;
موفقیت

این 9 رفتار نشان می دهد که شما دارای مهارت های اجتماعی بالا هستید!

افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی بالا : یک تصور غلط رایج وجود دارد که افراد درونگرا فاقد مهارت های اجتماعی هستند. این دور از واقعیت است. در واقعیت، افراد درونگرا می توانند از نظر اجتماعی ماهر باشند، اما رویکرد آنها به تعاملات اجتماعی با برونگراها متفاوت است. درونگرا بودن به این معنی نیست که خجالتی یا ضد اجتماعی هستید. این به سادگی به این معنی است که شما از زمان تنهایی شارژ می‌کنید و مکالمه‌های یک به یک معنادار را به تنظیمات گروهی بزرگ ترجیح می‌دهید. در ادامه این مطلب بخش موفقیت مجله خبری چشمک به بررسی ویژگی های افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی بالا می پردازیم.

بیشتر بخوانید: این عادت های رفتاری، شما را به فردی با کلاس و باشخصیت تبدیل می کند!

ویژگی های افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی بالا

چگونه می توانید بفهمید که فردی درونگرا با مهارت های اجتماعی سطح بالا هستید؟ خب، رفتارهای خاصی وجود دارد که این افراد را متمایز می کند. در این مقاله به بررسی ویژگی های افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی بالامی پردازیم. این ویژگی ها عبارتند از:

احتمالا بپسندید: رفتاری که شما را بی ارزش می کند!

یک شنونده ماهر هستید

درونگراها اغلب در یک مهارت اجتماعی خاص که بسیاری از ما می‌توانیم آن را بهبود ببخشیم مهارت دارند یعنی گوش دادن. برخلاف برونگراها که با صحبت کردن و قرار گرفتن در مرکز گفتگو رشد می کنند، درونگراها راحت هستند که یک قدم به عقب بروند. آنها ترجیح می دهند قبل از پاسخ دادن، اطلاعات را جذب و پردازش کنند.

این ویژگی مربوط به ساکت بودن یا خجالتی بودن نیست. این در مورد علاقه واقعی به درک دیگران است، نه اینکه فقط منتظر نوبت صحبت کردن باشند. مردم قدر شنوندگان خوب را می دانند. آنها احساس می کنند شنیده می شوند، درک می شوند و ارزش دارند. این به طور طبیعی دیگران را به سمت شما جذب می کند و تعاملات اجتماعی شما را افزایش می دهد.

اگر متوجه شدید که بدون زحمت، گوش دادن فعال را تمرین می کنید، این نشانه واضحی است که شما فردی درونگرا با مهارت های اجتماعی سطح بالا هستید. اما به یاد داشته باشید، این فقط در مورد ساکت بودن نیست بلکه در مورد نشان دادن علاقه واقعی به آنچه دیگران می گویند است. وقتی در حال مکالمه هستید، سعی کنید به جای فکر کردن در مورد آنچه که بعداً بگویید، فعالانه گوش دهید. ممکن است از تأثیر مثبتی که می تواند بر تعاملات اجتماعی شما داشته باشد شگفت زده شوید.

شاید بپسندید: شگرد ژاپنی ها برای غلبه بر تنبلی و بی حوصلگی!

بیشتر بخوانید: راهکار افزایش تمرکز ذهن : با انجام این کارهای ساده، ذهن متمرکز و دقیق داشته باشید!

از گفتگوهای عمیق و معنادار لذت می برید

به‌عنوان یک درون‌گرا، همیشه صحبت‌های کوچک را خسته‌کننده می‌دانستم. من بیشتر به برقراری ارتباط با مردم در سطح عمیق تر علاقه مند هستم. موضوعاتی مانند رویاها، ترس ها، ایده ها و تجربیات شخصی فنجان چای من هستند.

چند سال پیش، در یک جمع، خود را در حال گفتگو با یک غریبه دیدم. به جای چسبیدن به موضوعات سبک مانند شغل یا سرگرمی‌هایمان، گفتگوی ما به سرعت به عشق مشترکمان یعنی درباره کتاب مبدل شد. ما در نهایت درباره نویسندگان مورد علاقه‌مان، تأثیر ادبیات بر جامعه بحث کردیم و حتی حکایت‌های شخصی درباره اینکه چگونه کتاب‌های خاصی دیدگاه‌های ما را شکل داده‌اند، به اشتراک گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: برای میلیاردر شدن این ۷ کار را نباید انجام داد!

افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی

گفتگو آنقدر جذاب و پرمعنی بود که زمان را از دست دادیم. و آن شخص اکنون یکی از نزدیکترین دوستان من است. اگر می بینید که به جای صحبت های کوچک، به سمت مکالمات عمیق و معنادار گرایش دارید، این نشانه مهارت های اجتماعی سطح بالا به عنوان یک درون گرا است. این توانایی شما را در ارتباط با دیگران در سطح عمیق‌تری نشان می‌دهد، که دارایی ارزشمندی در هر تعامل اجتماعی است.

شاید بپسندید: ۱۰ نشانه‌ی مهم برای شناسایی افراد سمی در زندگی!

احتمالا بپسندید: چگونه جذاب باشیم؟ | این کارهای ساده را انجام بده تا به فردی جذاب و تو دل برو تبدیل بشی!

بیشتر بخوانید: راز موفقیت افراد موفق: راز افراد موفق در این 15 جمله خلاصه می شود!

مشاهده گر و شهودی هستید

درونگراها اغلب افراد بسیار آگاه هستند. آنها در برداشتن نشانه های ظریفی که دیگران ممکن است از دست بدهند مهارت دارند. این مهارت را می توان به تمایل آنها به نشستن و مشاهده قبل از درگیر شدن در موقعیت های اجتماعی نسبت داد. این آگاهی افزایش یافته به آنها اجازه می دهد تا دیگران را بهتر درک کنند. آنها می توانند حالات روحی خود را درک کنند، زبان بدن را بخوانند و حتی نیازها یا واکنش های دیگران را پیش بینی کنند.

این توانایی به عنوان یک ابزار قدرتمند در تعاملات اجتماعی عمل می کند و به درون گراها اجازه می دهد مکالمات را به طور مؤثر هدایت کنند و به روش هایی پاسخ دهند که با دیگران طنین انداز شود. اگر به طور طبیعی احساسات دیگران را درک می کنید، می توانید این را به عنوان نشانه ای از مهارت های اجتماعی سطح بالای خود به عنوان یک درون گرا در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: درمان تنبلی: روش 1 دقیقه ای ژاپنی ها برای تنبلی نکردن!

احتمالاً بپسندید: خانم ها بخوانند: مردها عاشق این ۸ مدل موی زنانه هستند!

در روابط به کیفیت بر کمیت اهمیت می دهید

درونگراها دایره اجتماعی کوچکتری دارند، اما روابط درون آن اغلب عمیق و معنادار است. آنها ترجیح می دهند وقت و انرژی خود را در چند رابطه نزدیک سرمایه گذاری کنند تا اینکه خود را در میان آشنایان متعدد پراکنده کنند. این بدان معنا نیست که افراد درونگرا از ملاقات با افراد جدید یا یافتن دوستان جدید لذت نمی برند. در عوض، آنها تصمیم می گیرند تلاش های اجتماعی خود را بر ایجاد روابط قوی و پایدار متمرکز کنند.

اگر همیشه تمایل دارید که روابط کمتر اما صمیمانه‌تری ایجاد کنید، این نشانه واضحی از مهارت‌های اجتماعی شما به عنوان یک درونگرا است. این نشان می دهد که شما اهمیت ارتباطات با کیفیت را درک می کنید و مایل به سرمایه گذاری در آنها هستید. مهم این نیست که چند دوست دارید، بلکه به عمق روابطی که حفظ می کنید اهمیت می دهید. وقتی صحبت از ارتباطات اجتماعی معنادار می شود، کیفیت همیشه بر کمیت غلبه می کند.

شما خودآگاه هستید

درونگراها اغلب حس خودآگاهی قوی دارند. آنها نقاط قوت، ضعف و ترجیحات خود را درک می کنند و از صادق بودن با خود نمی ترسند. این اصالت در تعاملات اجتماعی آنها مشهود است. آنها نیازی به پوشیدن لباس یا ایفای نقشی متناسب با آن احساس نمی کنند. در عوض، منحصر به فرد بودن خود را می پذیرند و با خود راحت هستند. این ویژگی برای دیگران جذاب است زیرا اعتماد به نفس و صمیمیت را تراوش می کند.

شاید بپسندید: چگونه بهترین باشیم | با به کارگیری این 4 راز، در هر چیزی بهترین باشید!

خودآگاهی

اگر خود را به طور مداوم در تعاملات خود با دیگران معتبر می بینید، این نشانه مهارت های اجتماعی سطح بالای شما به عنوان یک درون گرا است. این نشان می دهد که شما برای صداقت و ارتباط واقعی ارزش قائل هستید، که برای روابط اجتماعی معنادار بسیار مهم است. در پایان، وفادار بودن به خودتان نه تنها شما را در موقعیت‌های اجتماعی قدرتمند می‌کند، بلکه افرادی را نیزبه سمت شما جذب می‌کند. این افراد بخاطر آنچه که واقعاً هستید از شما قدردانی می‌کنند.

شاید بپسندید: آرتور سی بروکس: بعضی از جملات انگیزشی، نصیحت‌های زشتی هستند!

همدل و دلسوز هستید

درونگراها تمایل دارند چیزها را عمیقاً احساس کنند. این موضوع آنها را قادر می سازد تا در سطح عاطفی با دیگران ارتباط برقرار کنند. تمایل طبیعی آنها به درون نگری به آنها اجازه می دهد تا احساسات خود را درک کنند و این به توانایی عمیق در همدلی با دیگران تبدیل می شود.

آن‌ها اغلب می‌توانند احساس کنند که کسی دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، حتی زمانی که از بیرون بیان نکرده باشد. تمایل طبیعی آنها به گوش دادن بیشتر از صحبت کردن، باعث می شود دیگران احساس کنند شنیده می شوند و درک می شوند. این حس عمیق همدلی و شفقت، درونگراها را به دوستان، محرمان و شرکای عالی تبدیل می کند. آن‌ها می‌دانند که هر کس در حال جنگیدن در نبردهای خود است، و اغلب آماده هستند که گوش بدهند یا آرامش دهند.

اگر به طور طبیعی با دیگران همدلی و شفقت نشان می دهید، مهارت های اجتماعی سطح بالایی را به عنوان یک درون گرا نشان می دهید. این ویژگی ها نه تنها شما را به دوستی مطلوب تبدیل می کند، بلکه از شما نیز انسانی می سازد که دیگران می توانند به او تکیه کنند.

با سکوت راحت هستید

سکوت مرا آزار نمی دهد. در واقع به نظرم آرامش بخش است. از آرامشی که به ارمغان می آورد لذت می برم و آموخته ام که اغلب در همین لحظات آرام است که معنادارترین ارتباطات شکل می گیرد. در حالی که برخی ممکن است سکوت در یک مکالمه را ناخوشایند بدانند، درونگراها آن را فرصتی برای تأمل می دانند. آنها با مکث راحت هستند و نیازی به پر کردن هر لحظه با حرف زدن ندارند.

این توانایی در پذیرش سکوت نشانه مهارت های اجتماعی سطح بالا در یک درونگرا است. این نشان می دهد که شما با خود و شخصی که با او در ارتباط هستید راحت هستید و درک می کنید که لازم نیست هر لحظه با کلمات پر شود. وقتی در یک لحظه آرام با کسی هستید، برای پر کردن سکوت عجله نکنید. بگذارید همان گونه باشد، و ببینید چه چیزی آشکار می شود.

شاید بپسندید: ساعت تحویل سال 1403 | 1403 سال نهنگ است یا اژدها!؟

به مرزهای دیگران احترام می گذارید

درونگراها که نسبت به نیاز خود به فضا و تنهایی حساس هستند، معمولاً به مرزهای دیگران احترام می گذارند. آنها درک می کنند که هر کس دارای مناطق راحتی و فضای شخصی خود است که باید مورد احترام قرار گیرد. این درک به مرزهای فیزیکی و عاطفی گسترش می یابد. آن‌ها اصرار نمی‌کنند که در مسائل شخصی کسی فضولی کنند، مگر اینکه به آن دعوت شوند، و مراقب هستند که به فضای شخصی کسی حمله نکنند.

این احترام به مرزها نشانه مهارت های اجتماعی سطح بالا در افراد درونگرا است. این نشان می دهد که شما برای راحتی و حریم خصوصی دیگران به اندازه خودتان ارزش قائل هستید. احترام گذاشتن به مرزها به معنای دور بودن نیست. این در مورد توجه به احساسات و فضای شخصی دیگران است. این یک ویژگی است که اعتماد و احترام را در هر تعامل اجتماعی تقویت می کند.

شما در تعاملات یک به یک می درخشید

درونگراها در تعاملات یک به یک می درخشند و در محیط های صمیمی رشد می کنند. در حالی که اجتماعات بزرگ ممکن است آنها را ناراحت کند. مکالمات یک به یک به درون گراها اجازه می دهد تا ارتباطات عمیق تری ایجاد کنند و آنها اغلب این تعاملات را مفیدتر می دانند.

در این تنظیمات، افراد درونگرا می توانند توجه خود را به طور کامل روی طرف مقابل متمرکز کنند، جایی که نقاط قوت آنها – گوش دادن، همدلی و عمق مکالمه – واقعاً برجسته می شود. اگر خود را راحت‌تر می‌بینید و درگیر تعاملات فردی می‌شوید، این نشانه قدرتمندی از مهارت‌های اجتماعی شما به عنوان یک درون‌گرا است.

افراد درونگرا با مهارت های اجتماعی

این یک یادآوری است که مهارت های اجتماعی به معنای داشتن یک حلقه اجتماعی بزرگ نیست- بلکه در مورد ایجاد ارتباطات معنادار است – و درونگراها به طور طبیعی برای این کار مجهز هستند.

سخن نهایی: درونگرایی خود را در آغوش بگیرید

درون گرا بودن با مهارت های اجتماعی قوی یک چیز عجیب و غریب نیست. این ترکیب قدرتمندی است که به شما قدرت می‌دهد تا موقعیت‌های اجتماعی را با همدلی، اصالت و عمق هدایت کنید. به یاد داشته باشید، مهارت های اجتماعی به معنای برون گرا بودن یا زندگی در مهمانی نیست. آنها در مورد ارتباط با دیگران، درک آنها و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها هستند. و به عنوان یک درون گرا، شما مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها را دارید که به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید.

لوری هلگو نویسنده آمریکایی و خودخوانده درونگرا یک بار گفت: «درونگراها به خاطر کاری که مهم می دانند، می توانند مانند برونگراها عمل کنند.»

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: 12 باور نادرست که در کودکی به ما یاد دادند | آن باورها حقیقت ندارند و باید با واقعیت رو به رو شد!

احتمالا بپسندید: ۱۲ نمادی که برای شما شانس و ثروت می یاره!

جالب خواهد بود: با این ۳۰ راهکار آسان و اثربخش، اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید!

بیشتر بخوانید: 8 بهترین راههای افزایش آسان اعتماد به نفس!

شاید بپسندید: با تکرار این ۱۵ جمله، زندگیت تغییر می کنه و تبدیل به یک انسان موفق، شاد و ثروتمند میشی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا