;
بیماری هاسلامت

درمان کبد چرب: ۱۰ معجزه طبیعی برای نابودی کبد چرب!

درمان کبد چرب: بیماری کبد چرب، وضعیتی است که در آن تجمع بیش از حد چربی در کبد وجود دارد و در نتیجه کبد بزرگ می شود. بیماری کبد چرب که در بین بزرگسالان شایع است، در سال های اخیر به طور گسترده در بین جوانان شیوع پیدا کرده است.

کبد چرب همیشه باعث مشکلات سلامتی نمی شود، اما اگر درمان نشود، می تواند با ایجاد التهاب کبد (استئاتوهپاتیت) منجر به آسیب کبدی شود.

علاوه بر این، کبد چرب به خصوص در مرحله اولیه علائمی ایجاد نمی کند، اما در صورت بی توجهی طولانی مدت باعث درد شکم، درد در سمت راست، ضعف و کاهش وزن می شود.

بیشتر بخوانید: بیماری های کبد: ۶ رفتاری که ناخواسته کبد شما را از بین می برد

علل کبد چرب

رژیم غذایی پر کالری یا بسیار پر قند عامل اصلی کبد چرب است. البته این مشکل می تواند به دلیل اعتیاد به الکل، شیمی درمانی و علل عفونی، سمی و متابولیک نیز رخ دهد.

در برخی موارد، ممکن است همراه با مشکلات دیگری مانند نارسایی کلیه و مشکلات گردش خون نیز رخ دهد. کبد چرب می تواند به شرایط جدی تری مانند نارسایی کبد، سیروز، کارسینوم سلولی کبدی و نیاز به پیوند کبد تبدیل شود.

کلسترول خوب، می تواند نقش محافظتی داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند، به خصوص اگر توصیه های غذایی را رعایت نکنند. با افزایش روزافزون اپیدمی چاقی و دیابت در جهان، مشکل کبد چرب به همین میزان می رسد.

درمان کبد چرب, مشکلات آپنه انسدادی خواب، یک بیماری تنفسی که در آن فرد لحظاتی از آپنه را در طول خواب تجربه می کند، بدون توجه به وجود چاقی نیز با بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط است.

در بیماران مبتلا به COPD یک بیماری مزمن ریوی متفاوت، وجود همزمان کبد چرب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و در عین حال امید به زندگی را کاهش می دهد.

کبد چرب نه تنها برای افرادی که اضافه وزن دارند یک مشکل است، بلکه می تواند در افراد لاغر به خصوص در افرادی که بیماری التهابی روده دارند نیز وجود داشته باشد.

درمان کبد چرب، باکتری های روده نقش مهمی در ایجاد کبد چرب دارند. معمولا برای تشخیص آزمایش خون و سونوگرافی شکم انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اگر کبد چرب دارید هرگز به این ۵ غذا لب نزنید!

درمان کبد چرب

۱۰ درمان طبیعی برای کبد چرب

۱. ورزش کردن

ثابت شده است که ورزش به تنهایی تأثیر مفیدی بر بیماری کبد چرب دارد. ورزش مداوم و افزایشی هر هفته توصیه می شود.

۲.زردچوبه

درمان کبد چرب، زردچوبه به دلیل محتوای کورکومین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. همچنین از عملکرد کبد و تولید صحیح صفرا پشتیبانی می کند. از آنجایی که زردچوبه به سختی توسط بدن جذب می شود، استفاده از آن فقط به عنوان ادویه ممکن است کافی نباشد. ساده ترین و موثرترین راه برای مصرف زردچوبه برای سلامت کبد، مصرف آن به شکل چای است.

۳.گریپ فروت

گریپ فروت نه تنها برای کاهش وزن مفید است، بلکه برای آسیب کبدی نیز مفید است. سطح پایین گلوکز برای درمان مشکلات دیابت عالی است و همچنین سوزاندن ترکیبات چربی را تسهیل می کند.

۴. کنگر فرنگی

این سبزی خواص مفیدی برای کبد دارد و اثر مدر ملایمی دارد. همچنین به کاهش جذب چربی ها کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و داروی خوبی برای کبد چرب است.

بیشتر بخوانید: غذاهای تصفیه کننده کبد: این ۱۵ غذا برای کبد شفا بخش است!

درمان کبد چرب

۵.خار مریم

درمان کبد چرب، همچنین مصرف شیرخار برای تصفیه کبد مفید است. این گیاه حاوی سیلیمارین است و خاصیت سم زدایی دارد. می توان آن را در فرمول های مختلف (قرص، کپسول، قطره) یافت و با دوز تعیین شده توسط فرد برای مدت زمان محدود مصرف کرد.

۶. تائورین

تائورین یک اسید آمینه است و به طور قابل توجهی در تولید اسیدهای صفراوی نقش دارد. اغلب در مکمل های غذایی که حاوی مواد دیگری نیز هستند یافت می شود. به طور کلی اثر هم افزایی برای حمایت از کبد دارد و در مورد کبد چرب مفید است.

۷.قاصدک

قاصدک یکی از بهترین گیاهان در فیتوتراپی است که برای تصفیه کبد شناخته شده است. اغلب به عنوان تنتور اصلی استفاده می شود و با سایر محصولات با اثرات مشابه، مانند کنگر فرنگی و خار مریم، برای تقویت اثر حمایتی استفاده می شود. همچنین فرمولاسیون های مخصوص قاصدک در گیاهان دارویی یا داروخانه ها موجود است.

درمان کبد چرب

۸.روغن بذر کتان

درمان کبد چرب، روغن بذر کتان دارای خواص مفیدی برای سلامت کبد است. به راحتی می توان از آن در سبزیجات و سالاد استفاده کرد. همچنین می توان آن را در مقادیر بیشتر به عنوان مکمل خوراکی مستقیم به میزان یک قاشق غذاخوری در روز مصرف کرد. برای جلوگیری از پوسیدگی آن باید برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری شود.

۹.کلم بروکلی

کلم بروکلی، یکی از سبزیجات چلیپایی، یکی از سبزیجاتی است که برای سلامت کبد توصیه می شود. زیرا سرشار از گوگرد است که برای مرحله دوم سم زدایی کبد ضروری است. کلم بروکلی را بخارپز کرده و ۳ یا ۴ بار در هفته مصرف کنید.

۱۰.ترب کوهی

درمان کبد چرب، ریشه ترب یکی دیگر از داروهای طبیعی برای کبد چرب است. این درمان طبیعی همچنین دارای اثر سم زدایی ملایم است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. در بسیاری از مکمل های غذایی با سایر موادی که اثر هم افزایی دارند، یافت می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش خانگی ساده و موثر برای نابودی کبد چرب

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا