;
زندگیکودک و مادر

جنین از این چیزا متنفره و مادر هرگز این کارها رو انجام نده!

احساس جنین در شکم مادر: شاید سوال جنین از چی بدش میاد و از چی خوشش میاد، برای شما هم مطرح شده باشد. از انجا که دوران بارداری، یکی از دوره‌های شگفت‌انگیز زندگی است، در این دوران تغذیه، احساسات، صداها و… بر روی جنین اثر می گذارد. تحقیقات نشان داده است که جنین در دوران بارداری از انجام برخی کارها و رفتارها توسط مادر بیزار است، در ادامه این بخش از کودک و مادر به شما خواهیم گفت که جنین از چه چیزهایی متنفر و بیزار است.

بیشتر بخوانید: دلایل جالب ویار بارداری که نمی دانستید!

۱.غذاهای فلفلی و تند

در دوران بارداری تغذیه نقش بسزایی در سلامت و رشد بهینه جنین و همچنین سلامت مادر دارد پس همه خانم‌های باردار باید نسبت به تغذیه خود در این دوران حساس باشند اما گاهی مادران در طول بارداری ممکن است هوس‌های غذایی مختلفی داشته باشند و این امری طبیعیست،مثلاً ممکن است تمایل زیادی به خوردن غذاهای تند داشته باشند، باید بدانید جنین از طعم غذاهای تند متنفر است و در صورت مصرف غذاهای خیلی تند بیش از حد جنین تکان می خورد که این علامت نارضایتی جنین از تغذیه ی شما در دوران بارداری است.

بیشتر بخوانید: این ۶ رفتار همسرت رو هرگز تحمل نکن!

احساس جنین در شکم مادر

۲.موسیقی و صدای بلند

احساس جنین در شکم مادر، حس شنوایی جنین از هفته 18 بارداری پدید می آید و با پیشرفت رشد جنین، قدرت شنوایی او نیز پیشرفت کرده و می تواند تفاوت صداهای مختلف را از هم تشخیص دهد. اگر چه محیط رحم پر سر و صدا است ولی جنین از صدای بلند محیط اطراف بیزار است، تحقیقات نشان داده قرار گرفتن طولانی مدت جنین در معرض سر و صدای بلند ممکن است آسیب زا باشد پس جنین را در معرض سر و صدا قرار ندهید.

شاید بپسندید: بی محبتی شوهر: شوهرم اصلا به من محبت نداره، با بی محبتی او چه کنم؟

۳.نور شدید

در حدود هفت هفتگی، بخش‌های اصلی چشم که بینایی را امکان‌پذیر می‌سازند،شروع به تکامل می‌کنند و در هفته‌ٔ 27 بارداری، چشمان جنین باز است و او در پاسخ به نور شدید می‌تواند پلک بزند حتی اگر چراغ قوه را به سمت شکم بتابانید، تکان خوردن جنین را احساس خواهید کرد، جالب است بدانید جنین از نور شدید متنفر است و در معرض نور شدید قرار گرفتن او را اذیت کرده و موجب می شود او بیش از حد تکان بخورد.

بیشتر بخوانید: اگه با موی خیس می خوابی منتظر این ۹ اتفاق وحشتناک باش!

۴.استرس

احساس جنین در شکم مادر، برخی از مادران در دوران بارداری دچار استرس می شوند، اگر استرس معمولی باشد، بارداری و کودک شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفتاما استرس زیاد طولانی مدت و شدید می تواند عوارض خود را بر شما، بارداری و جنین وارد کند پس این دوران را با آرامش بیشتری بگذرانید.

احساس جنین در شکم مادر

۵.گریه مادر

احساس جنین در شکم مادر، عواطف مادر می تواند بر جنین تاثیر بگذارد. در دوران بارداری نوزاد همان چیزی را احساس می کند که شما احساس می کنید،زمانی که در این دوران مادر گریه کند، جریان خون کم می‌شود، کاهش جریان خون جریان انتقال مواد غذایی ضروری را به جنین مختل کرده و سبب ایجاد مشکلات تنفسی، وزن کم در جنین و در بدترین حالت تولد زودرس یا سقط می شود.

برایتان جالب خواهد بود: ۷ راز پنهان افراد خوش شانس

۶.خنده و قهقهه

احساس جنین در شکم مادر، خنده و دوری از استرس و نگرانی در دوران بارداری برای شما و فرزندتان خوب است اما باید بدانید اگر به مدت طولانی و صدای بلند بخندید، در شکم خود احساس فشار کرده وجنین شما هیجان زده شده و دور خودش می چرخد و جنین از این موضوع خوشحال نخواهد بود. به هر حال احتمال تولد و زایمان زودرس به خاطر خنده اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: جذب شدن مرد به زن: ۱۰ رفتار زنانه که دل هر مردی رو می بره!

۷.ضعف و گرسنگی مداوم

گرسنه ماندن طولانی‌مدت مادر در دوران بارداری نه تنها موجب تجزیه بافت چربی‌ها و تولید موادی مانند کتون بادی در بدن و به خطر افتادن سلامتی مغز و سیستم عصبی جنین می شود بلکه جنین از گرسنگی بیزار است و نارضایتی خود را با ضربه و لگد زدن اعلام می کند بنابراین ضروری است که مادر باردار برای مدت طولانی گرسنه نماند.

شاید بپسندید: مردا و زنای شکم بزرگ: اگه شکم بزرگی داری، این بیماری تهدیدت میکنه!

احساس جنین در شکم مادر

۸.ضربه زدن به شکم

احساس جنین در شکم مادر، جنین در شکم مادرش،همه احساسات را درک می کند، اگر موقع حرف زدن با جنین، دستتان را با حالت نوازش بر روی شکم مادر، قرار دهید، اثرپذیری هزاران برابر بیشتر می شود اما باید بدانید ضربه زدن به شکم برای واکنش نشان دادن جنین اگر بیش از حد باشد،برای جنین آزار دهنده می شود چرا که ممکن است در شرایط مناسب نباشد و مجبور به تکان خوردن و واکنش نشان دادن در رحم شود.

شاید بپسندید: این مواد غذایی خوشمزه رو اگه شب مصرف کنید مانع خواب راحت شما میشه!

جنین چی دوست داره؟

نوازش شکم

خنده و لبخن آرام مادر

تغذیه مناسب و غذاهای شیرین

حمام با آب ملایم

حرف زدن مادر

موسیقی آرامبخش

ورزش مناسب و ملایم

استراحت کافی مادر

بیشتر بخوانید: باهوش شدن کودک: ۷ رفتار والدین باعث می شود کودک باهوش تر و خلاق تر شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا