;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

 کاهش وزن سالم: ۳ راز ساده کاهش وزن سالم و سریع که نمی دانستید!

کاهش وزن سالم: وقتی کلمه کاهش وزن را می شنویم بسیاری از ما متوجه می شویم که کلمه وزن در اینجا مترادف چربی است و کاهش وزن یعنی کاهش چربی است. این بزرگترین تصور غلطی است که امروزه در بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وبلاگ های رژیم غذایی و نتایج موتورهای جستجو منتشر می شود.

درصد زیادی از اطلاعات آنلاین متأسفانه این افسانه را تداوم بخشیدند که برش دادن کالری، حذف وعده‌های غذایی، رژیم‌های غذایی دیوانه‌کننده و تغییر مصرف آب میوه‌ها باعث کاهش وزن می‌شود.

کاهش وزن سالم، چنین اطلاعاتی چه چیزی را پنهان می کند که اگر کاهش وزن فقط نتیجه از دست دادن چربی یا ترکیبی یا فقط نتیجه از دست دادن عضله یا کاهش مایعات بدن باشد، معمولا بیشتر از این که مفید باشد به بدن آسیب می رساند.

در این مطلب بخش تناسب اندام و تغذیه، آونی کال، متخصص تغذیه نکات مهمی را در مورد چگونگی دستیابی به کاهش وزن سالم بدون به خطر انداختن عضلات و قدرت بدن به اشتراک می گذارد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم انار-سرکه: طرز تهیه نوشیدنی کره ای انار که راز لاغری کره ای ها است!

 کاهش وزن سالم:

۱.مطمئن شوید که پروتئین کافی مصرف می کنید

کاهش وزن سالم، جدای از انتخاب یک رژیم غذایی که از کاهش چربی حمایت می کند، باید نسبت درشت مغذی های خود را در نظر بگیرید. از دست دادن چربی بدون از دست دادن عضلات مستلزم خوردن پروتئین کافی است.

کاهش وزن سالم، چرا؟ زیرا پروتئین سرعت متابولیسم پایه شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. همچنین به ترمیم ماهیچه ها و حمایت از رشد ماهیچه ها کمک می کند.

توجه: شرایط بهداشتی خاصی وجود دارد که در آن مصرف پروتئین در بدن باید به شدت کنترل شود، مانند موارد بیماری های کلیوی. بنابراین قبل از افزایش مصرف پروتئین، ابتدا با متخصص تغذیه یا پزشک عمومی خود مشورت کنید.

لاغری سریع با رژیم آب: با رژیم آب در ۷ روز لاغر شوید + مزایا و معایب آن

 کاهش وزن سالم:

۲.کالری زیادی را کم نکنید

کاهش وزن سالم، اکثر رژیم‌های کرش که در اینترنت یافت می‌شوند توصیه می‌کنند با کاهش مصرف غذا، بدن خود را در حالت گرسنگی قرار دهید، زیرا این رژیم‌ها می‌خواهند ماهیچه‌های بدن را متابولیزه کنند، زیرا عضله‌ها راحت‌تر از چربی تجزیه می‌شوند و این رژیم غذایی را در میان افرادی که فقط موفقیت در کاهش وزن را قضاوت می‌کنند محبوب می‌کند.

مراقب چنین مراحل رژیمی باشید زیرا محدود کردن بیش از حد کالری به این معنی است که ویتامین ها و مواد مغذی لازم را دریافت نخواهید کرد که باعث به تعویق افتادن ریکاوری شما از تمرینات وزشی می شود. این همچنین به شدت به سطح سیستم ایمنی طبیعی بدن شما آسیب می رساند و بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد.

 کاهش وزن سالم

کاهش وزن سالم، به جای کاهش هزاران کالری، با کسری متوسط ۲۰۰ تا ۵۰۰ کالری شروع کنید. این برای حفظ متابولیسم شما بدون این که بدن شما را در شوک قرار دهد کافی است. از همه مهمتر سعی کنید تحت نظر یک متخصص رژیم غذایی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با سرکه سیب: با مصرف به موقع سرکه سیب به وزن دلخواه تان برسید!

۳.سخت نگیر

هنگامی که برای سوزاندن چربی، کالری دریافتی را کاهش می دهید، در دسترس بودن کم کالری احتمالاً انرژی ذهنی و فیزیکی موجود را کاهش می دهد. این به این معنی است که اگر فردی هستید که به طور حرفه ای همیشه در حال حرکت هستید، اغلب دوست دارید که در کلوپ های شبانه در زمین رقص بدرخشید، یا روزانه به شدت اهل ورزش هستید، انرژی کمی در بدن شما وجود خواهد داشت. از این رو ممکن است قدرت خود را از دست بدهید.

 کاهش وزن سالم:

کاهش وزن سالم، به همین دلیل است که برای مدت معینی (بسته به سن، ترکیب بدن و وزنتان) در طول رژیم غذایی، سعی کنید از فشار دادن بدن خودداری کنید. اگر بدن شما به راحتی احساس خستگی می کند، استراحت کنید و بلافاصله با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: لاغر شدن با دمنوش: ۸ بهترین دستور العمل دمنوش برای کاهش وزن که معجزه می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا