;
تاریخ و تمدن

هوش مصنوعی چهره شاهان صفوی را ترسیم کرد!

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی: فناوری‌‏های جدید، به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را به شدت تغییر داده‏ و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است. تاکنون رایانه‏‌ها در فعالیت‏‌های خلاقانه مانند موسیقی، معماری، هنرهای زیبا و سایر حوزه‌‏های هنر، نقش بسیار مهمی ایفا نموده‌‏اند. با این حال، اعتقاد محققان و سرمایه‌‏گذاران این حوزه بر این است که باید روابط مستحکم‌‏تری را بین رایانه و خلاقیت، هدف قرار داد. به عبارت دیگر، به جای این‌که رایانه را فقط ابزاری برای کمک به انسان‌های نوآور در نظر گرفت، می ‏توان آن را به عنوان یک موجود خلاق در نوع خود دید.

این دیدگاه، زیرشاخه جدیدی از هوش مصنوعی را ایجاد کرده که خلاقیت محاسباتی نامیده می‏شود. این علم به کمک الگوریتم‌ها می‌تواند در سرودن شعر، خلق موسیقی و تابلوی نقاشی وارد شده و اثری را بیافریند. هوش مصنوعی از مرحله خلق اثر هنری تا تخمین ارزش یا بازآفرینی آن با بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با هنر، آمیخته است. در این مطلب از سری مطالب تاریخ و تمدن مجله خبری چشمک هوش مصنوعی با کمک نوشته های تاریخی، تصاویر شاهان صفوی را به تصویر کشیده است. این آثار از صفجه یک اکانت توئیتری دریافت شده است.

شاید بپسندید: هوش مصنوعی چهره شاهان صفوی را ترسیم کرد!

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

صفویان دودمانی ایرانی و شیعه بودند که در سال‌های ۸۸۰ تا ۱۱۱۴ خورشیدی (برابر ۱۱۴۸–۹۰۷ قمری و ۱۷۳۶–۱۵۰۱ میلادی)[۲] به مدت ۲۳۵ سال بر ایران فرمانروایی کردند. شاهنشاهی صفوی را شاه اسماعیل یکم که در سال ۸۸۰ خورشیدی در تبریز تاجگذاری کرد، بنیان گذاشت و آخرین شاه صفوی، شاه سلطان حسین بود که در سال ۱۱۰۱ خورشیدی از هوتکیان شکست خورد و بعداً نادرشاه افشار در سال ۱۱۱۴ خورشیدی سلسلهٔ صفویان را برانداخت.

شاید بپسندید: ۷ سلبریتی مشهور مرد که با زنان معروف خیلی بزرگ تر از خود ازدواج کرده اند + عکس

شاه اسماعیل اول
شاه اسماعیل اول

شاید بپسندید: عکس دیده نشده ساعد سهیلی پس از ازدواج پربازدید شد!

دوره صفوی از مهم‌ترین ادوار تاریخی ایران به‌شمار می‌آید؛ چرا که با گذشت نهصد سال پس از نابودی شاهنشاهی ساسانی یک دولت متمرکز ایرانی توانست بر سراسر ایران آن روزگار فرمانروایی نماید. بعد از اسلام، چندین پادشاهی ایرانی مانند، صفاریان، سامانیان، بوییان و زیاریان (در دوران مرداویج) روی کار آمدند اما هیچ‌کدام نتوانستند تمام ایران را زیر پوشش خود قرار دهند و میان تمام نواحی و مناطق جغرافیایی ایران در آن دوران یکپارچگی پدید آورند.

با مطلب ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی با بخش تاریخ و تمدن مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: شبیه سازی کهنسالی افراد مشهوری که در جوانی جان خود را از دست دادند!| مرلین مونرو تا بروس لی

شاه اسماعیل اول

شاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه ۱۵۲۴) پایه‌گذار صفوی بود که از ۱۵۰۱ تا ۱۵۲۴ میلادی به‌عنوان شاهنشاه بر ایران حکومت کرد. سلطنت او را اغلب سرآغاز تاریخ مدرن ایران و نیز یکی از امپراتوری‌های باروت می‌دانند. پس از گذشت نه قرن از سقوط شاهنشاهی ساسانی؛ یک فرمانروایی یک‌پارچهٔ ایرانی بر کشور مسلط شد چرا که بعد از حمله اعراب به ایران، حکومت‌هایی مانند صفاریان، سامانیان، طاهریان، زیاریان، آل بویه و سربداران قدرت‌هایی بودند که بر مناطق خاصی حکومت می‌کردند.

رسمی کردن مذهب شیعه به اجبار با این‌که تا آن هنگام اکثریت مردم ایران شافعی مذهب بودند، پیامدهای بزرگی برای تاریخ آیندهٔ ایران داشت. منفعت سیاسی کوتاه‌مدت آن جدا کردن دولت رو به رشد صفوی از همسایگان سنی قوی خود خلافت عثمانی در غرب و خانات بخارا در شرق کشور و کمک به استقلال و تمایز مرزهای غربی کشور بود.

احتمالاً بپسندید: هوش مصنوعی مشکلات روحی و روانی را به شکل هیولاهای عجیب و در عین حال ترسناک به تصویر کشید!

شاه اسماعیل اول

شاید بپسندید: شگفت انگیزترین حقایق در مورد بدن زنان که افراد بسیار کمی در مورد آن می دانند!

شاه تهماسب اول

تهماسب یکم (۲۲ فوریه ۱۵۱۴ – ۱۴ مه ۱۵۷۶) از ۹۳۰ تا ۹۸۴ ه‍.ق دومین پادشاه از ایران صفوی بود. او فرزند ارشد اسماعیل یکم و ملکهٔ هم‌نشین او، تاجلی بیگم، بود. تهماسب پس از مرگ پدرش در ۱۵۲۴ م به سلطنت رسید و سال‌های نخست پادشاهی او، شاهد جنگ‌های داخلی میان رهبران قزلباش بود تا اینکه او در سال ۱۵۳۲ م قدرت ناشی از منصب خود را اعلام و پادشاهی مطلقه‌اش را آغاز کرد. خیلی زود جنگی طولانی‌مدت تهماسب را با امپراتوری عثمانی مواجه کرد که این جنگ به سه مرحله تقسیم شد.

سلطان عثمانی، یعنی سلیمان یکم، کوشید تا منتخب‌های خود را بر تخت صفویه بنشاند. این جنگ با پیمان آماسیه در ۱۵۵۵ م به پایان رسید و عثمانی‌ها بر عراق، بخش عمده‌ای از کردستان و گرجستان غربی حاکم شدند. تهماسب همچنین با ازبک‌های بخارا بر سر خراسان درگیری داشت و آن‌ها بارها به هرات یورش بردند. او در ۱۵۲۸ م، یعنی در چهارده سالگی، با استفاده از توپخانه که برای طرف مقابل ناشناخته بود، ازبک‌ها را در نبرد جام شکست داد.

شاید بپسندید: (ویدیو)تهیه بستنی جلو چشم مشتری با میوه‌های تازه، خیلی هم بهداشتی و خوشمزه!

تهماسب دوست‌دار هنر و خودش نیز نقاش ماهری بود. او برای نقاشان، خوش‌نویسان و شاعران، مجلسی سلطنتی در زمینهٔ هنر ایجاد کرد. بعدتر در سلطنتش، شاعران را تحقیر کرد و از بسیاری دوری گزید و آن‌ها را به دربار مغولانِ هند تبعید کرد. تهماسب به داشتن تقوای دینی و تعصب زیاد به شاخهٔ شیعه اسلام مشهور بود. او برای روحانیون امتیازات فراوانی قائل شد و به آنان اجازه داد تا در امور شرعی و اداری نقش داشته باشند. در سال ۱۵۴۴ م، او از امپراتور فراری مغول، نصیرالدین همایون، در ازای کمک نظامی برای بازپس‌گیری تاج و تختش در هند، خواست که به تشیع بپیوندد. با این وجود تهماسب همچنان با قدرت‌های مسیحی جمهوری ونیز و پادشاهی هابسبورگ که رقبای امپراتوری عثمانی نیز بودند، مذاکره می‌کرد.

شاید بپسندید: تغییر چهره سلبریتی های مشهور در طول دهه ها که نشان از تغییرات زیاد است!

شاه تهماسب اول

شاید بپسندید:واقعیت های جالب در مورد قرون وسطی که همه فیلم ها نادرست به تصویر می کشند!

شاه اسماعیل دوم

شاه اسماعیل دوم

شاید بپسندید:تنها وارث ۸ ساله تاجر بزرگ الماس راهبه شد و ترک دنیا کرد + عکس

شاه محمد خدابنده

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

احتمالاً بپسندید: راز زنان مصری که در ۵۰ سالگی، پوست ۲۵ ساله دارند!

شاه عباس اول

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

احتمالاً بپسندید: جشن عروسی لاکچری بهرام رادان در گرجستان: لباس عجیب عروس همه رو حیرت زده کرد + عکس

شاه صفی اول

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید: استایل جذاب و متفاوت طناز طباطبایی چشم همه رو درآورد، خانم چقدر تغییر کرده!

شاه عباس دوم

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

احتمالاً بپسندید:  بینی عمل شده بازیگران: بازیگران مرد و زن ایرانی که از عمل بینی خود راضی نیستند و چهره شان زیبا نشده + عکس

شاه صفی دوم (شاه سلیمان یکم)

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

احتمالاً بپسندید: تولد لاکچری دختر دردانه دیوید بکهام چشم همه رو درآورد + عکس

شاه سلطان حسین

سلطان حسین صفوی (۱۱۳۹ـ۱۰۷۹ق)، آخرین پادشاه صفوی و فرزند شاه سلیمان بود. نقل شده که وی فردی بخشنده، مهربان، ساده‌پوش و دل‌رحم بوده و از جنگ و خون‌ریزی دوری می‌کرد. راحت‌طلبی و ناکارآمدی سیاسی وی، در حمله محمود افغان، موجب از دست رفتن تاج و تخت سلطنت صفویان شد. اشرف افغان جانشین محمود، در سال ۱۱۳۹ق به علت حمایت سلطان عثمانی از سلطان حسین، دستور قتل حسین را داد. او را در اصفهان کشتند، سرش را برای اشرف فرستادند و پیکرش را در قم به خاک سپردند.

احتمالاً بپسندید: عکس بدل ناصرالدین شاه قاجار که اصلاً با خودش مو نمیزنه!

ترسیم چهره شاهان صفوی با هوش مصنوعی

شاید بپسندید: ۸ بازیگر معروف که حین ساخت فیلم و سریال ناگهانی فوت کردند!

احتمالاً بپسندید

پرنسس های دیزنی مورد علاقه شما اگر انیمه بودند چه شکلی می شدند!؟

تصاویر دیدنی از پیری ستارگان فوتبال با کمک هوش مصنوعی!

احتمالاً بپسندید: سنت های جالب از فرهنگ های مختلف دنیا که تا به حال کمتر شنیده اید!

نوشته های مشابه

71 دیدگاه

    1. کلا هوش مصنوعی همه رو چشم سبز طراحی می‌کنه. فرقی نمیکنه صفویه باشه عرب باشه. کلا زیاد روش حساب نمیشه باز کرد.

    1. اتفاقا قیافه اشون با اردبیلی های اصیل نزدیک هست. برادرزاده های من همه چشم رنگی هستند. پدر بزرگ شاهان صفوی هم کسی به نامن شیخ صفی الدین اردبیلی بوده.

      1. صفویان اصالتا کرد بودن که در زمان دولت قراقویونلو مجبور شدند از دیاربکر به اردبیل مهاجرت کنند ولی شاه اسماعیل مادرش اصالتا یونانی بود بخاطر همین موهای بلوند و بور داشت

        1. اصلا خدا هم اصالتا کرده ولمون کنین هر دولت وامپراطوری رو به خودتون نچسبونین

        2. اراجیف نگو
          تاریخ ندارید دگ دزدی تاریخی نکنید همون توهم ماد و پارت خودتون داشته باشید به سایه های ترک کار نداشته باشید

        3. کرد نبودن ودر زمان حکومت آق قویونلو ها تحت حمایت آنها بودن و خواهر زاده اوزون حسن هستند .کلمه اوزون به معنای قد بلند و یک کلمه ترکی هست

  1. برای اینکه بعد شاه طهماسب ایران بزرگتر شد و با تسلط بر گرجستان و سرزمین چرچسها ، همسرانِ ، گرجی ، چرچس کاباردینایی و بالکاری صرف می نمودند و مادران چشم آبی و سفیدپوست فرزندان سفید خواهند داشت .

  2. چون که همسران گرجستانی و چرچس و کاباردینا بالکار داشتند
    این قسمتها در زمان طهماسب به تصرف ایران درآمده بود.

  3. به این هوش مصنوعی بگید این قیافه ها به هر قومی می خوره الا ایرانی جماعت

    1. آذربایجانیها این قیافه ای هستند هر خانواده ای چند تا از این قیافه ها داره

    2. ایران قومیت نیست که شبیه ایرانی ها باشد ایران کشور است که حداقل 3 نژاد متفاوت در آن زندگی می کنند فارس ها که از اقوام هندوایرانی هستند و بیشتر شبیه هندی ها هستند ترک ها یک شاخه نژادی مجزا هستند که ترک های غربی مثل ترکیه ها و آذربایجانی ها پوست روشن دارند و افراد چشم رنگی بینشان زیاد است البته آمیزش با اقوام هندوایرانی در طول تاریخ باعث شده افراد دارای پوست تیره بینشان زیاد شود و عرب ها هم که از اقوام سامی هستند.

  4. با عرض سلام و درود خدمت هم وطنان عزیز ریشه صفویه
    ها از کردستان میاد جزو کُرد های اصیل بودند سنی مذهب شافعی هستند که که بعد ها به اردبیل مهاجرت کردند و فرهنگ و هنر ترکان بر روی این کُرد های صفویه اثر کرد و زبونشون ترکی شد و بعد ها شیعه مذهب 12 امامی شدند ولی خود مردم ترک تبار اردبیل اصالتاً از تُرکستان تحت عنوان تُرکان آغوز و جزو قبایل 22 گانه ُترکان هستند و سرزمین های اردبیل و تبریز و ارومیه و زنجان و بخشهایی از قزوین و تهران و همدان و کل سرزمین آناتولی رو به تصرف خود درآوردند و امپراتوری عثمانی رو ایجاد کردن که در همین زمان جهان اسلام از دست اعراب به طور کامل خارج شد و به دست تُرک ها
    تا پایان امپراتوری عثمانی افتاد

    1. دوست عزیز با عرض معذرت مگه امروز اعرابی که هزاران سال پیش به ایران مهاجرت کردند فارس شدند. یا کردهای تبعیدی به شمال ایران در زمان رضاشاه زبان کردی رو کنار گذاشتند. و یا هزاران سال پیش ترکها که به ایران مهاجرت کردند اصالت و زبان مادریشون رو کنار گذاشتند و فارس شدند که صفویه در مدت زمان کوتاهی زبان کردیشون رو فراموش کنند و یه پا ترک بشند ؟!
      تازه اون زمان که فرهنگ‌ها بسختی تحتِ تاثیرِ جو حاکم بر جامعه قرار می‌گرفتند. چون نظام آموزشی و رسانه‌ای وجود نداشته. درحالیکه حتی در این ۱ قرن با وجودِ رسانه‌ها و نظام آموزشیِ مدون و زبان رسمی در کشور بازهم قومیت‌ها و نژادها و زبانها اصالت خودشون رو حفظ کردند.
      چطور این قومِ کُرد زبان به سرعت زبانشون ترکی شده و اصالت خودشون رو از دست دادند؟
      و اغلب نژادهایی تحت تاثیر زبان دیگری قرار می‌گیرند که بین یک فرهنگ برجسته و متمدنی قرار بگیرند و اون فرهنگِ به روز به فرهنگِ اونها بچربه.
      یعنی الان شما قبول داری که فرهنگ و زبان ترکی غنی‌تر از زبان و فرهنگِ کردیه؟
      این تعصبات قومی و نژادی رو بذارید کنار. منشأ همه ما انسانها از یک نسل مشترکه. ذهنمون رو محدود به تاریخ محدود و قومیت و نژادی خاص نکنیم.

    1. ترک ها زرد پوست و چشمانی کشیده دارن اونی که چشم آبی و بوره هندو اروپایه

      1. هندی ها که بیشتر شبیه آفریقایی ها هستند. رنگ پوست مهم نیست انسان باید هویت واقعی خودش را قبول کند خودتان را می توانید فریب دهید ولی دیگران را نه.

  5. صفویان چشم آبی بودند تورکها اکثراً چشم آبی هستند من پدرم عمه هام فامیلای دور و نزدیک چنتا از دوستام و همسایه هامون حالا ک دقت میکنم میبینم چشم آبی دور برمون زیاده

  6. اصالت صفویه کرد بوده ،تاحدودی به قیافه کرده میخوره البته با کمی اغراق در رنگ پوست وچشم

  7. دقیقا شبیه انگلیسی و ترکهای عثمانی هستند.. هوش مصنوعی باید یک سر به مجلس خبرگان بزنه 😂

  8. خب داش همه ایرانی ها که زشت نیستند همرو به شکل خودت نبین،بعدشم ان زمان گرجستان،کشور اذربایجان ارمنستان جزو ایرن بودا و خب دلیلش شاید ازدواج قوم ها باهم بوده که شاهان صفوی چشم های ابی و موهای بور داشتند

    1. اگه تورک بودند چشم بادومی بودند با صورت پهن و بینی کوتاه..از هر قومی هستند آریایی اصیل بودند

  9. ترک های ایران و عثمانی از یک ریشه و تبار هستند و مذهب باعث جدایی آنها شد فلذا ایران و ترکیه و آذربایجان از یک ایل و تبار هستند .نامه های ترکی در طول هزاران سال نشانگر این یکی بودن بوده و اسناد تاریخی نیز این را تایید می نماید .

    1. مرد حسابی درست صحبت کن اینا همونایی هستن که دست اجنبی رو از ایران کوتاه کردن وگرنه باید الان به زبونای دیگه صحبت میکردی مثل انگلیسی مزخرف مثل زبون ترکی مامدیون شاهان صفوی هستیم

  10. هوش مصنوعی مانند یک کارخانه است و محصول آن به کیفیت خوراک ورودی بستگی دارد.
    اگر اطلاعات ورودی هر طور تغییر دهی مسلما کیفیت خروجی آن هم فرق خواهد کرد.
    پس بخودت بستگی دارد .اگر اطلاعات خوب وارد کنی،خوب دریافت می کنی و برعکس.
    به کوه آواز خوش ده تا خوش آید.

    1. اشتباه رایج در مورد صفوی اینه که بگیم ترک بودن در حالیکه نسبشون به کرد های اربیل عراق میرسه که به دلیل مراوده با ترکمانانی که از دوره سلجوقی به آسیا صغیر مهاجرت کردن به تدریج خوی ترکی و دامداری رو پذیرفتن و حتی در ابتدا اهل تسنن بودن بعدها در دوره خواجه علی سیاه پوش تشیع اختیار میکنن

  11. برو عکس نقاشی شاه اسماعیل یکم رو که یه نقاش فرانسوی کشیده رو ببین بعد بیا نظر بده

  12. خب هوش مصنوعی بر پایه چه داده هایی طراحی شده؟ اطلاعات و داده های برمبنای بانک علوم در غرب و با تفکر غربی و واقعیت هایی که در کتابخانه ها و دانشگاههایشان طبق نظرات و فلسفه هلنیسم یونانی جمع آوری و تدریس میکنن نه حقیقت موجود، برای همین طراحی و نحوه تحلیل هوش مصنوعی هم متاثر از اطلاعات و نگاه دنیای غرب هست

  13. طبق شجره نامه خانواده ما شاه تهماسب یکم جد ما هستش یعنی من یکی از نوادگان شاه تهماسب یکم هستم

  14. ترکا اکثرشون چشماشون رنگیه یا سبزه یا ابی یا عسلیه یکی هم خونوادم مادرم هستش همشون چشم رنگی هستن

  15. بسیاری از ترکها ریشه های بساری با یونانی ها دارن در واقع چشم ابی مال یونانی هاست همونطور ک تو هر منطقه روزی امپراطوری نسل کشی و نسل گشایی انجام داده یونان هم انجام داده

  16. کاملا درست فرمودید مادر بیشتر پادشاهان صفوی چرکس ویا گرجی وبه هرشکل از نژادهای قفقازی بوده اند

  17. شاه اسماعیل تات بودن و ایرانی همان زبان باستانی همه آذربایجان
    ولی مادرش عالم شاه بیگم دختر اوزون حسن که ترکمن بودن

  18. اقایی که میگی صفوی ها کورد بودن، خجالت بکش، وقتی تاریخ و فرهنگی ندارین، از تاریخ غنی و فرهنگ اقوام دیگه کش نرین..!!!
    این مزخرف ها چیه تازگی ها مد شده؟!؟ صفوی ها، افشارها کورد بودن؟ ستارخان، استاد شهریار کورد بوده؟!؟ یه چیزی بگین بقیه مسخره تون نکنن

    1. خاک بر سر قوم و ملتی که اصالت و پدران خود را نشناسد ، قبر جد شیخ صفی که با شاه اسماعیل بزرگ هفصدسال اختلاف زمان داره هنوز توی اردبیل هست و هنوز مقبره شیخ جبراییل و شیخ جنید و شیخ حیدر که همه در خاک مقدس اردبیل بدنیا امده و از دنیا رفته اند توی اردبیل و اذربایجان هستش ،انانی که از اصالت و پیشینه ناچیز خود خبرندارن باید هم صفویان را غیر تورک بدانند ،صفویان صاحب خانقاه هزارساله در عالی قاپو اردبیل هستند که نشان از اصالت غیرمهاجروشهرنشین بودن هستش که اگر تورک نبودن سلحشوران افشار و قاجار و قزلباشان به گردشان جمع نمیشدند

    2. بی‌ادبانه جواب دادن به فردی متعلق به قوم دیگر درست نیست. منظورت چیه کردها تاریخ و تمدن ندارن؟ مثل اینکه همین الان متولد شدی و از تاریخ کردها بی خبری. احترام بزار به اقوام دیگر. همه اقوام قدیمی ایرانی تاریخ خاص خودشون رو دارن چه ترک اذری چه کرد و چه فارس. دست بردارین از این دگماتیسم قومی.

  19. این همه دعوا نگیرید. اردبیل محل سکونت اقوام ترک اذری، کرد و تات و تالش هست. به نظر تبار این سلسله به تات زبانان اردبیل می‌رسد. براساس اشعار باقیمانده از آنان. ولی در هر صورت تمام این اقوام ایرانی هستند. فرقی نداره متعلق به کدام قوم هستند. مهم این هست که اول ایرانی هستند دوم به یکپارچگی ایران کمک کردند. هر چند مثل تمام حکمرانان اشتباهاتی هم داشتند

  20. چرا اقوام ایرانی این همه نسبت به هم جبهه می گیرند. بیشتر مردمان ساکن ایران تباری مخلوط از اقوام مختلف ایرانی هستند. باید به هم دیگر عشق بورزند. همسر شیخ صفی‌الدین اردبیلی دختر شیخ زاهد گیلانی بود و شاهان صفوی نیز از فرزندان صفی‌الدین و همسر گیلانی او هستند. در واقع این سلسله حاصل ازدواح سه قوم ایرانی هستند. بحث در مورد تبار واقعا بی فایده هست.

  21. آقایان و خانمها همه ما انسانیم. کرد و ترک و لر و عرب و ترکمن و فارس و بلوچ و ….. همه انسانیم و دارای احساسات و سلیقه های مشترک هستیم. همه ما میخواهیم در صلح و آشتی و صفا و امنیت و آبادانی و رفاه و فراوانی و ارزانی و شادی و خوشبختی زندگی کنیم. این تفاوتهای ظاهری تنها و تنها بر اثر تفاوت آب و هوا و اقلیم گرم و سرد در بشر ایجاد شده است. تفاوت زبانی هم بر اثر فاصله و دوری ایجاد شده چون آن زمان‌ها خودرو و ماشین نبود که این فاصله ها و دوری‌ها را در عرض چند ساعت طی کنند تنها اسب و قاطر و خر و درشکه و گاری بود که هفته ها و ماه‌ها باید در راه بودند تا به مقصد می‌رسیدند. پس کرد بودن و ترک بودن و فارس بودن و ….. افتخار نیست افتخار در انسانیت و مهربانی و صلح و همزیستی و راستی و مردانگی و جوانمردی است

  22. راست می گه کرد و ترک بودن
    جدشون شاه زرین کلاه بود که کرد بود بعد مهاجرت می کنند مازندران و بعد هم اردبیل و تیره های بعدی زبانشون ترکی می شه

  23. بی‌ادبانه جواب دادن به فردی متعلق به قوم دیگر درست نیست. منظورت چیه کردها تاریخ و تمدن ندارن؟ مثل اینکه همین الان متولد شدی و از تاریخ کردها بی خبری. احترام بزار به اقوام دیگر. همه اقوام قدیمی ایرانی تاریخ خاص خودشون رو دارن چه ترک اذری چه کرد و چه فارس. دست بردارین از این دگماتیسم قومی.

  24. همین کارارو کردی که کشور آذربایجان صفوی افشاری زندیه قاجار داره به نام خودش ثبت میکنه

  25. قابل توجه کردزبانان
    نه تنها صفوی ترک بوده نه تنها نادرشاه افشار هم ترک بوده بلکه کوراوغلو هم ترک بوده که شما کردها سند همه شونو بنام خودتون میزنید شماها به شیخ اشراق که آرامگاهش در زنجان هست هم رحم نکرده و اونو هم کرد میدونید
    خواهشا دست از توهمات بردارید و از خودتون مایه بذارید نه از ترکها
    ترکهای ایران نیازی به تعریف ندارند آدمهای صاف و عدالت گستر و در عین حال نترس و قدرتمند
    ترکهای ایران خدارو شکر گروهکهای مسلح تروریست ندارند و این باعث افتخاره
    و ایران الان مدیون ترکهاست چون میتونست از این هم بدتر تجزیه شود

  26. طولانی ترین حکومت بعد از اسلام بودن افشار ۱۱ سال قاجار ۱۲۰ سال بیشترین سامانیان ۱۹۲ سال هیچ کدوم به ۲۳۵ سال نرسیدن هخامنشیان هم ۲۲۰ سال. فقط اشکانیان ۴۷۱ سال و ساسانیان ۴۲۵ سال رتبه اول و دوم داشتند بعدش صفویه رتبه سوم .

  27. من اهل شیراز هستم اصلا کاری ندارم واقعا نمیفهمم هر وقت تو فضای مجازی یه مطلب تاریخی میخونم که توش مثلا یه چیزی فانتزی هست یه هموطن کرد پیام میذاره اون کرد بودا! کردی حرف میزده ها! باباش کرد بود! مادرش کرد بود! چرا دنبال هویتی هستی که مال تو نیست؟ بگو من ایرانیم. چرا خودتو اذیت مکنی؟تا اونجایی که من خوندم کردا در تاریخ مخصوصا در عصر صفوی به صورت عشایر به مرزها کوچانده میشدن که مرز ایران از بین نره

  28. اعراب در شبه جزیره زندگی میکردن، محدود در حجاز و یمن
    با تصرفاتی که داشتند زبان و لباسشونو در جوامع دیگه گسترش دادند
    این جماعت عرب شده رو معرب میگن
    مصری ها عرب نیستند!
    لبنانی ها و کلا شامات، عرب نیستند
    مردم بین النهرین، عرب نیستند!
    مردم شمال آفریقا، عرب نیستند!
    گرچه عربی حرف بزنند ریشه شان عرب نیست!
    مانند مردم شمال غرب ایران از ری تا ارومیه،
    این مردم ترک نژاد نیستند، از ماورالنهر و ترکستان نیامده اند
    سلاجقه ترکی رو رواج دادند و از آنجا به آناتولی رفتند
    اتفاقا مردم ترکیه هم اصالتا ترک نیستند!
    در آخر نژاد، رنگ و ملیت نه امتیازه
    و نه باعث شرمساری
    اصلا چیزی که انسان در آن حق انتخاب نداشته
    نه حسن ذاتی داره و نه قبح ذاتی
    ارزش انسان به تفکر و تعقل و ایمان شه

  29. من خودم اهل اردبیل هستم اکثر ترکها چشم آبی هستند مودر شاه اسماعیل مارتا شاهزاده یونانی بود قبرش الان کنار قبر فرزندش شاه اسماعیل قرار گرفته اگ. اردبیل رفتید حتما به عالی قاپو بروید اطلاعات خوب و بیشتر بدست می آورید از قبر شاه تهماسب و شاه عباس نیز دیدن کنید اهالی جمهوری آذربایجان همیشه با دسته گل به زیارت آرامگاه شاه اسماعیل می آیند دسته گل یادتان نرود چون س. مزار یک امپراتور می روید که اروپا را از دست سلطان سلیم یاووز نجات داد

  30. این میگه من کرد هستم و سرور ایران . اون یکی میگه ترک ام و شیر زاده، اون یکی میگه بهیار از همه بهتره. اون یکی هموطن میگه کوروش اصالتا لر درود بوده.
    دوستان گذشته گذشته. ولکنید هر قومیتی رو که دارید. این همه ثروت ومغز توسط یک سیستم داره نابود میشه. اصلا برید ببینید هوش مصنوعی واقعا تولید کرده. اگرم کرده مگه وحی منزله که باید قبول کنید؟
    تا وقتی منم منم کنید به هیچ جایی نمی‌رسیم. وقتی یاد گرفتید ما بشید برگردید تا ایران رو نجات بدیم.
    من کردم و دوستهای صمیم که ۲۹ ساله با هم دوستیم ترک و عرب هستن. اما هممون اعتقاد داریم اول و آخر ایرونی هستیم. و قومیت ما هیچ تغییر ی در یکسان بودن حقوق اجتماعی ما نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا