;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

فواید برگ نعناع: با برگ نعناع لاغر و خوش هیکل شوید + ۱۰ مزیت باورنکردنی

فواید برگ نعناع: نعناع یکی از قدیمی ترین گیاهان برای آشپزی است که خواص دارویی زیادی نیز دارد. این گیاه به هضم غذا کمک می کند، سلامت دهان را بهبود می بخشد و سرماخوردگی را درمان می کند. به علاوه منبع غنی پلی فنول ها است و خاصیت ضد اسپاسم و ضد درد دارد.

به باور متخصصان سلامت و تغذیه، برگ‌های نعناع کالری کمی دارند و حاوی مقادیر بسیار کمی پروتئین و چربی هستند. دارای مقادیر زیادی ویتامین A، C و B کمپلکس است که باعث تقویت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یکی دیگر از مزایای تغذیه ای نعناع این است که سرشار از آهن، پتاسیم و منگنز است که هموگلوبین را افزایش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. در بخش تناسب اندام و تغذیه ۱۰ مزیت باورنکردنی برگ نعناع برای سلامتی و کاهش وزن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: لاغر شدن با دمنوش: ۸ بهترین دستور العمل دمنوش برای کاهش وزن که معجزه می کند!

۱۰ مزیت باورنکردنی نعناع برای سلامتی و کاهش و زن

۱.به هضم غذا کمک می کند

فواید برگ نعناع,  نعناع سرشار از آنتی اکسیدان ها، منتول و مواد مغذی گیاهی است که به آنزیم ها برای هضم غذا کمک می کند. اسانس های موجود در نعناع دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده قوی هستند که گرفتگی های معده را آرام می کند و به کاهش اسیدیته و نفخ کمک می کند.

فواید برگ نعناع

۲.آسم را درمان می کند

مصرف منظم نعناع می تواند احتقان قفسه سینه را کاهش دهد. متانول موجود در نعناع به عنوان یک ضد احتقان عمل می کند. به شل شدن مخاط جمع شده در ریه کمک می کند و همچنین غشاهای متورم بینی را منقبض می کند و به شما اجازه می دهد راحت تر نفس بکشید. هنگام استفاده از نعناع، مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

۳.درمان سردرد

فواید برگ نعناع, نعناع حاوی منتول است که می تواند به شل شدن عضلات و کاهش درد کمک کند. مالیدن آب نعناع روی پیشانی و شقیقه‌ها می‌تواند سردرد را تسکین دهد. همچنین مرهم پایه پودینا یا روغن نعناع در درمان سردرد موثر است.

۴.کاهش استرس و افسردگی

یکی از مزایای اصلی برگ نعناع این است که پرمصرف ترین گیاه دارویی در رایحه درمانی است. نعناع دارای بوی قوی و با طراوت است که می تواند استرس را کاهش دهد و بدن و ذهن را شاداب کند.

فواید برگ نعناع، فعالیت آپوپتوژنیک نعناع به تنظیم سطح کورتیزول در خون کمک می کند که واکنش طبیعی بدن را برای کاهش استرس تحریک می کند. استنشاق اسانس نعناع می تواند فوراً سروتونین را در خون آزاد کند که یک انتقال دهنده عصبی است که به خوبی برای کاهش علائم استرس و افسردگی شناخته شده است.

فواید برگ نعناع

۵.پوست شما را سالم می کند

فواید برگ نعناع، نعناع دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به درمان آکنه و جوش روی پوست کمک می کند. برگ های پودینا حاوی مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که به عنوان ضد آکنه عمل می کند. همچنین به عنوان یک پاک کننده موثر پوست عمل می کند.

نعناع دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با حذف رادیکال های آزاد از بدن به شما کمک می کند پوستی تمیز و جوان داشته باشید. روش دیگری که نعناع باعث سلامت پوست شما می شود این است که رطوبت پوست را حفظ می کند، سلول های مرده پوست و کثیفی را از منافذ پوست پاک می کند و پوست را درخشان و شاداب می کند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم انار-سرکه: طرز تهیه نوشیدنی کره ای انار که راز لاغری کره ای ها است!

۶.مراقبت از دهان

جویدن برگ پودینا یک راه عالی برای بهبود بهداشت دهان و دندان است. اسانس های موجود در نعناع می توانند به شما کمک کنند تا نفس تازه کنید. همچنین، استفاده از دهان شویه حاوی روغن نعناع می تواند به شما در از بین بردن باکتری های دهان کمک کند و لثه ها و دندان های سالمی را برای شما فراهم کند.

۷.حافظه را بهبود می بخشد

فواید برگ نعناع،  طبق تحقیقات، نعناع می تواند حافظه را بهبود بخشد و عملکرد شناختی مغز را بازیابی کند. مصرف منظم نعناع می تواند قدرت مغز را با بهبود هوشیاری، حفظ حافظه و سایر عملکردهای شناختی افزایش دهد.

۸.باعث کاهش وزن می شود

گیاه معطر نعناع می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. اسانس‌های نعناع آنزیم‌های گوارشی را برای افزایش جریان صفرا و بهبود هضم تحریک می‌کنند. همچنین به بهبود جذب مواد مغذی از غذا کمک می کند. وقتی بدن بتواند مواد مغذی را به درستی جذب، متابولیسم افزایش می یابد. افزایش متابولیسم باعث کاهش وزن می شود.

فواید برگ نعناع

۹.سرماخوردگی را درمان می کند

فواید برگ نعناع، اگر با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید و نفس کشیدن برای تان مشکل است، نعناع بهترین درمان برای آن است. بیشتر مالش های بخار و استنشاق ها حاوی نعنا هستند. نعناع به طور طبیعی گلو، بینی، برونش ها و ریه را پاک می کند. نعناع علاوه بر مجاری تنفسی، تحریک ناشی از سرفه مزمن را نیز کاهش می دهد.

۱۰.علائم تهوع را کاهش می دهد

فواید برگ نعناع، نعناع یک درمان موثر برای حالت تهوع است که اغلب در حالت تهوع صبحگاهی رخ می دهد. خوردن چند برگ پودینا یا بوییدن آنها هر روز صبح می تواند به زنان باردار کمک کند تا از احساس تهوع جلوگیری کنند یا بهتر با آن کنار بیایند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با رژیم پرتقالی:بدون اغراق،با رژیم پرتقالی در 3 روز 2 کیلو وزن کم خواهید کرد + دستورالعمل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا