;
درمان خانگیسلامت

این گیاه دارویی اسید معده را درمان می کند!

درمان اسید معده: اسید معده یکی از معمول ترین ناراحتی های گوارشی میان افراد است. طب سنتی تاکیدات زیادی بر روی درمان اسید معده با گیاهان دارویی دارد. طب سنتی تعدادی از گیاهان را در این زمینه درمانی خیلی مفید می‌ داند ، در این مطلب سلامت به مهمترین این گیاهان دارویی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان اسید معده با ۱۰ خوراکی خوشمزه!

اسید معده

ناراحتی اسید معده زمانی ایجاد می شود که اسید معده به سمت بالا حرکت کند و از معده به مری منتقل شود. در این صورت فرد علائمی را مشاهده خواهد کرد که باعث ناراحتی فرد و ایجاد مشکلاتی برای وی خواهد شد. از شایع ترین این علائم می توان به سوزش سر معده، درد در ناحیه قفسه سینه و گرفتگی صدا و سوزش گلو اشاره نمود. اگر شدت این علائم کم باشد با تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی سالم تر می توان جلوی پیشرفت آن را گرفت ولی اگر بیماری شدت گرفته باشد باید از گیاهان داروئی مثمر و یا دارو های شیمیایی برای درمان استفاده نمود.

شاید بپسندید: این دمنوش ساده و خوشمزه هزار خاصیت دارد، فقط باید نحوه مصرفش رو بدونی+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: درمان یبوست و پاکسازی روده با ۵ میوه خوشمزه!

گیاهان دارویی مفید برای درمان اسید معده

تجارب و نتیجه تحقیقات طب سنتی نشان داده است که مواد موثره بعضی گیاهان خواص عالی در کنترل اسید معده دارد. از مهمترین روش های درمان اسید معده با گیاهان دارویی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱.نعناع

درمان اسید معده، هر زمانی که به مادر خود می گویید سر دلم می سوزد، چه گیاهی را به شما پیشنهاد می دهد؟ آفرین نعناع و یا همان عرق نعناع. واقعا نیز استفاده از نعناع مانند آب روی آتش است. این گیاه دارویی به علت همین نتیجه بخش بودن از قدیم الایام تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین روش های درمان اسید معده با گیاهان دارویی است.

۲.دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل یکی ازمهمترین گیاهان دارویی موثر در درمان سوزش سر دل است. این عامل که شایع ترین علامت اسید معده است با مصرف این دمنوش به مقدار زیادی کاهش می یابد.

شاید بپسندید: ضد درد: ۱۲ ضد درد گیاهی، خواص، عوارض و کاربردهای آن‌ها!

احتمالا بپسندید: این غذاها سبب بالا رفتن فشار خون می شوند!

درمان اسید معده

۳.زردچوبه

گیاه دارویی زردچوبه به علت خواص آنتی اکسیدانتی و ضد میکروبی خود انتخابی عالی برای درمان درد اسید معده است. با مصرف این گیاه بهترین نتیجه های درمانی را خواهید گرفت.

احتمالا بپسندید: از بین بردن درد فوری با بو کردن این روغن جادویی!

جالب خواهد بود: پیشگیری از دیابت با ۹ روش شگفت انگیز خانگی!

۴.چای بابونه

درمان اسید معده، چای بابونه با خواص ضد التهابی خود انتخابی عالی برای درمان کلیه درد های گوارشی از جمله اسید ، زخم و ورم معده است. مصرف عرق یا دمنووش این گیاه قبل از غذا کمک زیادی به کاهش رفلکس های معده شما عزیزان خواهد نمود.‌‌ تنها یک بار پس از مصرف این گیاه داروئی و مشاهده اثرات عالی آن در درمان اسید معده انتخاب همیشگی شما برای این موضوع خاص خواهد شد.

۵.زیره

اثرات درمانی زیره در درمان درد های گوارشی به قدری موثر است که حتی در بعضی افرادی که دارو های شیمایی روی آن ها موثر نبوده است، موثر گزارش شده است. بسیاری از افراد مبتلا نیز اثرات عالی زیره را در کاهش اسید معده تایید نموده اند.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل‌ با طب سنتی: چند روش ساده طب سنتی برای درمان قطعی انواع زگیل!

برایتان جالب خواهد بود: درمان ۷ بیماری با میوه خوشمزه ملون!

۶.عصاره شیرین بیان

مهمترین ماده موثره گیاه شیرین بیان گلیسیریزین است. این ماده میزان اسید های معده را کاهش می دهد.‌ خواص عالی گیاه شیرین بیان در درمان کلیه درد های گوارشی معده ای توسط بسیاری از افراد گزارش شده است. بهترین زمان مصرف شیرین بیان برای درمان اسید معده حدودا نیم ساعت قبل از صرف وعده غذایی است‌. آیا می دانید این گیاه به چه طریقی اسید معده را کاهش می دهد؟ این گیاه معده را با ساختار ژله مانندی پوشش می دهد و جلوی آسیب های بیشتر بافت معده را می گیرد.

۷.سنبل ختایی

درمان اسید معده، سنبل ختایی به همراه چند گیاه دیگر اثرات عالی در درمان اسید معده دارد. عصاره این گیاه را به همراه سیر، هویج و رایانه مصرف نمایید تا اثرات عالی آن را در کاهش اسید معده شاهد باشید.

۸.رازیانه

بسیاری از افراد مبتلا به شدید ترین حالت های اسید معده از مصرف رازیانه بعد از غذا ابراز رضایت داشته اند. این پودر یکی از بهترین گیاهان داروئی منتخب برای درمان سو هاضمه، نفخ و رفلاکس معده است.

۹.آلوئه ورا

درمان اسید معده، آلوئه ورا گیاهی عجیب و سرشار از خواص دارویی متعدد است. این گیاه در درمان اسید معده نیز موثر است و به راحتی می تواند مشکلات اسید معده را برطرف نماید.

۱۰.بادرنجبویه

بسیاری از متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند که ماده موثره موجود در گیاه بادرنجبویه تاثیرات زیادی در کاهش درد های اسید معده دارد.‌ این گیاه برای این منظور خاص به سه طریقه معمول مورد استفاده قرار می گیرد: به صورت پودری یا ترکیب با آب و یا مصرف به صورت دمنوش. هر سه روش استفاده اثرات عالی یکسانی دارند، بسته به راحتی خود از یکی از این روش های مصرف استفاده کنید.

۱۱.نارون لغزنده

پودر گیاه دارویی نارون لغزنده درد بیماری اسید معده را به مقدار زیادی کاهش می دهد. با ترکیب این پودر با آب و مصرف حداکثر یک بار در روز اسید معده شما بهبود پیدا خواهد نمود‌.

۱۲.خار مریم

به نظر شما چرا گیاه داروئی خار مریم در درمان اسید معده موثر است؟ این گیاه داروئی مقادیر زیادی کلسیم دارد و از این طریق رفلاکس های معده را کاهش می دهد.

۱۳.خردل زرد

درمان اسید معده، پودر خردل زرد در بسیاری از منابع به عنوان تسکین دهنده اسید معده شناسایی شده است‌. ‌ولی قابل ذکر است که در بعضی مقالات علمی به اثرات نامناسب این گیاه در سوزش سر دل اشاره شده است. بنابراین در مصرف این گیاه دارویی جانب احتیاط را رعایت بفرمایید.

۱۴.ریشه ختمی

درمان اسید معده، گیاه دارویی ریشه ختمی با هضم کامل غذا با اسید معده مقابله می کند. هضم ناقص غذا یکی از علت های رایج سوزش سر دل و با همان اسید معده است.‌ برای درمان اسید معده مصرف دمنوش ریشه گل ختمی را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید: درمان سوزش معده با ۶ نوشیدنی خانگی خوشمزه!

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: دیازپام های طبیعی بهترین خواب آور و مسکن درد!

جالب خواهد بود: درمان سنگ صفرا با این گیاه دارویی شگفت انگیز!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا