;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

کاهش اشتها برای لاغری با ۷ روش بدون عوارض و فشار!

کاهش اشتها برای لاغری: اگر از اشتهای زیادتان گله‌مند هستید یا قصد دارید لاغر شوید و دنبال راهی برای کاهش اشتهای خود می‌گردید باید بدانید برای این کار نیازی به قرص‌ها و داروهای شیمیایی نیست. بهترین رژیم لاغری و مواد غذایی زیادی وجود دارد که باعث سیری می‌شود یعنی به‌طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد و شمارا به وزن ایده آلتان نزدیک می‌کند. مواد غذایی با فیبر و پروتئین بالا می‌توانند به شما کمک کنند تا چربیتان را با سیر ماندن در مدت‌زمان طولانی‌تر و جلوگیری از نیاز به غذا از دست بدهید. یک غذا با فیبر بالا، خالی بودن معده شمارا کاهش می‌دهد و به آزاد کردن هورمون‌های سیری کمک می‌کند و باعث می‌شود که احساس سیر بودن بکنید.

غذاهایی که حاوی آب، فیبر و پروتئین زیادی هستند، همگی به سیر نگه‌داشتن شما برای مدت طولانی کمک می‌کنند علاوه بر این، فیبر اصلاً کالری ندارد و بهترین گزینه در رژیم کاهش وزن است. بنابراین راهکارهای ساده ای که در ادامه این مطلب تناسب اندام و تغذیه بررسی نمودیم به شما کمک می کنند تا بتوانید بدون عوارض و بدون فشار و سختی، اشتهای خود را کنترل کنید یا آن را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن و لاغری با ساده ترین راه ها در طب سنتی

۱. خوردن مواد پروتئینی اول‌ ازهمه

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهند که انرژی دریافتی از پروتئین‌ها سیرکننده تر از پروتئین‌های دریافتی از کربوهیدرات یا چربی است. سعی کنید مرغ و ماهی خود را قبل از دست زدن به کربوهیدرات‌های موجود در بشقاب بخورید! یک غذای گیاهی تهیه کنید که سرشار از پروتئین باشد.

بیشتر بخوانید: تا عید این خوراکی های خوشمزه را بخورید و وزن کم کنید!

کاهش اشتها برای لاغری

۲. کنار گذاشتن بشقاب‌های بزرگ

کاهش اشتها برای لاغری، وقتی صحبت از سالم غذا خوردن و ماندن در مسیر کاهش وزن به میان می‌آید، نحوه چیدمان مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. معمولاً مقدار مواد غذایی مصرفی به‌اندازه بشقاب بستگی دارد. وقتی بشقاب بزرگ انتخاب می‌کنید، برای پر کردن آن شوق بیشتری دارید و غذای بیشتری باید در ظرف بریزید؛ بنابراین، یک بشقاب کوچک‌تر به‌طور طبیعی باعث خواهد شد که غذای کمتری بخورید.

احتمالا بپسندید: لاغر نشدن: ۱۰ کار اشتباه که باعث میشه وزن کم نکنید!

۳. تمرکز روی فیبر

فیبر به‌واسطه آبی که دارد، حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند؛ ازاین‌رو، با ارسال سیگنال‌هایی به مغز احساس سیری می‌بخشد، بنابراین می‌توانید با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، کالری کمتری مصرف کنید و سیر بمانید. تمام انواع سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات، غلات، آجیل، دانه‌ها، گیاهان و ادویه‌جات سرشار از فیبر سیرکننده هستند؛ اما مراقب فیبرهای مضر باشید! برخی خوراکی‌های حاوی فیبر مانع از کاهش وزن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کاهش اشتها برای لاغری با ۷ روش بدون عوارض و فشار!

۴. پیاده‌روی

کاهش اشتها برای لاغری، همه می‌دانند که هوای تازه تأثیر قابل‌توجهی بر ذهن انسان دارد. بهتر است پیاده‌روی سریع یا نرمش کنید. این کار به جریان یافتن خون در عضلات کمک کرده و احساس گرسنگی را هم برطرف می‌کند. به‌علاوه با پیاده‌ روی می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید و به لاغری و تناسب‌اندام خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید: آب کردن چربی شکم و پهلوها با این 8 عادت صبحگاهی|برای داشتن شکم صاف این عادت ها را فراموش نکنید!

۵. شروع غذا خوردن با سالاد کاهو

کاهش اشتها برای لاغری، شروع کردن وعده غذایی با یک اشتها‌آور سبک باعث کاهش احساس گرسنگی می شود و یکی از عوامل کاهش اشتها نیز هست. توصیه می‌شود قبل از سفارش غذای اصلی یک بشقاب سالاد سبزی‌ها بخورید تا سطح قند خون بدنتان متعادل شود. وقتی سطح قند خون به تعادل برسد، دیگر پرخوری نخواهید کرد. سعی کنید از مواد غذایی فاقد ارزش غذایی که شمارا گرسنه نگه می‌دارند، پرهیز کنید.

شاید بپسندید: 19 موثرترین روش های از بین بردن چربی شکم که علم تغذیه آن را تأیید می کند!

کاهش اشتها برای لاغری

شاید بپسندید: با کمک این 5 چای چربی سوز می توانید تا عید، حسابی کاهش وزن داشته باشید!

۶. انجام تست گرسنگی

متخصصان تغذیه بر این باورند اگر برای خوردن سیب یا کرفس تمایل ندارید، اصلاً گرسنه نیستید. گرسنگی حقیقی باعث می‌شود که تهیه گزینه‌های خوب امکان‌پذیر جلوه کند؛ بنابراین، قبل از شروع غذا این تست گرسنگی را به کمک سیب انجام دهید. با این کار، می‌توانید احساس گرسنگی واقعی خود را شناسایی کنید و غذا بخورید.

شاید بپسندید: لاغر شدن و کاهش وزن با ۲۴ روش خانگی در یک ماه!

۷.استفاده از حواس دیگر

کاهش اشتها برای لاغری، نشانه‌های بصری با تمایل به خوردن مواد غذایی در شما مرتبط هستند، به همین دلیل توصیه می‌شود پس از هر وعده غذایی یک شمع را روی میز خاموش‌کنید. این کار باعث می‌شود مغزتان به زمان شروع و پایان هر وعده غذایی عادت کند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای پیاده روی: ۸ فایده باورنکردنی پیاده روی صبحگاهی که نمی دانستید!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: با خوردن این میوه ها وزن خود را کاهش داده و تناسب اندام تان را حفظ کنید!

شاید بپسندید: این ساعت از روز غذا بخورید تا ۲ برابر لاغر شوید!

احتمالا بپسندید: رژیم کاهش وزن با کمک سبزیجات: با این 17 روش تا عید کاهش وزن داشته باشید!

احتمالا بپسندید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

شاید بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۷ قویترین چربی سوز خانگی!

احتمالا بپسندید: برای داشتن شکم صاف و محکم، تا عید این خوراکی های خوشمزه را بخورید!

بیشتر بخوانید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا