;
زندگیخانواده و زناشویی

ازدواج پایدار: ۹ نکته مهم که هر کسی باید قبل از ازدواج بداند!

اگر کسی از شما بپرسد که اساس واقعی یک زندگی زناشویی شاد چیست، ممکن است بگویید عشق، تعهد، صداقت و چیزهای دیگر. با این حال، چه قدر در مورد اهمیت ارتباط و صحبت در مورد تمام مسائل مهم قبل از ازدواج توجه می کنید. در واقع برای حفظ یک ازدواج شاد و داشتن یک پیوند قوی با همسرتان، ضروری است که هر دو نفر بدون تعارف در مورد تمام خواسته ها، ارزش ها و اخلاق یک دیگر صحبت کنید و پیرامون همه چیز با هم به تفاهم و توافق برسید در بخش خانواده و زناشویی چشمک به دانستنی های قبل از ازدواج پرداخته شده است که نقش مهمی در حفظ و پایداری زندگی مشترک دارد. 

بیشتر بخوانید: راز زوج های شاد: چگونه زندگی زناشویی شاد و پر هیجان داشته باشیم؟

۱.با هم دوست باشید

دوستان خوبی باشید با یک غریبه ازدواج نکنید و امیدوار باشید به مرور زمان با هم سازگار تر شوید. با پایه ای محکم از عشق، ارزش های مشترک، علایق مشترک و اعتماد زندگی مشترک تان را شروع کنید.

۲.انتظار تغییر شریک زندگی تان را نداشته باشید

انتظار نداشته باشید که شریک زندگی تان تغییر کند. آدم ها تغییر می کنند اما نه به روش های قابل پیش بینی ما. بنابراین اگر شریک زندگی شما معتاد به مواد مخدر است، فرض کنید که او همیشه با آن مشکل دارد. فرض کنید با کسی ازدواج می‌کنید که مشکل مواد مخدر دارد، نه با کسی که با گذشت زمان، مصرف مواد مخدر را متوقف می‌کند و بپرسید که آیا می‌توانید با آن زندگی کنید. اگر او بچه نمی خواهد، فرض کنید همیشه بچه نمی خواهد. اگر او دارای خلق و خوی خشن یا بی ثبات است، فرض کنید او همیشه همین طور خواهد بود.

دانستنی های قبل از ازدواج

۳.با هم ارتباط برقرار کنید

دانستنی های قبل از ازدواج، به طور مداوم با هم ارتباط برقرار کنید و در مورد همه چیز  با هم صحبت کنید. اگر یک راز بزرگ در زندگی خود دارید که از به اشتراک گذاشتن آن با شریک زندگی خود راحت نیستید ( جنایتی که مرتکب شده اید، دوستی که به آن خیانت کرده اید)، احتمالاً به خاطر آن برای تان مشکلی ایجاد خواهد شد. بهتر است در مورد آن صحبت کنید و رابطه تان را بر پایه ای از صداقت بنا کنید.

بیشتر بخوانید: همسر خوب: ۱۰ بهترین ویژگی یک زن خوب و برازنده در زندگی

۴.در مورد مشکلات با هم صحبت کنید

اگر همسرتان کم کم افسرده یا ناراضی می شود، نباید شما را غافلگیر کند. بهتر است با هم صحبت کنید. هیچ مشکلی را از هم پنهان نکنید. در واقع شما باید در مورد تمام مراحل زندگی، از طریق صحبت مداوم، با هم صحبت کنید.

۵.در مورد باورها و خواسته های تان صحبت کنید

دانستنی های قبل از ازدواج، مطمئن شوید که می توانید صادقانه در مورد جنسیت، پول، فرزندان، همسر، شغل، سیاست و مذهب صحبت کنید. این ها موضوعات بحث برانگیزی هستند که می توانند زوج های که با هم قبلا صحبت نکرده اند، را از هم جدا کنند.

۶.مشکلات را مشترک بدانید

اگر به مشارکت که پیش می آید نگاه مشترک نداشته باشید و آن را مشترک ندانید، مطمئنا در زندگی مشترک دچار چالش های زیادی می شوید. به خصوص اگر بعد از هر مشکلی و دعوایی دچار شک می شوید که بمانم یا بروم، این یک پرچم قرمز بلند در رابطه تان است. اگر هر دوی شما متعهد به رفع مشکلات باشید و هر دوی شما همه مشکلات را مشکلات مشترک بدانید، ازدواج شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: شریک زندگی: ۹ معیار مهم برای انتخاب همسر مناسب و شایسته

دانستنی های قبل از ازدواج

۷.همیشه با هم همکاری کنید

روی پروژه ها با هم کار کنید، همکاری یکی از اشکال اولیه ارتباطات انسانی است. وجود همکاری یک نوع رابطه سالم اجتماعی محسوب می شود. یا سعی کنید سرگرمی هایی را پیدا کنید که هر دو دوست دارید با هم انجام دهید.

۸.شوخ طبع باشید

دانستنی های قبل از ازدواج، شوخ طبع بودن در زندگی بسیار مهم است. زمانی که با هم هستید تلاش کنید بیشتر با هم شوخی کنید. بخندید و بازی هایی انجام دهید که بیشتر شما را شاد کند و به زندگی مشترک تان هیجان و تازگی بدهد.

۹.با کسی ازدواج کنید که نیازهای متناسب با شما دارد

ازدواج‌ها می‌توانند بین زوج‌های وابسته و همچنین بین زوج‌های بسیار مستقل مؤثر واقع شوند. اما حفظ رابطه زناشویی بین یک فرد وابسته و یک فرد بسیار مستقل غیرقابل تحمل و دشوار است.

بیشتر بخوانید: اختلافات زناشویی: ۱۰ تکنیک طلایی برای حل اختلافات زن و شوهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا