;
تفریح و سرگرمی

فقط تیزبین ها میتونن بز کوهی که خودش رو میون صخره ها استتار کرده، شناسایی کنند!

تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی: طبیعت مملو از شگفتی های فراوان است. این شگفتی ها گاهی باعث می شود که حیرت کنید. از جمله مواردی که در طبیعت فراوان به چشم می خورد استتار حیوانات در آن است. این روزها تصاویر زیادی را می توانید در فضای اینترنت بیابید که در آنها یک حیوان توانسته است به خوبی خود را با محیط پیرامون خود سازگار کند. در تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی نیز ما با یک استتار روبرو هستیم. شما باید بتوانید بز کوهی را میان صخره ها شناسایی کنید.

در واقع این تست ها و آزمون ها بر اساس استتار حیوانات استوار هستند. استتار یک گونه به عوامل مختلفی بستگی دارد. ویژگی های فیزیکی ارگانیسم مهم است. به عنوان مثال، حیواناتی که خز دارند نسبت به حیوانات دارای پر یا فلس به تاکتیک‌های استتار متفاوتی متکی هستند. پرها و فلس ها را می توان به طور منظم و سریع از دست داده و یا تغییر دهند. از سوی دیگر، رشد خز ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. حیوانات با خز بیشتر بر اساس فصل استتار می شوند. برای مثال روباه قطبی در زمستان پوست سفید دارد، در حالی که پوشش تابستانی آن قهوه ای است. در ادامه با تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: کدام زوج یک قاتل فراری را در خانه خود مخفی کرده اند!؟

تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی

سنگ‌ها و تخته‌سنگ‌های قهوه‌ای در پارک ملی جاشوا تری در کالیفرنیا پس‌زمینه‌ای عالی برای رنگ قهوه‌ای بزهای کوهی است که به خوبی با هم ترکیب می‌شوند که به سختی می‌توانید آنها را ببینید. یک عکاس حیات وحش در جاشوا تری تصویری از یک بز شاخ بلند گرفته که روی صخره‌ای در فضای باز نشسته بود، با این حال این بز به خوبی با هم محیط ترکیب شده، به گونه ای که شناسایی آن را مشکل کرده است و آن را به یک جستجوی سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.

پارک ملی این عکس را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و گفت: بزهای کوهی از تاکتیکی به نام استتار یا رنگ‌بندی مرموز برای ترکیب شدن با محیط خود استفاده می‌کنند. پوست  قهوه‌ای آن‌ها ظاهر آن‌ها را بت محیط ترکیب می‌کند  و دیدن آنها را برای شکارچیان (و کوهنوردان) دشوار می کند. آیا شما از جمله کسانی هستید که معتقد هستید قدرت بینایی و دقت تان عالی است؟ اگر این طور هست، ما می خواهیم با تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی شما را به یک چالش دعوت کنیم. آیا شما می توانید بز کوهی را زودتر از بقیه در این تصویر ببینید؟ به تصویر زیر نگاه کنید و سعی کنید در عرض 5 ثانیه بز کوهی استتار شده را ببینید.

اگر بتوانید آن را قبل از دیگران و در کمتر از 5 ثانیه تشخیص دهی،  شما در جمله 18 ٪ از افرادی هستید که این کار را انجام داده اند و واقعا قدرت بینایی و دقت تان عالی است. امیدوارم بز کوهی را پیدا کنید.

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!

تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل توبه گرگ مرگ است!

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: تو تصویر ابتدا چی دیدی تا بگم آدم جاه طلبی یا حساس و گوشه گیر!؟

 

.

.

.

شاید بپسندید:اگه چشات مثل شاهینه، در یک نگاه جغد متفاوت تصویر را پیدا می کنی!

پاسخ تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی

باید به شما بگوییم که پیدا کردن بز کوهی در اینجا اصلاً آسان نیست، زیرا به خوبی خود را استتار کرده است. ما احساس می کنیم که عکاس این تصویر نیز از حضور این بز کوهی بی خبر بوده است و شاید بعدا متوجه حضور گرگ شده است.

شاید بپسندید:کدوم یکی از این افراد اولویت دارند که درمان شوند!؟ | پاسخ تان نکات جالبی را درباره تان روشن می کند!

.

.

.

شاید بپسندید: تست هوش: با دلیل منطقی بگو کدوم گروه برنده مسابقه خواهد بود!؟

 

 

 

.

شاید بپسندید: داستان پندآموز مرد فقیر و بقال از سری داستان های هزار و یک شب!

به قسمت علامتگذاری شده دقت کنید. آیا متوجه این بز کوهی شدید!؟

شاید بپسندید:قابل توجه باهوشا: مصرع یا جمله مربوط به این تصویر را پیدا کنید!

تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی

و این هم تصویر بزرگنمایی شده این بز کوهی:

 

شاید بپسندید: تست هوش: با دلیل منطقی بگو کدوم گروه برنده مسابقه خواهد بود!؟

پاسخ تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی

استتار چیست؟

مشاهدهٔ استتار حیوانات در طبیعت همیشه برای انسان‌ها جذاب بوده است. حیوانات و جاوران مختلف طی صدها هزار سال با این شیوه توانسته‌اند خود از تهدید دشمنان حفظ کرده و امنیت را تجربه کنند.

شاید بپسندید: چیستان: چه چیزی می تواند یک اتاق را پر کند اما فضایی را اشغال نمی کند!؟

استتار گربه

لغت استتار به معنای «پوشیده و پنهان بودن» است. چنان‌که دیده‌ایم اهل ادبیات از «پیامِ مستتر در جمله» حرف می‌زنند. برخی خانواده‌ها هم نام دختران خود را مستوره می‌گذارند که به همین معنا اشاره دارد. اعراب امروزی از اصطلاح «سُتره» تقریباً معادل «پوشاک» استفاده می‌کنند (پوشاک = همهٔ ابزارهایی که ما برای پوشاندن بدن خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم).

در زبان انگلیسی هم برای استتار از واژهٔ  Camouflage استفاده می‌‌کنند که ظاهراً ریشهٔ فرانسوی دارد و در گذشته برای توصیف دزدانی به کار می‌رفته که با لباس مبدّل سعی می‌کرده‌اند هویت خود را پنهان کنند.

شاید بپسندید: حکایت دو همسایه و ترس شان از مرگ!

استتار پرندگان جنگلی

احتمالاً بپسندید: اطرافیان تو رو احساساتی می شناسند یا فرد قابل اعتماد!؟ | بگو اول چی دیدی!؟

مزایای استتار در طبیعت

در حالت کلی می توان گفت، استتار در طبیعت در مرحله ی اول برای حفاظت از جان در برابر حیوانات و همچنین حملات نظامی صورت می گیرد. اما همیشه حفاظت از جان دلیل این کار نیست، بلکه شکار حیوانات و پرندگان و همچنین شکار سوژه های عکاسی در طبیعت نیز می توانند از جمله مزایای استتار به شمار آیند که به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل روغن ریخته را نذر امامزاده کرده!

مزایای استتار

اصول مهم استتار در طبیعت

قبل از یادگیری روش های استتار لازم است بدانید که آشنایی با این روش شرط لازم می باشد اما شرط کافی نیست و تا اصول این کار را ندانید، نمی توانید انتظار رسیدن به موفقیت در این زمینه را داشته باشید.

تست قدرت دید با شناسایی جغد

قرار گرفتن در مکان مناسب

اگر عکاسی هستید که قصد دارید از پرندگان و حیوانات، تصاویر ناب و خارق العاده ای را به ثبت برسانید یا قصد حفاظت از جانتان در برابر حیوانات و انسان ها را دارید، در مرحله ی اول باید بتوانید مکان مناسبی را برای ایستادن و قرار دادن وسایل و تجهیزاتتان انتخاب کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که شباهت رنگی بیشتری به وسایل و لباس هایتان داشته باشد.

امیدوارم از تست قدرت دید با شناسایی بز کوهی استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: اگه باهوشی سریع بگو کدوم یکی ادای نقاشا رو در میاره!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

(ویدیو)تهیه بستنی جلو چشم مشتری با میوه‌های تازه، خیلی هم بهداشتی و خوشمزه!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: اگه تو یه نگاه گربه ای که داره نگات می کنه رو پیدا کنی، چشات مثل شاهینه!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید:چیستان: یک واژه بگوید که همه حروف در آن باشد!؟

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: چیستان جالب: پسر مادربزرگ و پدربزرگ شماست، اما عموی شما نیست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: یکی از این دو مرد مدعی هست که بازیگره مرد هست، آیا درسته!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید: فقط یه نابغه ریاضی میتونه این معادله را رمزگشایی و عدد گمشده را پیدا کند!

برایتان جالب خواهد بود

چیستان: چیزی است که هم در آشپزخانه وجود دارد هم اتومبیل!

معمای باحال تصویری: آن چیست که سوزن دارد نخ ندارد صابون دارد کف ندارد؟

آدم عملگرا هستی یا گوشه گیر و منزوی، یکی از سایه ها را انتخاب کن تا بفهمی!

داستان ضرب المثل ریش گرو گذاشتن!

اگه مثل شرلوک هلمز دقت ات خوب باشه تو یه نگاه اشتباه این جشن تولد رو متوجه میشی!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا