;
خواص گیاهان داروییسلامت

ضدعفونی کننده طبیعی: ۹ مورد در آشپزخانه برای ضد عفونی کردن زخم و آلودگی ها!

ضدعفونی کننده طبیعی: بریدگی، خراش، آفت، گلودرد و …، در همه این موارد بدن نیاز به ضدعفونی شدن دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که ترکیبات طبیعی را می پسندید، این مطلب سلامت به دردتان می خورد. در برخی از زخم های پوستی نیازی نیست سراغ بتادین بروید و یا اینکه برای تسکین گلودرد از داروهای شیمیایی استفاده کنید. با کمک گیاهان و مواد طبیعی می توانید تمام این مشکلات را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: ضد درد: ۱۲ ضد درد گیاهی، خواص، عوارض و کاربردهای آن‌ها!

۹ ماده طبیعی برای ضد عفونی کردن

۱. پیاز، ضد عفونی کننده زخم خانگی

مرهم ساخته شده از سیر، پیاز، شراب، و صفرا را از معده گاو به تازگی از یک دستور العمل 1000 ساله در دانشگاه ناتینگهام ساخته شده است. توانست 90 درصد باکتری MRSA مقاوم به آنتی بیوتیک را از بین ببرد. اعتقاد بر این است که ترکیبات گوگرد موجود در سیر و پیاز دارای خواص آنتی بیوتیکی هستند. برای استفاده، از پیاز خام خمیری درست کنید، روی ناحیه آلوده بمالید و بیش از یک ساعت آن را روی زخم نگذارید.

۲. سیر، ضدعفونی کننده های طبیعی زخم

ضدعفونی کننده طبیعی، گفته می شود سیر علاوه بر ضد باکتری بودن، ضد قارچ است، می تواند عفونت های قارچی را درمان کند و حتی با ویروس ها مبارزه کند. سیر به عنوان ضد عفونی کننده در طول جنگ داخلی همراه با پیاز مورد استفاده قرار می گرفت که برای درمان زخم های گلوله استفاده می شد. آب سیر خام را قبل از استفاده موضعی با آب مخلوط کنید تا رقیق شود – ممکن است بسوزد!

۳. زنجبیل، محلول ضدعفونی کننده دانه های گیاهی

زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که در صورت داشتن بریدگی عفونی مفید است. آن را به صورت پودر روی آن بپاشید یا با یک برش تازه، ناحیه آسیب دیده را بمالید.

 ضدعفونی کننده طبیعی

۴. زردچوبه، ضدعفونی کننده های طبیعی

کورکومین، جزء فعال زردچوبه، یافت شده است به ضد باکتری عمده، ضد ویروسی، و خواص ضد قارچی است. برش های تازه زردچوبه یا پودر زردچوبه که روی زخم مالیده می شوند، باید این کار را انجام دهند.

۵. عسل خام

ضدعفونی کننده طبیعی، عسل حاوی یک آنزیم ضد میکروبی است که پراکسید هیدروژن آزاد می کند و از رشد برخی باکتری ها جلوگیری می کند. برای درمان زخم عسل بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.

۶. آب لیمو

ضدعفونی کننده طبیعی، همانطور که ممکن است به خوبی بدانید، آب لیمو زمانی که آن را برش می دهید مانند مار نیش می زند. با این حال، اگر بتوانید این درد را تحمل کنید، می تواند به طور موثر زخم های جزئی شما را پاک کند.

۷. دارچین

اگر چه دارچین می تواند پوست را تحریک کند، به خصوص زمانی که به صورت موضعی در دوزهای زیاد استفاده شود، دارای خواص ضد میکروبی قوی است و می توان از آن برای ضد عفونی کردن زخم (به معنای واقعی کلمه) استفاده کرد.

 ضدعفونی کننده طبیعی

۸. آیا گلاب ضد عفونی کننده است ؟

ضدعفونی کننده طبیعی، گلاب فواید زیادی دارد. از خواص ضد عفونی کننده ی گلاب ضد باکتری، تسکین دهنده، التیام بخش و دارای خواص ضد عفونی کننده است. این آب سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین ها از جمله A، C، D، E و B3 است. گلاب می تواند خطر ابتلا به عفونت مثانه و بیماری های قلبی را کاهش دهد، مشکلات گوارشی را کاهش دهد و تحریک پوست را کاهش دهد.

گلاب برای انواع پوست ایمن و ملایم است. گلاب بر روی پوست های خشک و بالغ و همچنین پوست های چرب دارای آکنه به خوبی عمل می کند. گلاب دارای اثر مغذی است که به کاهش قرمزی پوست کمک می کند.

۹. روغن زیتون

روغن زیتون حتی رشته هایی از باکتری هایی را که به آنتی بیوتیک های معمولی مقاوم هستند، از بین می برد. از روغن مرغوب استفاده کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بریزید یا بمالید.

بیشتر بخوانید: مسکن های طبیعی: کدام مسکن های طبیعی برای کدام دردها استفاده می شوند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفده =

دکمه بازگشت به بالا