتان در خانه انجام دهید و به شما کمک می کند سن بیولوژیکی بدن خود را محاسبه کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود: شتر صحرا: اشتباه تصویر در کجاست و چرا؟

آزمون سن واقعی

ابتدا مقداری خود را گرم کنید: مانند حرکات کششی، پرش آهسته و…  قبل از آزمون انجام دهید.

اکنون که آماده هستید، صاف بایستید، پاهای خود را کنار هم قرار دهید و از ناحیه باسن خم شوید.

برای شناسایی سن بیولوژیکی خود، باید ببینید تا کجا می توانید به پاهای خود برسید، بدون آنکه زانوی شما خم شود.

 

شاید بپسندید: آزمون شناسایی فرزند غیرواقعی: به نظر شما کدامیک فرزند زن و شوهر تصویر نیست؟

ارائه پاسخ و دریافت نتیجه

1) اگر بتوانید کف زمین را با دستان خود با پاهای صاف لمس کنید، بدن شما 20 تا 25 سال سن دارد.

۲) اگر می‌توانید کف را با نوک انگشت و پاهایتان صاف یا خم کنید، حدود ۳۵ تا ۳۸ سال سن دارید.

3) اگر می توانستید انگشتان پا را با زانوهای خمیده لمس کنید، بدن شما متعلق به فردی است که بین 38 تا 50 سال سن دارد.

4) اگر اصلا نمی توانستید پاهای خود را لمس کنید و برای انجام این کار باید زانوهای خود را خم می کردید، سن بدن شما بالای 50 سال است.

آیا سن بیولوژیکی شما بیشتر از سن تقویمی شماست؟ برای بهبود سن بیولوژیکی خود باید استراتژی های سلامتی خود را تغییر دهید. در اینجا نکاتی موجود است که باید انجام دهید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی کارآگاه خصوصی: نابغه ای اگر در 5 ثانیه کارآگاه خصوصی را پیدا کنی!

نکاتی برای بهبود سن بدن (سن بیولوژیکی)

آزمون شناسایی سن واقعی

1.حداقل 20 دقیقه در روز به فعالیت بدنی بپردازید. نه تنها کاردیو، حتی پیاده روی سریع به عنوان یک تمرین روزانه می تواند تفاوت قابل توجهی در شما ایجاد کند.

2.روزه متناوب (6:18 یا 4:20) را امتحان کنید یا محدودیت کالری را در فواصل منظم تمرین کنید. این به تمیز کردن سلول های بدن، حذف سموم و جلوگیری از رفتار غیر طبیعی سلول کمک می کند.

3.گرما درمانی مانند استفاده از سونا را انتخاب کنید.

4.قرار گرفتن در معرض تشعشعات EMF را کاهش دهید. تلفن ها و لپ تاپ ها را از بدن خود دور نگه دارید، وای فای خانه را قبل از خواب خاموش کنید، تلفن های همراه را قبل از خواب خاموش کنید، از پوشیدن وسایل الکترونیکی در رختخواب خودداری کنید و تا حد امکان از مایکروویو استفاده نکنید.

5.قرار گرفتن در معرض سموم محیطی را کاهش دهید. محصولات مراقبت از پوست ایمن بخرید، سیگار نکشید، از عطر و ادکلن ساخته شده از اسانس های طبیعی استفاده کنید. از رایحه های پلاگین در خانه و ماشین خودداری کنید، گیاهانی را پرورش دهید که هوا را فیلتر می کنند و تهویه مناسب را در خانه حفظ کنند.

6.استرس خود را کاهش دهید

شما نمی توانید سن تقویمی خود را کنترل کنید، اما سن بیولوژیکی به سبک زندگی شما بستگی دارد. داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند به شما یک سن بیولوژیکی 20 ساله بدهد حتی اگر سن تقویمی شما بیش از 50 سال باشد!

امیدوارم از آزمون شناسایی سن واقعی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی فرد آزاد: کدامیک از افراد تصویر، زندانی نیستند!؟

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

برایتان جالب خواهد بود

آزمون شناسایی دزد لباس: دزد لباس را در میان زنان تصویر شناسایی کنید!

با پیدا کردن کرم متفاوت در آزمون شناسایی کرم متفاوت،تیزبینی خود را اثبات کنید!

آزمون شناسایی دانش آمور متقلب:اگر زرنگی، دانش‌آموز متقلب را در یک نگاه شناسایی کن!

نابغه ای اگر در 5 ثانیه، اشتباه تصویر جشن تولد را پیدا کنی!

آیا می‌توانید در یک نگاه تشخیص دهید که شوهر این زن کدامیک از مردان تصویر است؟

با کمک سوالات تست سن عقلی ساده در عرض 5 دقیقه، سن عقلی خود را بفهمید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا