;
زندگیخانواده و زناشویی

شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

دیوید استفنز، مربی ارشد زبان بدن، می گوید: زبان بدن زنان روشی است که آن ها به صورت غیرکلامی ارتباط برقرار می کنند. زنان از طریق حالات چهره، ژست های مختلف، حرکات آرام بخش و ویژگی های صوتی مانند زیر و بم صدا می خواهند، چیزی بگویند.

خواندن نشانه های زبان بدن به شما کمک می کند تا متوجه حالت های فرد شوید. مثلا بفهمید که آیا فردی راحت، ناراحت، عصبی، یا حتی مجذوب شما شده است. البته افراد از هر جنسیت به طور کلی رفتارهای مشابهی دارند. اما برخی تفاوت های ظریف در مورد زبان بدن زنان وجود دارد. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی چشمک، به زبان بدن زنان پرداخته ایم. باید بدانید که زبان بدن زنان به شما می گوید که او چه حسی به شما دارد.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن نوعی ارتباط است که در آن از رفتارهای فیزیکی بر خلاف کلمات برای بیان یا انتقال اطلاعات استفاده می شود. چنین رفتاری شامل حالات صورت، وضعیت بدن، حرکات، حرکت چشم، لمس و استفاده از فضا است. زبان بدن هم در حیوانات و هم در انسان وجود دارد. اگرچه زبان بدن بخش مهمی از ارتباطات است، اما بیشتر آن بدون آگاهی آگاهانه اتفاق می افتد.

“زبان” بدن را نباید با زبان اشاره اشتباه گرفت: زبان های اشاره به معنای واقعی کلمه زبان هستند: آنها سیستم های دستور زبانی پیچیده ای دارند و همچنین می توانند ویژگی های اساسی را که در همه وجود دارند به نمایش بگذارند. از سوی دیگر، زبان بدن، سیستم دستوری ندارد و باید به جای داشتن معنای مطلق منطبق با یک حرکت خاص، به طور گسترده تفسیر شود.

شناخت زبان بدن زنان

در یک جامعه، تفاسیر مورد توافق از رفتار خاص وجود دارد. تفاسیر ممکن است از کشوری به کشور دیگر یا فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد. به هر روی زبان بدن، زیرمجموعه ای از حرکات غیرکلامی و مکمل ارتباطات کلامی در تعامل اجتماعی است. در واقع، برخی از محققان به این نتیجه می رسند که ارتباطات غیرکلامی بیشتر اطلاعات منتقل شده در طول تعاملات بین فردی را تشکیل می دهد. این به ایجاد رابطه بین دو نفر کمک می کند و تعامل را تنظیم می کند، اما می تواند مبهم باشد.

جنسیت در زبان بدن

مطمئناً برخی از نشانه های زبان بدن وجود دارد که ممکن است در بین زنان شایع تر از مردان باشد و بالعکس. اما این که بخواهیم نظر قطعی بدهیم، در مورد زبان بدن که ذاتا جنسیتی دارد یا نه، پیچیده است. مشاور رفتاری آنا مرجت عود، در این مورد می گوید، که یک سری تفاوت های ظریف در زبان بدن مردان نسبت به زنان وجود دارد. البته این تفاوت ها در اجتماعی شدن، فرهنگ و محیط خلاصه می شود. ممکن است آن ها در این حوزه ها راحت تر باشند نسبت به زنان. زیرا زنان به دلیل نوع نگاهی که جامعه به آن ها دارند ممکن است سخت گیرانه تر برخورد کنند.

با این وجود، یکی از رایج‌ترین افسانه‌ها این است که فقط خانم‌ها بی‌قرار هستند. با موهای شان بازی می‌کنند یا به لباس‌هایشان دست می زنند و مرتب می‌کنند.عود می گوید، مردم اغلب این رفتارها را به صورت کلیشه ای «زنانه» تصور می کنند. اما این طور نیست. به عنوان انسان، مردان و زنان در بسیاری از اقدامات کلی مشابه هستند. صرفا نحوه اجرای آن اعمال ممکن است متفاوت باشد.

به علاوه عود تاکید می کند که «وقتی به زبان بدن نگاه می کنیم، به زبان بدن انسان مربوط می شود، فارغ از جنسیت.

با این حال گفته می شود، برخی از مطالعات نشان داده اند که جنسیت بر خواندن زبان بدن تأثیر می گذارد. یعنی جنسیت شما ممکن است بر میزان دقیق خواندن زبان بدن دیگران تأثیر بگذارد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زنان عموماً در تشخیص احساسات در حالات چهره بهتر هستند. به علاوه مطالعات دیگر نشان داده‌اند که زنان در تشخیص احساسات منفی مانند خشم نیز بهتر عمل می کنند.در مقابل مردان می‌توانند احساساتی مانند شادی را با سهولت بیشتری درک کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۶ بهترین و موثرین غذاهای افزایش دهنده میل جنسی

۱۰ نشانه که او عاشق شما شده است

۱.شناخت زبان بدن زنان، لمس کردن گردن

گردن که شامل سیاهرگ می شود، در واقع بخشی آسیب پذیر از بدن است. یک فرد زمانی که عصبانی و خشمگین می شود و داد می زند، سیاهرگ گردن او نمایان می شود. اما زنی که مجذوب شما شده ممکن است هر چند لحظه با دستش گردن خود را لمس کند. یا ممکن است در ملاقات های بعدی او به خاطر شما موهای خود را به پهلو برس زده باشد. طوری که یک طرف گردن او به خوبی آشکار باشد. او ممکن است گردن لخت خود را با دست دوباره لمس کند. این حرکت بسیار رایج در میان زنان است. آن ها زمانی که از مردی خوش شان می آید ممکن است بارها این حرکت را انجام دهد.

۲. بازی با جواهرات

زنان معمولا از جواهرات استفاده می کنند. آن ها زمانی که از یک مرد خوش شان بیاید تلاش می کنند با گردن بند، گوشواره، ساعت یا انگشترش بازی کند. به باور زبان شناسان بدن، اگر این حرکت آهسته تر، حسی و بیشتر نوازش آمیز باشد، یعنی زنی آماده است رابطه نزدیک تری با مرد برقرار کند. با این حال، بی قراری با حلقه، می تواند نشانه ای از ناراحتی و عصبی بودن باشد. یا حتی نشانه ای باشد که او دوست ندارد با مرد مقابل بیشتر همکلام شود. در واقع بازی با حلقه یعنی ابراز نفرت از مرد غریبه است.

بیشتر بخوانید: رابطه زن با مرد: ۵ چیزی که هر زنی از همسرش می خواهد

۳.شناخت زبان بدن زنان، اجسام متحرک

وقتی یک زن در رستوران غذا می‌خورد یا روبروی کسی می‌نشیند، ممکن است اشیاء را حرکت دهد و جا به جا کند. عود توضیح می‌دهد که این نشانه‌ای است که او می‌خواهد به طرف مقابل نزدیک‌تر شود. به‌ویژه اگر اشیا را با لمس و نوازش فیزیکی مدام حرکت دهد. در واقع این نشانه اشتیاق و علاقه زن به مرد مقابل است.

۴.نشان دادن حالت های چهره

حالت های چهره در مکالمه در زنان بیشتر از مردان قابل مشاهده است. عود توضیح می دهد که تکان دادن سر، قوس دادن به ابروها، لبخند زدن، یا گفتن جملاتی مانند “اوه، واقعا؟” نشانه ابرازعلاقه است. البته مردان نیز این کار را انجام می دهند. اما زنان به طور کلی علاقه خود را در حالت های چهره خود آشکارتر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مردان در زندگی مشترک: این ۵ اشتباه زنان را فراری می کند

۵.شناخت زبان بدن زنان، بازی با مو

این نشانه در میان زنان بسیار رایج است. وقتی زنی با موهایش بازی می‌کند یا آن را دور انگشتش می‌چرخاند، یعنی او دوست دارد با شما معاشقه کند. به ویژه وقتی که در حالت بازی کردن با موهای خود داخل مچ دستش را نشان می هد. او واقعا مجذوب شما شده و شما را برای معاشقه انتخاب کرده است.

۶.گاز گرفتن لب

گاز گرفتن لب می تواند دو معنا داشته باشد. گاهی نشانه ای از عصبی بودن و خشم است. اما گاهی نشانه ای از مجذوب شدن و درخواست معاشقه است. شما باید دقت کنید زنی که لبش را گاز می گیرد عصبی ، ناراحت است یا از شما خوشش آمده. البته زنان برای مرطوب کردن لب ها گاهی آن ها را لیس می زند و می خواهد لب هایش را مرطوب کند. البته گاهی هم لیس زدن لب ها به معنای درخواست بوسه است.

شناخت زبان بدن زنان

بیشتر بخوانید: شوهر ایده آل: اگر همسرتان این ۶ ویژگی را دارد، شوهر ایده آلی است

۷.چرخاندن کف دست خود به سمت بالا

دست‌های گره کرده می‌تواند نشانه کناره‌گیری یا ناراحتی باشد. اما دست‌های باز با کف دست‌ها به سمت بالا نشانه ای از اعتماد و راحتی زن است. او با این کارش به شما می گوید که آماده است بیشتر به شما نزدیک شود.

۸.شناخت زبان بدن زنان، لمس کردن

هنگامی که یک زن به کسی علاقه مند است، ممکن است درگیر نوعی تماس فیزیکی شود. مثل ضربه زدن به شانه یا زانو یا چیزی واضح تر مانند در آغوش گرفتن یا گرفتن دست او باشد.  مردان همین کار را برعکس انجام می دهند. با این حال، قصد مرد ممکن است بیشتر این باشد که ببیند زن چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا به اندازه کافی راحت است یا خیر.

بیشتر بخوانید: مشکلات جنسی مردان: هر مردی با این ۵ مشکل جنسی مواجه می شود

۹. تغییر زیر و بم صدا

هنگامی که یک زن هیجان زده یا علاقه مند مردی می شود. صدای او ممکن است تند تر و کمی بلندتر شود. اما، بسته به محل زندگی یک فرد، او تلاش می کند کلمات خود را با ناز و عشوه خاصی ادا کند. برای جلب توجه بیشتر مرد، کمی آهسته تر صحبت کند. در حالی که دومی به طرف مقابل کمک می کند آنچه را که می گوید، بشنود، اما می تواند توجه را به لب ها نیز جلب کند.

۱۰.شناخت زبان بدن زنان، کج کردن سر

هر چه بیشتر به کسی علاقه مند باشید، به او بیشتری توجه خواهید داشت. یکی از راه‌های نشان دادن این توجه، کج کردن سر در حین صحبت کردن یا تکان دادن آن است. در یک حالت احساسی‌تر، یک زن ممکن است چانه‌اش را کمی به سمت پایین خم کند، و با عشوه خاصی به چشمان مرد نگاه کند. او با این کارش ادامه رابطه را می خواهد. دوست دارد بیشتر به مرد نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:  فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا