;
دنیای مدگوناگون

محکم شدن ناخن ها با ۱۱ روش خانگی شگفت انگیز در ۷ روز!

محکم شدن ناخن ها: برای تقویت و محکم شدن ناخن، نیازی به استفاده از مواد بهداشتی گران قیمت و تخصصی نیست. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های  خانگی و با ساده‌ترین مواد ممکن، ناخن‌های خود را به روش‌های زیر تقویت کنید. با این مطلب دنیای مد همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۸ ابر درمان خانگی برای تقویت ناخن های شکننده و ضعیف!

۱.روغن نارگیل

محکم شدن ناخن ها، روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده است که با حفظ رطوبت ناخن باعث جلوگیری از عفونت و رشد قارچ شده و گزینه خوبی برای تقویت رشد سریع ناخن‌ است. برای استفاده  در روش اول روغن نارگیل را کمی گرم کنید، سپس روی ناخن‌ها به مدت ۵ دقیقه،  ۲ الی ۳ بار در روز ماساژ دهید. در روش دوم، روغن نارگیل را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را برای مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.

شاید بپسندید: درمان سریع لک صورت با ۸ روش خانگی شگفت انگیز!

۲.اصلاح شیوه سوهان زدن

سوهان زدن را پیش از اینکه ناخن‌هایتان شروع به شکستن کنند انجام دهید.  برای سوهان زدن، از سوهانی استفاده کنید که بافت نرمی داشته باشد. استفاده از سوهان‌های زبر و خشن باعث شکستن و زشت شدن ظاهر ناخن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: خوش تیپ بودن: ۷ اشتباه در لباس پوشیدن که مانع از خوش تیپ بودن شما می شود!

۳.روغن بادام

محکم شدن ناخن ها, روغن بادام تلخ و شیرین برای سفت و محکم کردن ناخن‌ها کاربرد دارد. ویتامین E موجود در روغن بادام سبب تقویت و رطوبت رسانی به ناخن‌ها و جلوگیری از شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: سفید کردن دندان‌های زرد در خانه با ۴ روش ساده!

محکم شدن ناخن ها

۴.شیر

شیر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن است. شیر را گرم کنید و ناخن‌هایتان را برای مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. استفاده از شیر علاوه بر روشن‌تر کردن رنگ ناخن‌ها باعث تقویت و محکم شدن آن‌ها می‌شود.

احتمالا بپسندید: تیپ عید امسال: با این نکات ساده میان همه می درخشی!

۵.روغن ویتامین E

محکم شدن ناخن ها، روغن ویتامین E یک راهکارهای خانگی  دیگر برای تقویت و محکم شدن ناخن ها است. برای استفاده از ویتامین E می‌توانید روغن آن را از کپسول خارج کنید و به آرامی و با حوصله روی ناخن‌ها ماساژ دهید تا جریان خون در ناخن و انگشت افزایش پیدا کند.

۶.سرکه سیب

سرکه سیب اسید استیک و اسید مالیک دارد که از ابتلا به عفونت و قارچ ناخن‌ پیشگیری می‌کند. این ماده حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن و پتاسیم است. هر روز به مدت ۱۰ دقیقه به مدت یک هفته ناخن‌هایتان را در آن قرار دهید تا جنس ناخن‌هایتان محکم شود.

احتمالا بپسندید: پرپشت شدن سریع مو با بهترین ماسک خانگی!

۷.وازلین

علت اصلی ضعیف و شکننده شدن ناخن‌ها کمبود رطوبت یا خشکی بیش از اندازه ناخن‌ها است. این روش خانگی می‌تواند برای محکم شدن ناخن مفید باشد. فقط بعد از ماساژ اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه وازلین روی ناخن‌هایتان بماند، سپس با آب و صابون شستشو دهید.

جالب خواهد بود: اکسیر جوانی: با نوشیدن آب خیار به این روش ۱۰ سال جوان تر شوید!

بیشتر بخوانید: رنگ موهای جوان کننده که به پوست سبزه می یاد + عکس

محکم شدن ناخن ها

۸.زرده‌ تخم ‌مرغ

اگر ناخن‌هایتان خشک، شکننده و ضعیف شده‌اند زرده تخم مرغ  استفاده کنید. برای مرطوب کردن ناخن‌ها، شیر و زرده تخم مرغ را برای مدت چند دقیقه روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید. این کار به سفت شدن ناخن کمک می‌کند.

احتمالا بپسندید: سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

جالب خواهد بود:جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

۹.کتیرا

محکم شدن ناخن ها، برای محکم شدن ناخن، مقداری کتیرا در آب داغ حل کنید و به صورت لاک روی ناخن‌ها بزنید. محلول آب و کتیرا به سرعت روی ناخن‌ها خشک می‌شود و حتی با شستن هم پاک نمی‌شود. از این تقویت کننده دو ماه به صورت یک روز در میان استفاده کنید.

۱۰.حنا

حنا یک تقویت کننده ناخن خانگی است که باعث تقویت و رشد ناخن‌ها می‌شود. پودر حنا را در آب خیس کنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی ناخن بماند تا به سفت شدن ناخن کمک کند. خاصیت حنا باعث تقویت و رشد سریع ناخن‌ها می‌شود.

محکم شدن ناخن ها

۱۱.آبلیمو

محکم شدن ناخن ها، تعدادی از افراد هستند که از شکننده بودن، ترک خوردن و ریش ریش شدن نوک ناخن‌ها رنج می‌برند. یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای سالم نگهداشتن و رشد ناخن‌ها استفاده از آبلیمو می‌باشد. لیمو ترش حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث تقویت و از بین رفتن لکه‌های روی ناخن و درخشان‌تر شدن آن‌ها می‌شود. لیمو ترش همچنین زردی ناخن‌ها را از بین می‌برد و ظاهری طبیعی و روشن و براق به آن‌ها می‌بخشد. شما می توانید لیمو ترش را نصف کنید و آن را به ناخن‌های دست خود بمالید و این ماساژ را تا هنگام تمیز شدن ناخن های خود ادامه دهید. یا می‌توانید آب لیمو را با کمی روغن آرگان ترکیب کنید و ناخن‌هایتان را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید.

بغیر از ماسک آب لیمو تازه می‌توانید از ترکیبات دیگر آبلیمو برای درست کردن ماسک‌های متنوع آبلیمو و جوش شیرین، ترکیب  روغن زیتون و آبلیمو و همچنین ماسک آبلیمو، روغن زیتون و آرگان برای سفت‌تر و شفاف‌تر شدن ناخن های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین طرح های پدیکور بنفش برای سال 1403+ چگونگی و نحوه انجام هر طرح!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۵ عادتی که شما را پیر و سن بالا نشان می دهد!

احتمالا بپسندید: با استفاده از این روش ها، رشد و زیبایی موهایتان را تا عید دو برابر کنید!

بیشتر بخوانید: استایل قرار عاشقانه: چگونه برای اولین قرار عاشقانه یک استایل شیک و دلربا داشته باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا