;
تفریح و سرگرمی

چند اسب را می تونید در این صحنه برفی تشخیص بدین؟ 5 تا یا 7 تا!

تصاویر توهم نوری، تصاویر عجیبی هستند. این تصاویر به شکلی خاص و متفاوت از حقیقت اصلی شان درک می شوند. آنچه چشم و مغز ما درک می کند، ممکن است بسیار متفاوت تر از واقعیت آن تصاویر باشد. به این ترتیب، مغز ما دچار خطا و اشتباه می شود. در تصویر زیر نیز یکی از این توهمات نوری را می بینید. تصویری که بارها و بارها در فضای مجازی همرسانی شده است و تاکنون هم بجث بر روی آن ادامه دارد. شما در تصویر چند اسب می بینید؟ با تست تمرکز ذهن با اسب با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تست: قدرت بینایی خود را با پیدا کردن 16 چهره انسان و حیوان محک بزنید!

تست تمرکز ذهن با اسب

در این توهم نوری حیرت‌انگیز چندین اسب بالای کوه دیده می شوند. طراح وخالق این تصویر معتقد است که 5 اسب در این تصویر حشور دارند. اما برخی کارشناسان تصاویر توهم نوری معتقدند که در تصویر 7 اسب وجود دارد!

ما تلاش کردیم که 5 اسب را بیابیم. شما نیز تلاش کنید همان 5 اسب را بیابید. طراح این تصویر معتقدند که افراد دارای تمرکز بالا در 5 ثانیه می توانند این تصاویر را مورد شناسایی قرار دهند.

تست تمرکز ذهن با اسب

توهمات نوری معمولاً در فضای مجازی غوغا می‌کنند، به خصوص این نقاشی که باعث اختلاف بین خالق آن و تعدادی از دانشمندان شده است. اما چند تا را می‌توانید ببینید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

احتمالا 5 اسب را پیدا کردید.

.

.

.

.

.

بله دقیقا. درست تشخیص دادید.. تبریک می گویم به شما.

در آن، آنچه که به نظر می رسد چهار اسب سفید و قهوه ای و یک کره اسب است در کنار هم قرار گرفته اند و در سنگ قهوه ای و پس زمینه برفی ترکیب می شوند و به تصویر یک توهم نوری می دهند.

نظر کارشناسان

اما کارشناسان وب سایت موسسه ملی خدمات بهداشت محیطی (NIEHS) می گویند: تصویر در واقع هفت اسب دارد و نه پنج اسب. به گفته این گروه، این تصویر از هفت اسب ساخته شده است که تعدادی اسب جزئی مانند سر و تنه اسب را شامل می شود.

یکی از کارشناسان این مرکز می گوید:

“یکی را در سمت چپ می‌بینم که به بیرون نگاه می‌کند، و در وسط، چهار صورت نزدیک به هم قرار گرفته‌اند. در آن گروه، بینی یکی (نفر دوم از چپ) در سمت راست صورت یکی را ، می‌پوشاند!”

یکی دیگر از کارشناسان نوشته است:

“در سمت راست یک اسب کوچک است که به پهلو ایستاده است، و بالاتر از آن اسب هفتم است. مگر اینکه من دچار توهم باشم!”

خوب ایا شما هم با توجه به توضیحات کارشناسان، دو اسب دیگر را پیدا کردید؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

نظر شما در مورد این تصویر جالب چیست؟ نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید! شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطلب مرتبط:

 اگه تو این عکس پرنده پیدا کنی، چشم تیزبینی داری!؟

تست شخصیت: درخت انتخابی شما، ویژگی اصلی شخصیت‌تان را افشا می‌کند!

آزمون ذهن: آیا می توانید خرگوش پنهان شده در تصویر را پیدا کنید!؟

تست شخصیت:آنچه که ابتدا می‌بینید، چیزهای زیادی را درباره شما افشا می‌کند!

آزمون دقت ذهن: آیا توانستید خرس پنهان شده در جنگل را پیدا کنید!؟

گرگ های پنهان در تصویر را بیابید!

نوشته های مشابه

77 دیدگاه

        1. سمت راست تصویر یک اسب به پشت هست که کمتر دیده میشه و در مرکز تصویر چهار اسب وجود داره که سه تاش رو با نگاه ساده میشه دید
          ( با کم کردن نور صفحه اسبها مشخص میشن)

  1. چهار اسب یک کره واگرنماروتپه سنگ اسب باشه میشه ششتا وببن اسب دوم وسوم یک نماازاسب هستش که میشه هفت ولی چی نمایان پنج عدد

    1. سمت راست تصویر یک اسب به پشت هست که کمتر دیده میشه و در مرکز تصویر چهار اسب وجود داره که سه تاش رو با نگاه ساده میشه دید
      ( با کم کردن نور صفحه اسبها مشخص میشن)

  2. سلام 8سب به خوبی مشخص هست من به طراح این تصویر حاضرم ثابت کنم که 8
    اسب ویک کره اسب توی تصویر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا