;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماندگاری طولانی رنگ مو: ۱۲ توصیه ضروری برای مراقبت از موهای رنگ‌شده

ماندگاری طولانی رنگ مو: موهای سالم و خوش‌رنگ حال شما را خوب و زیبایی چهره‌تان را دوچندان می‌کند. زمانی که موهایتان را رنگ می‌کنید، با دو چالش مهم روبه‌رو هستید: از طرفی دوست دارید موهای تان بعد از رنگ‌کردن سالم و شاداب باشند و از طرف دیگر می‌خواهید درخشش و ماندگاری رنگ موی جدیدتان بیشتر شود. برای این که حال موهای تان خوب باشد و جلوه رنگ مو شما بیشتر شود، باید برخی قوانین مراقبت از موها و رنگ مو را بشناسید و رعایت کنید. با دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماسک موی خانگی برای موهای رنگ شده: ۵ ماسکی که موها را ابریشمی می کند

۱.رنگ مو را به‌خوبی از روی موها بشویید

قبل از شستن موهای رنگ‌شده با شامپوی مخصوص، مطمئن شوید رنگ مو را کاملا با آب از روی موها شسته‌اید. در صورتی که رنگ کامل شسته نشود، حساسیت به آن در پوست سر افزایش می‌یابد و آسیب واردشده به مو ممکن است تا ریشه مو پیش برود.

احتمالاً بپسندید: روش ساخت ریمل طبیعی و تقویت کننده مژه + دستورالعمل آن

۲. موهای تان را کمتر بشویید

ماندگاری طولانی رنگ مو، هرچه بیشتر موهایتان را بشویید، رنگ موی شما کمرنگ‌تر می‌شود و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. شستن زیاد مو به خشکی مو نیز دامن می‌زند. پس بهتر است فاصله زمانی استحمام و شست‌وشوی موها را بیشتر کنید. با این تغییر رویه، در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. بهتر است دو تا سه بار در هفته موهای تان را بشویید. روزهایی که موهای تان را نمی‌شویید، برای زدودن چربی موها از شامپوی خشک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خصوصیات زنان باکلاس: یک زن باکلاس هرگز این ۱۳ کار را در زندگی شخصی اش انجام نمی دهد!  

ماندگاری طولانی رنگ مو

۳. در استحمامِ روزانه مستقیم به سراغ نرم‌کننده بروید

ماندگاری طولانی رنگ مو، ترک عادت شست‌وشوی روزانه برای کسانی که سال‌هاست عادت دارند هر روز دوش بگیرند دشوار است. اگر جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است فقط دو یا سه بار در هفته از شامپو استفاده کنید و سایر روزها در حمام فقط از نرم‌کننده مو استفاده کنید. با کاهش استفاده از شامپو، دوام و درخشش رنگ موی شما بیشتر می‌شود.

احتمالاً بپسندید: رنگ موی جوان کننده که شما را جوان تر و جذاب تر نشان می دهد!

۴. از شامپوی مناسب استفاده کنید

ابداع شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده بی‌دلیل نبوده است. شامپوهای معمولی خیلی سریع رنگ موی شما را در جریان شست‌وشو محو می‌کنند. این شامپوها حتی ممکن است باعث تغییر رنگ مو شوند. فرمول ویژه شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده از رنگ موی شما محافظت می‌کند. شست‌وشوی موهای رنگ‌شده با شامپوهای مخصوص موجب درخشندگی و سلامت هرچه بیشتر موها می‌شود. بهتر است از شامپوهای بدون سولفات یا شامپوهایی که سولفات کمتری دارند استفاده کنید تا ماندگاری رنگ موی شما بیشتر شود.

شاید بپسندید: روش های زدن لاک دو رنگ: ۳ روش ساده برای زدن لاک دو رنگ زیبا و شیک + آموزش تصویری

ماندگاری طولانی رنگ مو، در ضمن، وقتی از شامپوهای بدون سولفات استفاده می‌کنید، رطوبت موهایتان حفظ می‌شود. پس اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید و از شامپوی بدون سولفات استفاده می‌کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید: هم از خشکی مو پیشگیری می‌کنید و هم ماندگاری رنگ موی تان را افزایش می‌دهید. البته سولفات به‌خودی‌خود مضر نیست. سولفات قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و تمام مواد خارجیِ روی ساقه مو را در حین شست‌وشوی پاک می‌کند. منتها به همین دلیل است که رنگ موی جدید شما نیز از قدرت پاک‌کنندگی سولفات در امان نخواهد بود.

10 مسخره ترین رژیم غذایی کاهش وزن که باور نمی کنید کسی در گذشته آنها را انجام می داده!ماندگاری طولانی رنگ مو

۵. نرم‌کننده را فراموش نکنید

بعد از رنگ‌کردن، موها خشک و شکننده می‌شوند. شکننده‌بودن موها مات‌شدن رنگ مو را تسریع می‌کند؛ بنابراین استفاده از سرم‌، روغن، آب‌رسان و نرم‌کننده‌های مو اثر شگفت‌انگیزی بر محافظت از مو و افزایش ماندگاری رنگ مو دارد. این مواد با ایجاد یک لایه محافظ روی مو از خشکی مو و مات‌شدن رنگ مو جلوگیری می‌کنند.

احتمالاً بپسندید: پاک کردن رنگ مو: اگه رنگ موهاتو دوست نداری با این ۸ تکنیک عالی خانگی سریع پاکش کن!

۶. قدرت ماسک مو را دست‌کم نگیرید

استفاده از ماسک مو تأثیر چشمگیری بر افزایش شادابی موها دارد. هفته‌ای دو بار و هربار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از یک ماسک موی مناسب روی موهایتان استفاده کنید. استفاده از ماسک سبب درخشش و سلامت مو می‌شود. ماسک با رطوبت‌رسانی به مو، آسیب‌های واردشده به مو را برطرف می‌کند. همچنین استفاده مرتب از ماسک مو ماندگاریِ رنگ روی مو را بیشتر می‌کند.

ماندگاری طولانی رنگ مو، استفاده مکرر از مواد حالت‌دهنده مثل تافت و موس مو موجب شکنندگی مو می‌شود؛ ماسک مو آسیب ناشی از این مواد را نیز کاهش می‌دهد. ماسک روی هر نوع مویی معجزه می‌کند. اگر دکلره و مواد شیمیایی قوی برای رنگ‌کردن موهایتان استفاده کرده‌اید، به استفاده از ماسک اکتفا نکنید و به سراغ راهکارهای مؤثرتر بروید؛ برای مثال، کراتینه کردن صحیح موها به تقویت مو و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مو کمک کند.

بیشتر بخوانید: معجزه ای برای موهای خشک: ۸ ماسک موی خانگی با اثر فوری برای موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده!

۷. از اولاپلکس استفاده کنید

اولاپلکس، برخلاف درمان‌های حاوی پروتئین و کراتین، یک پوشش سه‌لایه روی مو ایجاد می‌کند. این ماده علاوه بر آسیب‌های واردشده به لایه خارجی مو، آسیب‌های واردشده به لایه‌های داخلی مو را نیز ترمیم می‌کند. اگر موهایتان آسیب دیده یا موهایتان را دکلره کرده‌اید یا اگر قصد دارید موهایتان را در خانه روشن کنید، استفاده از اولاپلکس را به شما توصیه می‌کنیم.

ماندگاری طولانی رنگ مو، اولاپلکس انواع مختلفی دارد. هرکدام از انواع اولاپلکس اثرگذاری و کاربرد خاص خود را دارند. برای رسیدگی به موها در منزل از اولاپلکس شماره ۳ استفاده کنید. بهتر است علاوه بر مصرف یک نرم‌کننده مناسب، هفته‌ای یک بار موهای نمدار خود را با اولاپلکس شماره ۳ ماساژ دهید و پس از چند دقیقه موها را آبکشی کنید.

دکلره‌کردن مو ممکن است به ساختار مو صدمه بزند. اولاپلکس پیوندهای دی‌سولفیدی آسیب‌دیده مو را ترمیم می‌کند. اولاپلکس به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از مو در مقابل انواع مواد شیمیایی محافظت کند؛ اما علت اصلی محبوبیت اولاپلکس قدرت آن در ترمیم موهای آسیب‌دیده از دکلره است.

بیشتر بخوانید: ترفند زیبایی زنان مصر باستان + راز جوانی زنانی که در ۵۰ سالگی پوست ۲۵ ساله دارند!

ماندگاری طولانی رنگ مو

۸. آسیب ناشی از سشوار مو را به حداقل برسانید

ماندگاری طولانی رنگ مو، باد و گرمای سشوار به موهای شما آسیب می‌رساند. استفاده زیاد از سشوار رطوبت مو را از بین می‌برد و رنگ موی شما را مات و کدر می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل استفاده از سشوار، موهای مرطوب خود را با یک سرم موی مناسب ماساژ دهید. با این کار از موهایتان در برابر حرارت محافظت خواهید کرد.

احتمالاً بپسندید: جلوگیری از ریزش مو با آب رزماری: چگونه آب رزماری برای رفع خشکی و ریزش موهای مان درست کنیم؟

۹. از موها در برابر اشعه خورشید محافظت کنید

اشعه یو وی (UV) خورشید دشمن درجه‌یک ماندگاری و درخشندگی رنگ مو است. حتی در روزهای زمستان که شدت تابش آفتاب کم است، اشعه‌های یو وی در کمین موهایتان هستند. پس بهتر است قبل خروج از خانه از یک اسپری محافظت از آفتاب برای موهایتان استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: راز لاغر بودن مدلینگ ها: مدلینگ ها برای خوش اندام شدن این طوری می خوابند!

۱۰. از موها در برابر کلر محافظت کنید

ماندگاری طولانی رنگ مو، کلر موجب تغییر رنگ موها می‌شود و علاوه بر این، تماس مکرر موهای رنگ‌شده با کلر ماندگاری رنگ مو را نیز کم می‌کند؛ بنابراین اگر اهل شنا و استخررفتن هستید، برای حفاظت از موهای تان در مقابل کلر موجود در آب استخر حتما از یک ماده محافظ مناسب استفاده کنید. یک لایه نرم‌کننده روی موها بزنید و سپس، موهایتان را به‌شکل گوجه‌ای جمع کنید تا یک محافظ در برابر مواد شیمیایی ایجاد کرده باشد.

ماندگاری طولانی رنگ مو

۱۱.غذای خوب و سالم بخورید

ماندگاری طولانی رنگ مو، ریشه زیبایی در درون شماست. اگر می‌خواهید موهایی سالم و زیبا داشته باشید باید موهای خود را از درون تغذیه کنید. در رژیم غذایی خود ماهی‌های مثل سالمون و ماکرل را بگنجانید. این ماهی‌ها غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ موجب درخشندگی و تقویت موهای شما می‌شود. گردو بخورید. ویتامین E موجود در گردو به رفع خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ریزش مو: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن کمک می کند

۱۲. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

اگر موهای تان آسیب دیده است یا دچار موخوره شده‌اید، بد نیست به‌هنگام خواب نیز حواستان به موهای تان باشد. اگر موهای آسیب‌دیده خود را رنگ کرده باشید، اهمیت مراقبت شبانه از موها بسیار پررنگ‌تر می‌شود. جنس روبالشتی شما بر سلامت موهای تان اثر می‌گذارد. اصطکاک ایجادشده بر روی مو یکی از عوامل ایجاد موخوره و شکنندگی مو است. برای کاهش اصطکاک روی ساقه مو، بهتر است به‌هنگام خواب یک روسری ابریشمی به موهای خود ببندید یا از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

 آرایش هانده ارچل: زیبایی و جذابیت خیره کننده هانده ارچل با ۴ راز آرایشی او!

ماسک موی رنگ شده: ۶ ماسک خانگی برای نرمی موهای رنگ شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا