;
خواص گیاهان دارویی

5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی که در هوای سرد شما را گرم می کند!

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی: روزهای سرد زمستان فرا رسیده است. وقتی از پنجره به بیرون نگاه می کنیم، روزهای برفی، سرمای هوا را افزایش داده و سرماخوردگی و … افزایش داده است. لذا تقویت سیستم ایمنی بدن برای انجام اقدامات احتیاطی ضروری است. سیستم ایمنی یک مکانیسم دفاعی است که از ما در برابر بیماری ها محافظت می کند. اگر سیستم دفاعی قوی داشته باشیم، به خصوص در این سرماخوردگی ها احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهیم یا حتی اگر بیمار باشیم، راحت تر بهبود پیدا می کنیم.

شاید بپسندید: تقویت قلب با دمنوش های گیاهی: ۵ چای گیاهی معجزه گر برای تقویت قلب

5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی

بدن ما از چنان سیستم های شگفت انگیزی تشکیل شده که هر روز به ما یادآوری می کند که چقدر پیچیده هستیم. در اینجا در بخش سلامت مجله خبری چشمک 5 بهترین دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی را با شما به اشتراک می گذاریم که هم سیستم ایمنی شما را تقویت و هم در روزهای زمستان شما را گرم می کند.

شاید بپسندید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

شیر طلایی

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی:شیر طلایی یک نوشیدنی مد روز و تقویت کننده سیستم ایمنی است. این نوشیدنی که شایسته نامش است، هم از نظر محتوا و هم از نظر رنگ، واقعاً طلایی است. زردچوبه همان چیزی است که به آن رنگ طلایی زیبا می دهد. با استفاده از این ادویه که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی

زردچوبه به لطف محتوای کورکومین، ادویه فوق العاده ای است که هم سیستم ایمنی را تقویت می کند و هم التهاب را کاهش می دهد. در واقع، درست است که این نوشیدنی را لاته طلایی بنامیم، زیرا قوام آن ما را به یاد لاته می اندازد. اما طرز تهیه:

مواد لازم:

طرز آماده سازی :

شیر را کمی گرم کنید. می توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید، همچنین می توانید از شیر بادام یا شیر نارگیل نیز بهره ببرید. سپس ادویه ها و روغن نارگیل را اضافه کنید. در صورت تمایل می توان عسل اضافه کرد و روی آن دارچین پاشید.

شاید بپسندید: موثرترین دمنوش های گیاهی برای درمان نفخ: پایان نفخ و درد شکم با دمنوش های گیاهی!

  شکلات داغ

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی: نپرسید که آیا هات چاکلت ایمنی را تقویت می کند!؟ آیا دوست دارید هات چاکلتی بنوشید که به صورت آماده و بدون شکر و غلیظ کننده زیاد است؟ در اینجا ما نباید قدرت کاکائو را دست کم بگیریم. با آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولی بالا در محتوای کاکائو از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. غلیظ کننده یا نشاسته اضافه نمی کنیم. ما به جای شکر از عسل طبیعی استفاده می کنیم. ما یک نوشیدنی فوق العاده درست می کنیم که بچه ها هم عاشق نوشیدن آن هستند.

مواد:

  • شیر 200 میلی لیتر (می توانید هر شیری که می خواهید، بدون لاکتوز، بدون چربی، شیر بادام، شیر نارگیل باشد)
  • 1 قاشق غذاخوری کاکائو خام (اگر از کاکائو خام فرآوری نشده استفاده کنید بهتر است)
  • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • در صورت تمایل مقداری هل و دارچین

طرز آماده سازی:

شیر را در یک قابلمه قهوه یا تابه بریزید. کاکائو، روغن نارگیل، کمی هل و دارچین را اضافه و خوب مخلوط می کنیم. بیایید در آخر عسل اضافه کنیم، در اینجا شکلات داغ ما آماده است.

شکلات داغ

شاید بپسندید: درمان طبیعی آنفولانزا: ۸ بهترین دمنوش برای درمان آنفولانزا!

چای شربت زنجبیل

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی: من واقعاً به شما چای فیکس ماه های زمستان را پیشنهاد می کنم. من دستور یک چای تازه، اما گرم را آماده می کنم که می‌توانید یک بار آن را تهیه و به شربت تبدیل و همیشه مصرف کنید:

مواد :

  • 2 عدد لیمو
  • دوعدد زنجبیل تازه (وقتی خرد شده باید یک لیوان باشد)
  • چند تکه زردچوبه تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 1 قاشق چایخوری پودر یا دانه فلفل سیاه
  • 2 عدد چوب دارچین

نحوه آماده سازی :

لیمو و زنجبیل و زردچوبه را می شوییم. لیموها را به صورت ورقه های نازک برش می دهیم و پوست زنجبیل و زردچوبه را پوست کنده و خلال می کنیم و همه را در شیشه ریخته و دارچین و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و در آخر عسل را اضافه می کنیم. درب شیشه را می بندیم. مخلوط به آرامی با هم ترکیب می شود. از این مخلوط 2 قاشق غذاخوری برمیداریم و داخل لیوانمون میزاریم و آب داغ میریزیم. اینجا چای زمستانی ما آماده است. ما می توانیم مخلوط را در یک ظرف شیشه ای در یخچال تا یک هفته نگهداری کنیم.

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی

شاید بپسندید: گردش خون: معجزه ۴ دمنوش گیاهی برای گردش خون بهتر

چای گل نمدار

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی: این دستور با رایحه منحصر به فرد گل نمدار، بیشتر شما را گرم می کند. این چای، مقاومت بدن را با فیتوکمیکال ها، فلوونوئیدها، کورستین و اسانس های موجود در گل نمدار افزایش می دهد.

مواد:

  • 200 میلی لیتر آب
  • گل نمدار به اندازه کافی (1 قاشق چایخوری)
  • نصف یک عدد به کوچک
  • اختیاری 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی

آماده سازی :

به را در یک لیوان یا فرنچ پرس به قطعات کوچک برش دهید و گل نمدار را اضافه کنید. روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5-10 دقیقه دم بکشد. آن را در یک لیوان بریزید و در صورت تمایل به آن عسل اضافه و مصرف کنید.

شاید بپسندید: دمنوش برای رفع خستگی: ۶ گیاه شگفت انگیز برای رفع خستگی پاییزی

چای دارچین با سرکه سیب

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی: در این چای کمی سرکه می ریزیم. سرکه سیب حاصل از تخمیر حاوی پروبیوتیک است. نشان داده شده است که این پروبیوتیک ها از سیستم ایمنی در بیماری هایی مانند سرماخوردگی حمایت می کنند. همچنین به لطف پلی فنول های موجود در آن، حمایت کننده است. بیایید به دستور العمل چای خود برویم.

مواد:

  • 200 میلی لیتر آب گرم
  • نصف لیمو
  • 1 قاشق چایخوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی
  • فلفل سیاه یک چهارم قاشق چای خوری سرخالی
  • 1 قاشق چایخوری عسل

آماده سازی:

آب لیمو را در یک لیوان فشار دهید. دارچین، سرکه سیب، فلفل سیاه و عسل را اضافه کنید. آب داغ را اضافه کنید و تمام. در صورت تمایل می توانید از چوب دارچین هم استفاده کنید.

شاید بپسندید: از بین بردن سرفه: ۵ دمنوش معجزه گر با اثر فوری برای رفع سرفه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا