;
خانواده و زناشوییزندگی

زبان بدن در روابط عاطفی: ۶ حرکت که باعث نابودی رابطه می شود

زبان بدن در روابط عاطفی، زبان بدن به سیگنال های غیرکلامی اشاره دارد که برای برقراری ارتباط با افراد دیگر استفاده می کنیم. از طریق حرکات آگاهانه یا ناخودآگاه بدن، ما دائما افکار و احساسات خود را آشکار می کنیم. این سیگنال های غیرکلامی بخش قابل توجهی از ارتباطات روزمره ما را تشکیل می دهند.

در واقع اطلاعاتی که ما به صورت غیرکلامی از طریق زبان بدن خود به دیگران منتقل می کنیم، جنبه مهمی از همه روابط انسانی است. کارشناسان تخمین می‌زنند که مغز نشانه‌های غیرکلامی را در یک پنجم ثانیه دریافت می‌کند که بسیار سریع‌تر از نشانه‌های کلامی است.

تحقیقات زیادی در مورد زبان بدن از زمانی که برای اولین بار توسط متخصصان پزشکی در دهه ۱۹۷۰ مورد توجه قرار گرفت، صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهد که زبان بدن روی روابط عاطفی انسان ها بسیار تاثیر گذار است. در بخش خانواده و زناشویی به ۶ حرکتی که باعث نابودی رابطه عاطفی می شود، پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

۱.هنگام گفتگوهای مهم به عقب خم می شوید

زبان بدن در روابط عاطفی، خم شدن به عقب و بیرون آوردن پاهایتان در مقابلتان نشان می دهد که به یک مکالمه یا فردی که در طرف مقابل است اهمیتی نمی دهید. درعوض، صاف بنشینید یا به جلو خم شوید تا علاقه بیشتری نشان دهید.

زبان بدن در روابط عاطفی

۲.دست ها را روی هم می گذارید

بازوهای ضربدری ممکن است نشان دهنده این باشد که شما در مقابل یک تعامل احساس دفاع می کنید یا در حالت بسته هستید. این موقعیت می تواند به عنوان نشانه ای تعبیر شود که شما مایل به گوش دادن به آنچه دیگران می گویند نیستید. بازوهای خود را از هم باز کنید تا به روی شخص و طرف مبادله باز به نظر برسید.

۳.شما تماس چشمی برقرار نمی کنید

زبان بدن در روابط عاطفی، قبلا بارها آن را شنیده‌اید، اما بسیار درست است. تماس چشمی برای ایجاد اعتماد در تمام تعاملات ضروری است. اگر به چشمان مردم نگاه نکنید، ممکن است تصور کنند که شما نادان یا بی ادب هستید.

بیشتر بخوانید: شناخت زبان بدن زنان: ۱۰ نشانه که زنی عاشق شما شده است

۴.خیلی بی قراری

همه ما زمانی که احساس ناراحتی یا بی حوصلگی می کنیم، تمایل به بی قراری داریم. اگر بی قرار حرکت می کنید، ممکن است این تصور را ایجاد کنید که مضطرب هستید و چیزی برای پنهان کردن دارید، یا این که نمی خواهید آنجا باشید.

۵.شما مدام به تلفن یا ساعت خود نگاه می کنید

زبان بدن در روابط عاطفی، ممکن است فکر کنید که می توانید با نگاه کردن به تلفن یا ساعت خود فرار کنید، اما به احتمال زیاد، گرفتار خواهید شد. بهتر است توجه خود را به افراد اطراف خود متمرکز کنید. این نشان دهنده احترام و علاقه عمومی شما به ارتباطات است.

زبان بدن در روابط عاطفی

۶.شما در “آینه” شخص مقابل شکست می خورید

آگاهانه یا ناخودآگاه، افرادی که به دقت گوش می دهند، اغلب زبان بدن طرف مقابل را منعکس می کنند. این موقعیت نشان می دهد که شما واقعا به طرف مقابل تان اهمیت می دهید و در حال، حضور ذهنی نیز دارید.

سخن آخر

زبان بدن در روابط عاطفی، البته موقعیت قرار گرفتن بدن ما گاهی ربطی به نگرش درونی ما ندارد. برای مثال، ممکن است فردی دست‌هایش را به‌دلیل این که احساس سرما می‌کند، روی هم بگذارد، نه به این دلیل که عمدا خود را از تعامل با شما دور می ‌کند.

با این حال، با یادگیری روش هایی که ممکن است زبان بدن شما روی روابط تان تاثیر منفی بگذارد، می توانید هر حرکت خود را کنترل کنید و از دادن پیام های غیرمنتظره (و اغلب منفی) اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: زبان بدن مردان: ۲۳ مهم ترین نشانه که یک مرد عاشق شما شده اس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام وعرض ادب.درمورد روابط عاطفی زنان تاحدود زیادی نکات ذکر شده قابل پذیرش است البته این در مورد خانم هایی می باشد که آگاه وآنقدر سطح درکش بالا باشد که بدونه با زبان بدنی kinestion تا حدود زیادی مثل زدن خودش به تمارض ویا اینکه یا دانست نقطه ضعف های همسرش ودست گذشتن روی انها البته نهزبان کلامی می تواند نشان دهد که از دست همسرش ناراحت استوغرزدن ودعوا اورا به مقصدش نزدیک نمی کند که البته اگر مرتبا استراتژی یک بانو اینه باشد بعد از مدتی دیگر تاثیر گذارنیست وباید روش جدیدتری برای حل مشکلش پیدا نماید که از فکر یک بانوی با اراده و صبور این کار برمی اید .چون زندگی زناشویی دچار فرازونشیب های زیادی باتوجه به مسائل خارج از جانه وجامعه دارای رمز زیادی هست که بهتر است بانوانی که می خواهند یک زندگی بدون تنش داشته باشند بیشتر از جنبه های مثبتی که درهر زندگی کاملا متفاوت از زندگی دیگران هست سعی کنند مانند یک سیاست مدار مثبت نگر شرایط به وجود آمده را مدیریت نماید مخصوصا با چشمها میتواند به طرف مقابل حرف دلش را بفهماند چون چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گویند.عالی بود .موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =

دکمه بازگشت به بالا