;
تفریح و سرگرمی

آزمون خطای دید: کدامیک، زن یا مرد بر روی مبل دراز کشیده است!؟

آزمون خطای دید: یکی از چیزهایی که باعث می شود به چشمان خود تا اندازه ای بی اعتماد شویم، تصاویر توهم نوری است. این تصاویر بسیار شگفت انگیزند. این تصاویر سبب شگفتی شما می شوند و از طرف دیگر روشن می کند که چه اندازه ممکن است شما دچار خطای دید باشید. در آزمون خطای دید شما برای لحظه ای دچار اشتباه خواهید شد. اما یک چشم تیزبین می تواند این خطا را شناسایی کند و اشتباه نکند.

در آزمون خطای دید شما باید در یک نگاه متوجه شوید که بر روی مبل مرد دراز کشیده است یا زن؟ اگر در یک نگاه چشمان شما دچار اشتباه نشده و فرد صحیح را شناسایی کنید، می توانید برای همیشه به چشمان و دقت خود اطمینان پیدا کنید.

شاید بپسندید: در آزمون تمرکز چهره مرد را در 10 ثانیه پیدا کنی، قدرت دیدت عالیه!

آزمون خطای دید

زمانی که شما به این تصویر نگاه می کنید، در ابتدا ممکن است دچار شک و تردید شوید. اینکه واقعا چه کسی بر روی مبل دراز کشیده است؟ تنها یک چشم تیزبین می تواند دچار اشتباه نشود.

در این تصویر آطمون خطای دید، در نگاه اول تصویری معمولی از یک مرد و یک زن دیده می شود که گویی به صورت معمولی همدیگر را به آغوش کشیده اند. یکی روی کاناپه دراز کشیده است و دیگری ایستاده است. اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنید، در مورد اینکه چه کسی دراز کشیده و چه کسی ایستاده به شدت گیج می‌شوید!

به نظر شما چه کسی ایستاده و چه کسی دراز کشیده است؟ می توانید به من بگویید چه کسی در این عکس چه کسی را در آغوش گرفته است؟ آیا دختر پسر را در آغوش می گیرد یا بالعکس!؟ اگر آماده هستید با دقت به تصویر آزمون خطای دید نگاه کنید!

شاید بپسندید: تست بینایی سه چهره:آیا می توانید 3 چهره پنهان را در تصویر پیدا کنید!؟

آزمون خطای دید

.

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: آزمون بینایی پلنگ: اگر دیدت عالیه، پلنگ استتار شده را در 10 ثانیه پیدا کن!

پاسخ آزمون

شاید بپسندید: از هر 100 نفر تنها یک نفر می تواند شتر پنهان شده در تصویر سه بعدی را پیدا کند!

پاسخ آزمون

تصویر آزمون خطای دید امروز فقط یک توهم جالب/ خنده‌دار برای سرگرمی بود. همچنین گوشزد کردن اینکه چقدر چشمان ما می تواند دچار اشتباه شود.  بله با توجه به پاها می توان فهمید که مرد بر روی کاناپه دراز کشیده است. اما ممکن است چشمان شما برای لحظه ای شما را دچار شک و تردید کردند.

در تصویر دوم نیز شما با یک خطای دید جالب روبرو هستید.

تصویر دوم آزمون خطای دید

این تصویر در سایت ردیت منتشر شد و مادر این دختربچه پرسید: «بقیه دختر من کجاست؟ من می بینم، اما آیا شما هم می بینید؟»

شاید برایتان جالب باشد: 6 ثانیه فرصت دارید خطای تصویر را پیدا کنید: 98٪ در این تست شکست خوردند

آزمون خطای دید

شاید بپسندید: با انتخاب یک پنجره ببین چه چیزی در انتظارته؟

توهم نوری یا خطای دید

خطای دید به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع‌آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد. خطای دید بسیار متنوع است و طبقه‌بندی آنها دشوار است چرا که علت اصلی آن اغلب روشن نیست.

سراب نیز یک نوع خطای چشمی (خطای دید) و ذهنی به حساب می‌آید. این خطای چشم، توسط انعکاس نور به وجود می‌آید. در هوا لایه‌های هوایی زیادی وجود دارند. لایه‌هایی که نزدیک ترند، مطمئناً داغ تر و شل‌تر هستند. وقتی که خورشید به زمین می‌تابد پرتوهای نور آن به زمین می‌رسند و زمین را گرم می‌کنند و با رد شدن نور خورشید از این لایه‌ها، سراب به وجود می‌آید. سراب را بیشتر می‌توانید در بیابان و در تابستان وقتی که در جاده هستید، مشاهده کنید. این خطای چشمی، گاهی اوقات به صورت آب یا به صورت آبادی دیده می‌شود.

آیا این چالش تصویری را دوست داشتید؟ شاید برای شما خیلی راحت بود؟امیدوارم از تست قدرت بینایی و آزمون ذهن امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا