;
زندگیخانواده و زناشویی

با این ۷ راه بدون این که به زبان بیاورید به طرف بفهمانید که دوستش دارید

شاید برای برخی از افراد ابراز علاقه مستقیم کمی دشوار باشد به خصوص برای دختران که به پسری بگوید دوستش دارد. البته ممکن است این موضوع یک مساله هنجاری باشد. به این دلیل خیلی ها هستند که می خواهند به صورت غیر مستقیم وبدون این که در زبان بگویند ، ابراز علاقه کنند. به علاوه مهم است که طوری عمل کنید که فرد مورد نظر تان نه تنها دوست داشتن شما را بشنود بلکه آن را احساس کند. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی راههای ابراز علاقه غیر مستقیم را بررسی می کنیم. با این راهها بدون هیچ کلمه ای به کسی بگویید که دوستش دارید.

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

۱.او را همان طور که می خواهد دوست داشته شود، دوست داشته باشید

یکی از بهترین راه ها، شناخت زبان عشق طرف مقابل تان است. هر فردی ممکن است زبان عشق متفاوتی داشته باشد. پس اول زبان عشق او را بشناسید و با همان زبان عشق او را دوست داشته باشید. به باور گری چپمن ۵ زبان عشق وجود دارد. زمان با کیفیت، لمس فیزیکی، کلمات تایید کننده، اعمال خدمات و اهدای هدایا. برای هر فردی یکی از این چیزها، همان چیزی است که وقتی برایش انجام می دهی، بیشترین احساس را در او ایجاد می کند. اما اگر به غیر از آن باشد او احساس دوست داشته شدن را نمی کند. زمانی که زبان عشق او را فهمیدی و با همان زبان به او عشق ورزیدی او متوجه می شود که شما دوستش دارید.

 

۲.راههای ابراز علاقه غیر مستقیم، از او مراقبت کنید

هر کسی از این که فردی از او مراقبت کند و به او توجه نشان دهد، لذت می برد. ما هیچ وقت بدون دلیل از کسی مراقبت نمی کنیم. یا دوست و خانواده است یا یک عزیز است یا به خاطر انسانیت یا واقعا کسی است که به او علاقه داریم و دوستش داریم. بنابراین اگر به کسی علاقه دارید و می خواهید بدون این که دوست داشتن تان را به زبان بیاورید، با مراقبت کردن و توجه کردن به او بفهمانید که دوستش دارید. برایش کاری انجام دهید، پذیرایی کنید یا اگر ناخوش أحوال بود سریع احوالش را بگیرید و برایش کاری کنید. قطعا او متوجه خواهد شد که شما حسی به او دارید که این همه مراقب او هستید.

راههای ابراز علاقه غیر مستقیم

۳.او را بشنوید

بخش مهمی از دوست  داشتن برقراری ارتباط است. در واقع دیده شدن، شنیده شدن، درک شدن و تایید شدن بخش مهمی از احساس دوست داشتن است. باید به طرف مقابل تان این احساس را بدهید که او را می فهمید، درک می کنید، نگرانی های او را می فهمید و به آن احترام می گذارید. زمانی که با طرف مقابل تان چنین رفتاری داشته باشید، او احساس می کند که شما از روی علاقه با او چنین ارتباط عمیقی برقرار کرده اید.

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

۴.اشتیاق خود را نشان دهید

طرف مقابل تان اگر شغل خاصی را دوست دارد یا به چیزهای خاصی علاقه دارد و از آن ها صحبت می کند، بهتر است شما هم اشتیاق خود را نشان دهید. طوری رفتار کنید که شما هم کارهایی که او می کند را دوست دارید. زمانی که او در مورد شغل و رویاهایش می گوید و اشتیاق شما را می بینید، متوجه می شود که شما حسی به او دارید.

۵.راههای ابراز علاقه غیر مستقیم، همیشه از او حمایت کنید

گاهی اوقات طرف مقابل ما با ایده‌ای ایده‌آل می‌آید که نیروی محرک جدیدی در زندگی او است. این هیجان انگیز و جدید است و او می خواهید در مورد آن صحبت کند. به ایده های او نخندید، آن را مسخره نکنید  و از شنیدنش تعجب نکنید. بلکه برعکس از ایده های او حمایت کنید، به بگویید باید رویاهایی را دنبال کنی که دوستش داری و خودت می خواهی دنبال آن بروی.

راههای ابراز علاقه غیر مستقیم

۶.انتقادی نباشید

زمانی که کسی را دوست دارید و می خواهید به او بفهمانید که چقدر دوستش دارید، نباید مدام از او انتقاد کنید یا نسبت به او روحیه انتقادی داشته باشید. به ویژه به نوع رفتار و ارزش ها، دوستان و به خصوص خانواده اش، روحیه انتقادی نداشته باشید. ممکن است مسائل مختلفی نسبت به طرف مقابل وجود داشته باشد که شما دوست نداشته باشید. اما برای این که به او بفهمانید که دوستش دارید نباید در ابتدا از کارهای او انتقاد کنید. زیرا انتقاد کردن به طرف مقابل تان حس بدی را تزریق می کند و او احساس بدی پیدا می کند.

۷.راههای ابراز علاقه غیر مستقیم، هرگز تحقیر نکنید

اگر چیزی باشد که عشق را می کشد، آن تحقیر است. هر کاری می توانید انجام دهید تا آن را از رابطه خود دور نگه دارید. ممکن است طرف مقابل تان درانجام دادن کاری حرفه ای نباشد، دست و پاچه شود یا نتواند به درستی کاری را انجام بدهد، هرگز در آن لحظه با تمسخر وتحقیر او را سرزنش نکنید. اساسا فردی که کسی را دوست دارد، او را تحقیر نمی کند. چیزی نمی گوید که او را شرمنده کند. ممکن است طرف مقابل شما وقتی در کاری احساس ضعف می کند، خودش متوجه شود ولی زمانی که شما به روی او نمی آورید، متوجه احساس شما می شود.

بیشتر بخوانید: عاشق هم هستید اما از سرد شدن رابطه تان می ترسید؟ + ۱۰ راه طلایی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا