;
ریپورتاژ آگهی

آیا درمان واریس پا با حجامت امکانپذیر است؟

سبک زندگی ما، تاثیر زیادی بر روی بدن ما دارد. شغل ما، سرگرمی هایمان و میزان تعهدمان به فعالیت های ورزشی، تاثیرات مختلفی بر روی بدن ما دارند. به عنوان مثال، بازیکنان فوتبال به قوی بودن عضلات چهارسر ران و افراد فعال و ورزیده به سطح آمادگی بدنشان، شناخته می شوند.

همچنین، به نسبت اینکه بخش بیشتری از زمانمان را به چه فعالیتی اختصاص می دهیم، ممکن است این مساله عوارض جانبی منفی زیادی برای بدن ما داشته باشد. به عنوان مثال، مسئولین پذیرش ممکن است دچار کمردرد مزمن شوند یا اینکه پرستاران ممکن است دچار واریس شوند.

اگر متوجه دردهای واریسی شدید و مداوم شده اید و از آن ها رنج می برید و به فکر جراحی هستید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مطلب به شما معجزه درمان واریس پا را معرفی خواهیم کرد.

علت ابتلا به واریس پا چیست؟

وریدهای واریسی، وریدهای پیچ خورده، متورم و بزرگ شده ای هستند که در پاها و ساق پاها دیده می شوند. این وریدها، اغلب تغییر رنگ داده و دردناک هستند. این شرایط، اغلب به این دلیل رخ می دهد که دریچه های داخل وریدها به درستی کار نمی کند و نمی توانند گردش خون را به درستی انجام دهند.

هنگامی که خون در سیاهرگ های آسیب دیده جمع می شود باعث می شود که سیاهرگ ها به طور قابل توجهی نسبت به سطح پوست، برجسته شوند. این وضعیت، اغلب دردناک و ناراحت کننده است.

درمان واریس با حجامت آیا امکانپذیر است؟

حجامت واریس، می تواند با بهبود سیستم گردش خون به بهبود وریدهای واریسی کمک کند. جلسات درمانی منظم، به کاهش فشار روی اعصاب کمک کرده و به آن ها کمک می کنند تا سیستم گردش خون در بدن را تنظیم کنند. از آن جایی که اعصاب می توانند گردش خون در بدن را تنظیم کنند، می توانند احتمال تجمع خون در سیاهرگ ها و ابتلا به واریس را کاهش دهند.

برای شروع درمان، یک جلسه مشاوره پزشکی برگزار می شود که در آن جلسه، لیستی از علائم خود را به پزشک می دهید. بسته به اهداف شما از درمان، معاینات لازم انجام شده و روش های درمانی متناسب با شما پیشنهاد می شود. پس از مشاوره آن ها ممکن است ماساژ درمانی یا حجامت را برای بهبود ناراحتی و تغییر رنگ وریدهای واریسی پیشنهاد دهند.

ماساژ درمانی می تواند به بهبود سیستم گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن، کمک کند. این روش، به خصوص برای بخش هایی از بدن که گردش خون در آن ها ضعیف است، مورد استفاده قرار می گیرد. وریدها، به دلیل خونی که در آن ها جمع می شود بزرگ و متورم می شوند؛ از این رو، یک جلسه ماساژ درمانی می تواند خونی که در این ناحیه مانده را به حرکت درآورده و همچنین باعث جریان یافتن خون جدید به این ناحیه شود.

حجامت، برای درمان واریس عالی است، زیرا گردش خون را بهبود بخشیده و احتقان و انسداد وریدها را برطرف می کند. هنگامی که فنجان ها روی نواحی آسیب دیده قرار می گیرند، مکشی ایجاد می کنند که باعث می شود خون تازه و اکسیژن وارد وریدهای متورم شده، شود.

حجامت برای درمان واریس بسیار موثر است و برخی از بیماران بلافاصله بهبود می یابند. پس از چند جلسه درمان، بیماران اثرات ماندگارتری را احساس می کنند. شما باید سعی کنید طوری کار کنید که هیچ آسیبی به بدن خود وارد نکنید. اولین قدم برای اینکار، فعالیت داشتن و مراقبت های منظم است. نکته ای که مهم است که شما نباید درد را به عنوان یکی از عوارض جانبی شغل خود بپذیرید و آن را طبیعی قلمداد کنید.

عوارض استفاده از حجامت برای درمان واریس

ار آنجاییکه درمان واریس با حجامت توسط متخصص عروق ( پزشکی که حرفه ی اصلی اون درمان واریس است) انجام نمیشود، ما بعنوان درمانی قطعی از این فرآیند نام نمیبریم. بهترین درمان برای رگ واریسی از نظر پزشک، درمان واریس با اسکلروتراپی و یا لیزر واریس پا می باشد که توسط متخصص واریس انجام می شود. ما در کلینیک دکتر عبدالوهاب برادران متخصص عروق پا در غرب تهران به صورت تخصصی برای کنترل و درمان واریس خدمات مختلفی را ارایه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09212109300 تماس بگیرید.

علت ابتلا به واریس چیست؟

واریس، زمانی به وجود می آید که وریدها بزرگ شده و بیش از حد پر از خون شوند. در وریدهایی که به درستی کار می کنند یک دریچه یک طرفه وجود دارد که مانع از بازگشت خون در خلاف جهت جریان گردش خون می شود.

زمانی که دریچه آسیب ببیند، خون به جای اینکه به سمت قلب برود در ورید جمع می شود. این باعث می شود که سیاهرگ متورم شده و تغییر رنگ دهد و به صورت برجسته روی سطح پوست ظاهر شود. وریدهای واریسی، اغلب دردناک هستند. هر شغل یا فعالیتی که گردش خون و جریان خون را محدود کند، می تواند باعث ایجاد وریدهای واریسی شود.

در صورتی که یکی از ۱۰ شغل زیر را دارید، شما در خطر ابتلا به واریس هستید.

  • پرستاران
  • معلمان
  • فروشندگان
  • متصدیان پذیرش و فروشگاه ها
  • کارکنان شرکت های خدماتی
  • خدمه پرواز
  • خلبانان
  • کارمندان ادارات
  • مشاغلی که نیاز به ایستادن های طولانی مدت دارند
  • خانم های باردار

روش های درمانی واریس در خانه

بهترین راه برای جلوگیری و درمان واریس این است که مطمئن شوید، جریان خون در بدن شما به درستی انجام می شود. چند راه ساده برای بهبود گردش خون عبارتند از:

  • ورزش (شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری یا یوگا)
  • جوراب های فشاری
  • فلانوئیدها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (پیاز، اسفناج، کلم بروکلی، سیر و مرکبات)
  • از پوشیدن لباس های جذب خودداری کنید
  • سعی کنید کمتر از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید
  • بالا آوردن پاها
  • از نشستن یا ایستادن های طولانی مدت خودداری کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. یه جا نوشته از جوراب فشاری استفاده کنید
    سه خط پایینتر نوشته از لباس جذب استفاده نکنید
    معلوم میشه همش چرند و پرند است
    کل طب سنتی به اندازه یک قرص استامینوفن در کاهش درد موثر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا