;
خانواده و زناشوییزندگی

یک خانم فهمیده، در این شرایط به همسرش اعتراض و گله نمیکنه!

رفتار درست زن با شوهر: رفتار زوجین با یکدیگر تاثیر زیادی در پایداری زندگی مشترک دارد. اگر به دنبال ساخت یک زندگی مشترک شاد و موفق با همسرتان هستید، باید بر نحوه صحیح رفتاربا یکدیگر و برقراری ارتباط عاطفی و کلامی تسلط کافی پیدا کنید. برای این منظور انتقاد به همسر نیز باید به جا و با انتخاب کلمات و جملات مناسب باشد تا باعث بروز اختلاف نگردد. در ادامه این مطلب خانواده و زناشویی به شما راه درست انتقاد از همسر را می آموزیم و خواهیم گفت که در چه زمان و مکانی نباید از همسرتان انتقاد کنید.

بیشتر بخوانید: برای همسرم چقدر وقت بذارم خوبه؟

در حضور خانواده

زوجین باید در حضور دیگران احترام همسر را حفظ کنند و در حضور دیگران در کمال احترام با همسر برخورد کنند و اگر دلخوری و انتقادی به همسر دارند، در منزل و خلوت دو نفره خود به کمک مهارت حل مساله، اختلاف پیش آمده را حل کنند. سرزنش و انتقاد از همسر در برابر دیگران نه تنها موجب کوچک کردن و شکست غرور و شخصیتش می شود بلکه منجر به خدشه‌دار شدن احترام دیگران به همسر و تغییر تصویر ذهنی آنها نسبت به همسر شده به طوری که بعضا این بحث و اختلاف بین زوجین پس از مدتی به طور کامل فراموش می شود اما اطرافیان تا مدت‌ها این موضوع را در خاطر نگه می‌دارند.

در حضور فرزندان

هیچگاه در حضور فرزندان همسرتان را سرزنش نکنید و از او انتقاد نکنید زیرا با این کار ارزش و احترام همسر را در مقابل فرزندان کم می کنید و همین امر هم باعث می شود تا کودکان احترام کمی قائل شوند‌. بدگویی کردن از همسر تاثیرات منفی و مخربی در کودکان شده و کودک نسبت به یک والد بدبین شده و دیگر احساس صمیمیت نخواهد کرد و فاصله بین شان افزایش می یابد.

هنگام انجام کارهای مهم

بهتر است از همسرتان در زمانی انتقاد نکنید که او در حال انجام کار مهمی است و نیاز به تمرکز دارد. انتقاد از همسر هنگام رانندگی، حسابرسی به کارهای مهم، کار با ابزار خطرناک و… اشتباه است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به بار آورد.

رفتار درست زن با شوهر

زمان تحت فشار بودن همسر

همه ما می دانیم که چه زمانی همسرمان از نظر شغلی، خانوادگی و… تحت فشار است و روزهای سختی را پشت سر میگذارد. در این زمان شما باید کنار او باشید نه اینکه با انتقادهای بی جا باعث تنهاتر شدنش گردید.

در جاهای شلوغ و پر سر و صدا

اگر دوست دارید که همسرتان به صحبت های شما توجه کند و انتقاداتتان را بشنود و راهکاری برای آنها بیاندیشد، هرگز وقتی که خانه تان شلوغ است و بچه ها و همسر تلویزیون می بینند و…از او انتقاد نکنید زیرا او حرف هایتان را سرسری رد کرده و به آنها گوش نخواهد داد.

نکات مهم درباره انتقاد از همسر:

انتقاد و گفتگوی خود را با دیدگاهی مثبت و با ملایمت آغاز کنید.
در طی گفتگو با همسرتان سعی کنید به آرامی و با منطق درست پیش بروید تا ناراحتی و دلخوری را به حداقل برسانید.
یک ریز از همسرتان انتقاد نکنید و سعی کنید به همسرتان در حل کردن مشکلات کمک کنید.
نگرانی های خود را بیان نمایید اما توقع نداشته باشید او در همان لحظه تغییر کند.
دائم به همسرتان درباره خانواده اش غر نزنید و به جای انتقاد از خانواده همسر سعی کنید به دنبال راه حلی برای بهبود روابط بگردید.
دست از سرزنش همسرتان به دلیل موضوعی که خودتان هم در آن مقصرید، بردارید.
هنگام صحبت با همسرتان او را تحقیر و مورد تمسخر قرار ندهید.
هنگام مطرح کردن انتقادتان، لحن شما نباید سرشار از تندی، خصومت و یکدندگی باشد.
بیشتر افراد بسیار دوست دارند تا از آن‌ها تعریف و تحسین شود. با تشویق و تمجید همسرتان به او می فهمانید که دوستش دارید و تلاش هایش را می‎بینید و برای آن‌ها ارزش قائل هستید پس اگر همسرتان کاری می‌کند که به دلتان می‌نشیند، آن را به زبان بیاورید و به او بگویید که از این کار لذت برده اید.

بیشتر بخوانید: زنی که هیچ مردی دوست نداره باهاش ازدواج کنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا