;
تفریح و سرگرمی

فکر می‌کنی قدرت دیدت عالیه،3 پلنگ تصویر را در 10 ثانیه پیدا کن!

پلنگ های برفی گونه ای در معرض تهدید هستند که در محیط های سنگلاخ و کوهستانی  زندگی می کنند و دیدن و عکاسیاز آنها تا اندازه زیادی دشوار است. عکاس هندی اسماعیل شریف، مجموعه‌ای از عکس‌ها را ثبت کرد که نشان می‌دهد تشخیص پلنگ برفی در طبیعت چقدر دشوار است. مجله خبری چشمک در آزمون تمرکز با پلنگ برفی، یکی از این عکس ها را انتخاب کرده است. این عکس قدرت بینایی، دقت و تمرکز شما را به چالش می کشد.

شاید جالب باشد: تنها افراد چشم عقابی در یک نگاه گربه را در تصویر پیدا می‌کنند!

آزمون تمرکز با پلنگ برفی

شریف، عکاس حرفه ای حیات وحش و طبیعت 41 ساله مستقر در هند، در دهه گذشته علاقه زیادی به عکاسی از پلنگ برفی داشته است. وی پس از سال ها تلاش، سرانجام در سال 2014 در پارک ملی همیس با یکی از آنها روبرو شد. پارک ملی مرتفع در لاداخ هند به دلیل جمعیت پلنگ های برفی آن شهرت جهانی دارد.

در سال های پس از آن، شریف به اندازه کافی خوش شانس بوده که عکس های زیادی از پلنگ های برفی چه از نزدیک و چه از راه دور گرفته است. شریف برای اینکه نشان دهد که چگونه استتار پلنگ های برفی به گربه ها اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود ترکیب شوند، مجموعه ای از پنج عکس جمع آوری کرد تا بینندگان را به چالش بکشد. ما در مجله خبری چشمک یکی از این عکس ها را با مخاطبان خوبمان به اشتراک می گذاریم. با دقت به تصویر نگاه کنید.

به گفته آقای شریف تنها افراد تیزبین و با تمرکز در کمتر از ده ثانیه می توانند هر سه پلنگ برفی تصویر را تشخیص دهند.تصویر را ببینید!

شاید جالب باشد: تیزبین‌ها در یک نگاه،قادر به شناسایی جزئیات متفاوت عکس هستند!

آزمون تمرکز با پلنگ برفی

برایتان جالب خواهد بود: تست هوش عدد 9: 9 را در بین انبوه عددها بیابید!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ آزمون تمرکز با پلنگ برفی

اگر تاکنون قادر به شناسایی پلنگ ها نبوده اید اشکالی ندارد. این یک تمرین برای شماست که فعالیت های مغزی خود را افزایش دهید. پلنگ ها در تصویر پایین به خوبی علامتگذاری شده اند.

شاید جالب باشد برایتان: معمای تصویری: آیا این یک قتل است یا یک خودکشی؟

پاسخ

شاید بپسندید: تست بینایی گربه متفاوت: زیر 5 ثانیه پیداش کن و رکورد بزن!

پلنگ برفی چه حیوانی است؟

این پلنگ های خالدار در کوه های سراسر آسیا زندگی می کنند. آنها با موهای ضخیم – در سایه های خاکستری یا زرد مایل به کرم و پوشیده از لکه های سیاه مایل به خاکستری – عایق شده اند و پاهای پهن و پوشیده از خز آنها مانند کفش های برفی طبیعی عمل می کند.

شاید بپسندید:  حیوانی که فقط حیوان دوست ها می توانند پیدایشان کنند!

آزمون تمرکز

پلنگ های برفی پاهای قدرتمندی دارند و جهنده های فوق العاده ای هستند که می توانند تا 50 فوت بپرند. این گربه های بزرگ از دم بلند خود برای حفظ تعادل و به عنوان پتو برای پوشاندن قسمت های حساس بدن در برابر سرمای شدید کوه استفاده می کنند. آنها خجالتی و گوشه گیر هستند و به ندرت در طبیعت دیده می شوند.

شاید بپسندید:اگر بتوانید کلاه را پیدا کنید، ثابت می کنید که ذهنی درخشان دارید

آزمون تمرکز با پلنگ برفی

یک چالش تصویری چیست؟

چالش تصویری یک جایگزین سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن حداکثر استفاده را ببرند. این شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. چالش های تصویری اگر چه به منظور سرگرم کردن مردم ایجاد شده است، اما می تواند در نهایت فعالیت های مغز را افزایش داده و به توسعه توانائیهای شناختی افراد کمک کنند.

شاید بپسندید: آیا می توانید در کمتر از 3 ثانیه قارچ را بین عروس های دریایی پیدا کنید؟

اهمیت پرداختن به این آزمون ها

چگونه در این پازل بصری چالش برانگیز عمل کردید؟ آیا احساس کردید که نورون های مغز شما فعال شدند؟ با این فعالیت ساده، به مقابله با کاهش طبیعی «ناهمسانگردی انتشار» کمک کرده‌اید. یعنی شما به معنای واقعی کلمه آب مغز خود را در جریان نگه داشته اید و به این ترتیب پیری، بیماری و آسیب را مهار می کند. هر چه از نظر ذهنی فعال تر باشید، آب راحت تر در بافت مغز حرکت می کند.

دکتر آرفناکیس از موسسه فناوری ایلینویز توضیح می‌دهد: «ناهمسانگردی انتشار بالاتر در بیماران مسن که فعالیت‌های شناختی مکرر دارند، نشان می‌دهد که این افراد دارای ویژگی‌های مغزی شبیه به افراد جوان‌تر هستند». بنابراین فعال نگه داشتن مغز خود با پازل هایی مانند این ممکن است به جوان نگه داشتن مغز شما بدون توجه به سن شما کمک کند.

آیا این چالش تصویری را دوست داشتید؟ شاید برای شما خیلی راحت بود؟امیدوارم از تست قدرت بینایی و آزمون ذهن امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

تست:قدرت بینایی خود را با پیدا کردن 16 اسب تصویر محک بزنید!

سوالات هوش: 2 معمای منطقی که نیاز به تخیل خوب دارد!

چقدر رمانتیک و عاشق هستید!؟ | خود را بهتر بشناسید!

قدرت دید:در یک نگاه چند گوزن را در تصویر شناسایی کردید؟

سوالات هوش:سلول های مغز خود را با این سوالات هوش تقویت کنید!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =

دکمه بازگشت به بالا