;
فرهنگ و هنر

چهره متفاوت مارال بنی آدم در نقش پروین اعتصامی+عکس و بیوگرافی

مارال بنی آدم (زادهٔ ۱۱ آبان ۱۳۶۰) فعالیتش را اوایل دههٔ ۱۳۹۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد و نخستین حضورش در سینما، نقشی کوتاه در فیلم تحسین‌شدهٔ فروشنده (۱۳۹۴) ساختهٔ اصغر فرهادی بود. او برای بازی در نقش اصلی در آغوش درخت (۱۴۰۱) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در مجموعه فیلم و سریال با مطلب بیوگرافی و عکس های جدید مارال بنی آدم همراه باشید.

احتمالا بپسندید: لعیا زنگنه در آستانه 58 سالگی به همراه دخترش | انگار مادر و دختر هم سن و سال هم هستند!

بیوگرافی مارال بنی آدم

مارال بنی آدم ۱۱ آبان ۱۳۶۰ در تهران زاده شد. وی در دانشگاه در رشته بازیگری تحصیل کرده‌است. او با کارگردان علی سرابی ازدواج کرده‌است و یک دختر و یک پسر به نام‌های عسل و ایلیا دارد.

شاید بپسندید: جدیدترین عکس نانسی عجرم و دخترش!

مارال بنی‌آدم

او ابتدا در تئاتر فعالیت می‌کرد و دوره‌های بازیگری را زیر نظر مهتاب نصیرپور در کانادا گذراند. بازی در فیلم خشکسالی و دروغ و فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی از نخستین فیلم‌هایی بود که وی در آن نقش‌آفرینی کرد. از دیگر فیلم‌هایی که وی در آن بازی کرده می‌توان به فیلم گیسوم و در آغوش درخت اشاره کرد که در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافت.

مارال بنی‌آدم همچنین در نمایش‌نامه‌هایی چون آنسوی آینه، برنارد مرده‌است و خدای کشتار به کارگردانی علی سرابی به ایفای نقش پرداخته‌است که خدای کشتار مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. وی همچنین در فیلم کوتاه «پاندای کوچک، پاندای بزرگ» به کارگردانی سحر خوشنام حضور دارد.

شاید بپسندید: یوسف صیادی و همسرش که شباهت عجیبی به همدیگه دارند+عکس

مارال بنی‌آدم

در مجموعه نمایش خانگی هم‌گناه در نقش سارا و در کنار بازیگرانی چون هدیه تهرانی، پرویز پرستویی و مهدی پاکدل یکی از تاثیرگذارترین نقش‌های این سریال را بازی کرد.

بیشتر بخوانید: کامران نجف زاده بعد از پایان مأموریتش در نیویورک با موهای بلند به ایران بازگشت+عکس

آثار مارال بنی آدم

سینما

او در فراخوان اصغر فرهادی، مبنی بر انتخاب بازیگر برای فیلم «فروشنده» با ارسال ویدیویی ۲ دقیقه‌ای به عنوان یکی از بازیگران این فیلم انتخاب شد. در فیلم «گیسوم» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی نوید به‌تویی در نقش «دلبر» حضور دارد. در فیلم «در آغوش درخت» نقش اول زن است. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور یافت. این فیلم نخستین همکاری سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود که روایتی دراماتیک، ملتهب و مینی‌مال از آخرین تلاش‌های یک خانوادهٔ در آستانهٔ فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

شاید بپسندید: عکس قدیمی و جدید از مرجانه گلچین دهه 60 و 1402 | خانم بازیگر هر روز جذاب تر از دیروز!

 
سالاثرکارگرداننقش
۱۳۹۴فروشندهاصغر فرهادیکتی
۱۳۹۵خشکسالی و دروغپدرام علیزادهگیتی
۱۳۹۹گیسومنوید به‌توییدلبر
۱۴۰۰در آغوش درختبابک خواجه پاشاکیمیا

بیشتر بخوانید: بازیگر خردسال سریال خوش رکاب و دردسر والدین در 27 سالگی چه شکلی شده+عکس و بیوگرافی

سریال

سریال «هم گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی اولین تجربه او در نمایش خانگی بود که یکی از تاثیرگذارترین نقش‌های این را سریال بازی کرد. او در دومین کار خود در سال ۱۴۰۱ در سریال «مترجم» در کنار بازیگرانی چون صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، مهتاب ثروتی، مهرانه مهین ترابی، مجتبی پیرزاده ایفای نقش می‌کند. «مترجم» سریالی درام و رازآلود به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. این سریال با شکستن خط روایت و تغییر در زاویه دیدها، توانسته به سمت پر و بال دادن به ذهنیت و تخیل مخاطب گام بردارد.

شاید بپسندید: خانه ساده اما لوکس بهاره افشاری که نشون میده سلیقه اش عالیه+عکس

 
سالاثرکارگرداننقش
۱۳۹۸هم‌گناهمصطفی کیاییسارا
۱۴۰۱مترجمبهرام توکلیپریسا

تئاتر

او در نمایش‌های «شاپرک خانم» و «ترانه‌های محلی»، محمد رحمانیان، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان ایفای نقش کرد و در نمایش «آرش ساد»، نوشته بهرام بیضایی که در تالار دوم «کی میک سنتر» در شهر وست ونکوور کانادا و سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد حضور داشت.

او در نمایش «برنارد مرده‌است» نوشته مشهود محسنیان و به کارگردانی علی سرابی که در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد در کنار بهناز جعفری، علی سرابی و عاطفه رضوی حضور داشت که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. نمایش «خدای کشتار» اردیبهشت ۱۳۹۵ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شد. ستاره پسیانی و نوید محمدزاده از دیگر بازیگران این نمایش‌نامه بودند که استقبال فراوانی از آن شد. به گفته علی سرابی، «خدای کشتار» بیش از ۱۴ هزار تماشاگر داشته‌است.

مارال بنی آدم

بنی‌آدم در نمایش «خدای کشتار» بازی خوبی را ارائه می‌دهد. صحنه منحصر به فرد و به نوعی نقطه عطف نمایش، از حالت تهوع «آنت» با بازی وی آغاز می‌شود و او بارها مقابل چشم تماشاگران بالا می‌آورد. آنت فردی متظاهر و به ظاهر متمدن است که با خوردن سکنجبین چون دیگران خوی واقعی خود را بروز دهد.

اجرای نمایش «آن سوی آینه» با بازی ریما رامین فر، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در تالار وحدت آغاز شد. در این نمایش مارال بنی‌آدم و الناز حبیبی هر دو در یک نقش بازی می‌کنند و برخی اجراها با حضور مارال بنی‌آدم و برخی دیگر با حضور الناز حبیبی به صحنه می‌رود. در پنجمین شب از اجرای «آن سوی آینه»، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال به تماشای این نمایش رفت. «آن سوی آینه» کمدی درام فرانسوی نوشته فلوریان زلر است.

بیشتر بخوانید: عکس جواد خیابانی در کنار همسر و دخترش | بر خلاف آقا جواد، دختر خانمش اصلاً اهل فوتبال نیست!

 
سالاثرکارگردانمنبع
۱۳۹۱شاپرک خانممحمد رحمانیان
۱۳۹۲پنج موقعیت متفاوتآشا محرابی
۱۳۹۲آرش سادمحمد رحمانیان
۱۳۹۳ترانه‌های محلی
۱۳۹۴برنارد مرده‌استعلی سرابی
۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷خدای کشتارعلی سرابیآنت
۱۳۹۶آنسوی آینهعلی سرابی

جوایز و نامزدها

او در ۴۱امین دوره جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم «در آغوش درخت» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این فیلم برنده بهترین فیلم‌نامه شد.

جشنوارهسالعنواناثرنتیجهمنبع
جشنواره بین‌المللی فیلم فجر۲۰۲۲بهترین بازیگر نقش اول زندر آغوش درختنامزدشده

تصویر مارال بنی آدم در نقش پروین اعتصامی

نخستین تصویر از فیلم‌ سینمایی «معجزه پروین» با بازی مارال بنی آدم منتشر شد. این فیلم داستان زندگی پروین اعتصامی بانوی شاعر ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

مارال بنی‌آدم

در این فیلم سینمایی علاوه بر مارال بنی آدم در نقش پروین، هنرمندانی همچون آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا، محمد شعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری، شهرداد بانکی و عباس علی محمدی حضور دارند.

فیلم «معجزه پروین» محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است. اولین رونمایی از این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پست جنجالی پسر الهام چرخنده درباره مادرش که همه کاربران را شوکه کرد!

عکس های مارال بنی‌آدم

 

 

 

 

 

 

مارال بنی‌آدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =

دکمه بازگشت به بالا