;
تفریح و سرگرمی

آزمون شناسایی نابغه ریاضی: نوابغ ریاضی بگن که کی معادله روی تخته رو درست محاسبه کرده!؟چرا؟

آزمون شناسایی نابغه ریاضی: سوالات و معماهای تصویری در فضای اینترنت به یک روند تبدیل شده اند و وب سایت های مختلفی تلاش می کنند با انتشار سوالات معمایی مخاطبان خود را راضی نگه دارند. وب سایت چشمک به عنوان وب سایتی که جدیدترین و به روز ترین سوالات و معماهای تصویری را به اشتراک می گذارد، در این زمینه پیشگام بوده و تلاش می کند تا نیازهای مخاطبان خود را در زمینه بازی های فکری فراهم کند.

احتمالاً بپسندید: تست بینایی فرد مشهور تصویر کیه!؟ 99 درصد مردم چشم درد می گیرند و نمی تونن جواب بدن!

در آزمون شناسایی نابغه ریاضی مجله خبری چشمک، شما باید بتوانید در یک نگاه کوتاه 3 ثانیه ای، فردی که معادله ریاضی را درست پاسخ داده است را شناسایی کنید. حل و رمزگشایی این معمای تصویری برای افراد دارای دقت بالا و ریاضیات عالی هستند، زمان بسیار کمی را می طلبد. این افراد می توانند در یک نگاه، فرد نابغه ریاضی را شناسایی کنند. با مجله خبری چشمک و آزمون شناسایی نابغه ریاضی همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناخت زن نوزاد دار: اگه تو 3 ثانبه بگی کدومیک از این 3 تا زن یه نوزاد کوچیک داره، آخر نابغه هایی!

آزمون شناسایی نابغه ریاضی

سوالات تصویری نوع پر طرفداری از بازی های فکری است که برای حل آن لازم است که شما تمام جزئیات تصویر را مورد بررسی قرار با مجله خبری چشمک همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: یه نگاه به تصویر بنداز بعد بگو اول چی دیدی تا بهت بگم آیا آدم مسئولیت پذیری هستی یا نه!؟

در ابتدای مطلب آزمون شناسایی نابغه ریاضی، اشاره شد که برای رمزگشایی آن شما زمان کمی نیاز دارید. لذا با حل و رمزگشایی این آزمون می توانید تیزبینی، نکته سنجی و همچنین دیگر مهارت های شناختی به خصوص هوش ریاضی خود را محک زده و حتی ظرفیت آن ها را بالا ببرید. به همین دلیل معماها و پازل های تصویری و ذهنی به سرگرمی مورد علاقه کاربران اینترنتی تبدیل شده است.

در تصویر آزمون شناسایی نابغه ریاضی شما شاهد تصویری از یک کلاس درس هستید. یک معادله ساده رباضی ارائه شده است. معلم و دانش آموز هر کدام، یک پاسخ متفاوت را برای این معادله ارائه کرده اند. به نظر شما کدامیک از این دو، پاسخ درست را ارائه کرده اند؟ اگر آماده هستید با یکدیگر تصویر را مرور می کنیم. یادتان باشد که برای پاسخگویی تنها 3 ثانیه فرصت دارید.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناسایی مامان گرگینه کدومه؟ اگه با مغزی بیا ملتو از کلافگی نجات بده!

احتمالاً بپسندید: تست بینایی قدرت دید: چه عددی را می بینید؟ فقط 5 درصد از افراد متوجه می شوند!

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی تفاوت دو گرگ باشخصیت:فقط تیزبینا میتونند تفاوتای این دو تا گرگ شهری راپیدا کنند!؟

.

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: بگو کدوم کوله پشتی را انتخاب کردی، تا بگم در برخورد با دیگران دقیقا چه جور آدمی هستی!؟

پاسخ آزمون شناسایی نابغه ریاضی

شاید هنوز به دنبال پاسخ هستید؟ اگر این گونه است ما به شما این بار فرصت می دهیم. 5 ثانیه تلاش دارید تا با خیال راحت به حزئیات تصویر نگاه کنید. از فرصت دوم خود استفاده کنید.

شاید بپسندید: آزمون شناخت مادر نوزاد: اگر تیزبین و باهوش باشی می تونی به راحتی مادر نوزاد را شناسایی کنی!؟

.

.

.

 

شاید بپسندید: آزمون شناخت مأمور آتش نشان واقعی:باهوشا بگن که مأمور آتش نشان واقعی کدوم یکی هست!؟

 

 

 

.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناخت فرد باردار: اگه هوش کارآگاهی شبیه شرلوک هلمز داری، سریع بگو کدومیکی بارداره!؟

پاسخ آزمون شناسایی نابغه ریاضی: در معادلات ریاضی همواره ضرب بر جمع مقدم است. لذا ابتدا حاضلضرب دو عدد محاسبه و با عدد دیگر جمع می شود. بر این اساس پاسخ درست عدد 6 می شود و دانش آموز درست محاسبه کرده است.

احتمالاً بپسندید: آزمون شناخت دزد لباس: اگه فکر می کنی چشات تیزه، در 3 ثانیه دزد لباس را شناسایی کنید!

پاسخ شناسایی نابغه ریاضی

شاید بپسندید: تست بینایی با پیدا کردن جغد: اگه تو 5 ثانیه جغد رو پیدا کنی، چشای عقابی داری!

امیدوارم از آزمون شناسایی نابغه ریاضی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: تست شناخت خانواده ثروتمند: فقط یک نابغه می تواند، خانواده ثروتمند تصویر را در یک نگاه شناسایی کند!

 

 

 

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

احتمالاً بپسندید: فقط هرکول پوآرو تو یه نگاه تونست مجرم تحت تعقیب را تو این تصویر شناسایی کنه!|خودتو امتحان کن!

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

شاید بپسندید: زنه حقیقتو میگه یا آقاهه!؟ | آیا مرده بی خود زنه رو متهم به خیانت می کنه!؟

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی همسر مرد مافیا| باهوشا بگن: کدومیک از این خانم خوشکلا، همسر مرد مافیاست!؟

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

شاید بپسندید: آزمون درست سنجی حرف زندانی: آیا زندانی می تواند شب از زندان فرار کند!؟ اگر فرار می کند چگونه!؟

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

احتمالاً بپسندید:آزمون شناسایی راه فرار از خطر: تنهایک نابغه میتونه این مرد را از خطری که در کمین اوست، نجات دهد!

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی اشکال جلسه امتحان: اگه فکر می کنی آخر تیزبینایی تو یه نگاه بگو اشکال تصویر چیه!؟

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

شاید بپسندید: فقط تیزبینا می تونن تو 5 ثانیه، 5 تفاوت تصویر مرغ و خروس بامزه را پیدا کنند!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

آزمون شناسایی علت فریبکار بودن مرد: اگه خیلی تیزی بگو چرا مرد جوان تصویر، آدم فریبکاری هست!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: آزمون پیدا کردن زن متظاهر: نکته سنجی‌ات را با شناسایی زنی که تظاهر به ثروتمندی می‌کند، اثبات کن!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

احتمالاً بپسندید: آزمون تشخیص زن ثروتمند: فقط باهوشا در یک نگاه زن ثروتمند تصویر را پیدا می کنند!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: میخای ببینی چقدر تیزبینی، پس تفاوت های این دو تصویر برفی را در 5 ثانیه پیدا کن!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاًبپسندید: آزمون شناسایی دزد الماس گالری: اگه فکر می کنی خیلی تیزی، سریع بگو الماس رو کی دزدیده!؟

برایتان جالب خواهد بود

آزمون شناسایی چه کسی زودتر می میرد: کدوم یکی از این دو نفر با توجه به شرایط شون زودتر می میره!؟

شناسایی مرد در میان زنان: کدامیک از این سه نفر تلاش کرده خودشو یه زن جا بزنه!؟

 آزمون شناسایی صاحبخانه های اصلی: اگه خیلی باهوش باشی در یک نگاه صاحب خانه را پیدا می کنی!؟

تست هوش با شناسایی قاتل: اگر خیلی باهوشی تو 5 ثانیه قاتل را بین این سه نفر پیدا کن!

نوشته های مشابه

54 دیدگاه

  1. نه نمیشه
    دو ضرب در دو میشه چهار
    چهار ضرب در دو میشه
    هشت تو چیجوری
    مگه حساب کردی

        1. نگاه کو توی ریاضی اولویت با ضرب هست یعنی اول ضرب رو انجام میدن بعد جمع. اینو کلاس هشتم یاد میگیری

    1. گفته نوابغ ریاضی جواب بدن نه تو که حتی سوال به این آسونی هم بلد نیستی🙄
      اینو بچه کلاس پنجمی هم میتونه جواب بده

    2. اولویت با ضرب تقسیم و سپس با جمع تفریق است
      پس جواب برابر با ۶
      باور نمیکنی برو تو اینترنت جستجو کن.

    3. وای خدای من اینا دیگه کین داداش توی همچین عملیاتی اولویت اول با ضربه که دو ضربدر دو میشه ۴ بعدش هم بعلاوه ۲ میشه ۶ خدایا داداش من آشنام کلاس چهارمه اینارو دارن میخونن شما چطوری همچین چیزی به این راحتی رو نمیتونید حل کنید

  2. یه جوری نوشتید سوال نوابغ ریاضی انگار چی‌ هست
    اینو یه بچه کلاس چهارمی هم بلده که اولویت با ضرب باید باشه

  3. یه جوری میگه نوابغ ریاضی انگار چیه
    یه کلاس هفتمیم میتونه در سه ثانیه حلش کنه
    اولویته دیگه

    1. آره بابا اینا کین نمیتونن حل کنن اولویت ضرب و بعدش جمع و تفریقو نمیفهمن حرف منو زدی

  4. بچه هه درست میگه چون توی ریاضی ضرب و تقسیم تو اولویت هستن درواقع اینجوری مینویسنش
    2+(2×2)=۶

  5. جواب میشه ۸ معلوم نیست چجوری حساب کردی میشه 2+ 2 میشه ۴ بعد ۴ ضرب ۲ میشه ۸ این درسته

    1. تو ریاضی اولویت با ضرب و تقسیمه بعدش جمع و تفریق
      یعنی اول باید ضرب و تقسیم رو حل کنی بعدش جمع و تفریق

      2+(2×2)=6

      کلاس چندمی که اینو هم نمیدونی
      🙂 ؟

    2. عزیزم! چرا وقتی علم انجام مسئله ای رو ندارید بیخودی حرف میزنید؟ این مبحث اولویت هایت برای افرادی مثل شما که گول بخورید! ابتدا اولویت در محاسبه ریاضیات با توان هاست ، سپس با درونی ترین پرانتز ها و بعد ضرب و تقسیم و بعد جمع و تفریق… بلد نیستید برید یاد بگیرید.

  6. 6درست
    چون علامت ضربدر تو این محاسبه اولویت بنابراین اول ۲ضربدر۲ میشه۴ بعلاوه ۲ میشه۶

  7. بینید چرا اینطوری حساب میکنید اولویت با ضرب هستش
    یعنی ۲×۲ میشه ۴ و ۴+۲=۶
    و تمام چرا کیج بازی در میارید🤣🤣🤣🤣

  8. بابا شما چی میگن جواب میشه ۶ بابا تو هشتم میخونین الویت اول با ضرب تقسیم میباشد یعنی ۲+[۲×۲]یعنی جواب میشه ۶ اینجاست که باید دقت کنید اینارو نگاه اومدن میگن جواب میشه هشت 🗿😑

    1. توی محاسبات اولویت اول با ضرب و تقسیمه بعد با جمع یعنی اول ۲ رو ضربدر دو میکنیم بعدش به علاوه ی دو
      ۲×۲=۴
      ۴+۲=۶
      کلاس چندمی که اینو هم نمیدونی؟

    1. جواب میشه شش. در ریاضی ششم خواندیم که همیشه اولویت با ضرب و تقسیم و بعد با جمع و تفریق پس داریم
      2+۲×۲
      ۲×۲=۴
      ۴+۲=۶
      به همین راحتی
      منم هشتمم

    1. سلام
      من معلم ریاضی ام

      همیشه این قانون یادتون باشه
      اول داخل پرانتز
      دوم توان
      سوم ضرب و تقسیم
      جمع و تفریق

      الان اینجا پرانتز نداریم پس میریم سراغ توان
      توان هم نداریم پس میریم سراغ ضرب و تقسیم پس اینجا الویت با ضرب هست ضرب را انجام می‌دهیم و در پایان جمع میکنیم
      جواب هم 6

  9. اون اولویت که شما میگید در صورتیه که پرانتز داشته باشه ولی این که پرانتز نداره یه بچه پیش دبستانی هم میدونه ریاضی از چپ به راست نوشته میشه و محاسبه میشه پس جواب همون هشت درسته

    1. الویت ها این ها هستن
      1-توان
      ۲-داخلی ترین پرانتز
      3-ضرب و تقسیم
      4-جمع و تفریق
      این سوال توان و پرانتز نداره پس باید دو الویت اول رو خط میزنیم و میریم سراغ الویت سوم که میشه ضرب و تقسیم. پس جواب شش میشه گلم. میتونی توی ماشین حساب هم بزنی

      1. سلام.عذرخواهی میکنم مزاحم شدم.سما اولویتهارو گفتید ک اول توان بعد پرانتز،و یه اقایی ک میگن معلم هستن گفتن اول پرانتز وبعد توان،بدلیل اینکه خیلی وقت از تاریخ اتمام درس من گذشته میخواستم بدونم شما درست گفتید یا جناب اقای معلم؟مرسی و ممنون

    2. سلام اقای معلم.من تا جواب 6 گفتم چون این اولویت میدونستم البته نه هر 4 مورد.میخواستم بدونم اگر اعداد داخل کروشه باشن چی ؟لطف میکنید بصورت کامل الویتهارو بگید ممنون میشم.البته از تاریخ لیسانس من 20 سالی گذشته ولی برای یاداوری محدد مزاحم شدم.با تشکر

  10. در قانون عملیات چهار گانه بالای اعداد اول عملیه ضرب رفع می شود بعدا عملیه جمع

    1. بهتره قبل از جواب غلط دادن اول خودتون در ماشین حساب تست کنید.
      الویت با ضرب و تقسیمه بعد با جمع و تفریق. حالا با این الویت حساب کنید و خودتون ببینید

  11. ۶ میشه چون ۲بعلاوه۲ضربدر۲ اول ضرب انجام میشه ۲ضربدذ۲ مساوی ۴و ۴ بعلاوه ۲ میشه ۶ اول ضرب انجام میشه خنگ ها

  12. از کدوم شهرستانید؟
    همیشه اول الویت ها
    ۱ توان
    ۲ پرانتز
    ۳ ضرب و تقسیم
    ۴ جمع و تفریق
    از رادیکال و انتگرال بگذریم همینه ساده ترینش خب اینجا ضرب داریم پس اول ضرب حاصل ۴ میشه بعلاوه ۲ که میشه ۴
    ساده ترینشه بعدم نوشتین نابغه ریاضی میتونه حل کنه،کدوم معادله ببخشید اگه این معادله اس پس این چیه؟
    X^2+6=Y^8_2

    1. عذر خواهی میکنم یه اقای معلمی در جواب این سوال اولویتهارو ابتدا پرانتز گفتن بعد توان ودر صورتیکه شما میگید اول توان بعد پرانتز.ب نظر شما کدومتون درست گفتید؟؟؟

  13. سوال انحرافی چون پیر مرد گزاشتن گول بخورید پیر مردا درست مگه ۶ میشه اولویت ضرب رو فراموش کرده

  14. با سلام
    ۶ درست میباشد
    در عملیات ها
    درصورت وجود ضرب ، ضرب بر جمع الویت دارد
    در نتیجه در ابتدا ۲×۲میشود و سپس با ۲ جمع می‌شود
    اولویت ها: توان و جذر_ پرانتز_ ضرب و تقسیم _جمع و تفریق

  15. آقا واقعا که من یکی از بچه‌فامیلام چهارمه اینارو بلده بعد گفته نوابغ ریاضی بابا اولویته دیگه خب معلومه اول باید ضرب رو حل کنی بعد جمع یعنی سطح ریاضیتون هلاکم کرد

  16. یه سوال یعنی کسایی که این سوالو اشتباه جواب دادن تا کلاس چهارمم تحصیل نکردن؟

  17. توی مدرسه بهمون یاد دادن اول همیشه ضرب روحساب میکنیم بعد جمع و تفریق، این دیگه نابغه ریاضی بودن نمیخواد جواب دانش آموز درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا