;
آرایش و زیباییدنیای مد

ریزش ریمل زیر چشم: ۷ ترفند جالب برای جلوگیری از ریزش ریمل!

ریزش ریمل زیر چشم یک چالش همیشگی هنگام آرایش کردن است. در بسیاری از مواقع حتی استفاده از ریمل هایی با مارک خوب نیز نمی تواند مانع این اتفاق شود. پس از روش هایی که این مطلب دنیای مد در اختیارتان قرار می دهد برای جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با این ویتامین پف زیر چشم خود را از بین ببرید + ۳ دلیل ایجاد پف زیر چشم

چرا ریمل مژه زیر چشم میریزه ؟

ریزش ریمل زیر چشم، تنها دلیل این مسئله، تغییر دمای هوا و بدن هستش. مایع ریمل در دمای بالا، حالت روان و شل پیدا می کنه و در دمای پایین، حالت ژلی و سفت. البته انتخاب ریمل چشم باکیفیت و برند های خوب، فرمولاسیون ویژه ای دارن که در دمای زیاد هم حالت ژلی خودشون رو حفظ می کنن و نمی ریزن، اما باز هم کمی ریزش و پخش شدن دارن.

شاید بپسندید: دکوراسیون خانه شاد و پر انرژی با ۱۴ ایده جذاب و ارزان + عکس

علت ریزش ریمل زیر چشم

به همین خاط باید توی خرید ریمل، حداقل برای فصل های گرم سال، کمی ولخرجی کنید و ریمل خوب و باکیفیت بخرید. برای گردش های در هوای آزاد و فضای باز، بهتره که از ریمل استفاده نکنید.

شاید بپسندید: سفت شدن پوست صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی که برای جوانی پوست جادو می کند!

برای جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم چه کنیم ؟

۱. قبل از آرایش صورت را با پاک کننده‌ ای ملایم بشویید

ریزش ریمل زیر چشم، ریملی که روی مژه‌ مالیده‌اید در طول روز روی چربی پوستِ زیر چشم مالیده می‌شود و این ناحیه را سیاه و لکه دار می‌‌کند. به این ترتیب حتی اگر بهترین مارک ریمل را خریده باشید، باز هم ترکیبات این ریمل روی پوست باقی می‌ماند. در نتیجه در ابتدای صبح با پاک کننده‌ ملایمی که به پوست حساس دور چشم آسیبی وارد نمی‌کند، این ناحیه را کاملاً بشویید و چربی آن را کاهش دهید. البته ریمل خشک شده نیزاحتمال ریزش را افزایش می دهد.

اگر پاک کننده ملایم مخصوص دور چشم در دسترس نداشتید، پوست این ناحیه را با شامپوی بچه بشویید. برای این کار مقداری شامپوی بچه را با آب گرم مخلوط کنید و پارچه‌ای نرم را به این مخلوط آغشته نمایید، سپس به‌آرامی چربی مازاد پوست دور چشم را پاک کنید.

شاید بپسندید: موهای چرب: رفع چربی موی سر با ۱۲ روش ساده خانگی!

ریزش ریمل زیر چشم

۲. به پلک ها مرطوب کننده نزنید

ریزش ریمل زیر چشم، اگر ریملی که روی مژه ها می‌زنید، پوست زیر چشم را لکه دار می‌کند، به احتمال زیاد مشکل از خرید بهترین مارک ریمل نیست و این ریمل ترکیبات سالم و ماندگاری دارد؛ اما پلک های شما بیش از‌ حد چرب است و این چربی باعث ریختن و لکه دار کردن ریمل می‌شود. به همین دلیل به جای اینکه صبح‌ها مرطوب کننده مخصوص چشم بمالید، شب‌ها این کار را انجام دهید یا این که ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل از آرایش، مرطوب کننده به دور چشم خود بمالید تا ترکیبات این محصول فرصت کافی برای نفوذ به داخل پوست را پیدا کنند.

ریزش ریمل زیر چشم، استفاده نکردن از سایه‌های چشم کرمی نیز گزینه‌ خوبی برای جلوگیری از ریزش ریمل به زیر چشم به حساب می‌آید.

شاید بپسندید: رفع چین و چروک دور چشم با ۷ روش خانگی بی نظیر!

احتمالا بپسندید: استایل ۱۴۰۳: ۵ زیباترین ترکیب رنگ‌های ترند استایل ۱۴۰۳ + عکس

۳. چربی دور چشم را با دستمال چربی‌گیر کاهش دهید

ریزش ریمل زیر چشم، دستمال‌های چربی‌گیر، مخصوص کاهش چربی اضافی صورت ساخته شده‌اند و استفاده از این دستمال‌ها، حالتی مات و زیبا به پوست می‌دهد. در نتیجه تکه‌ای دستمال چربی‌گیر را به‌آرامی روی پوست دور چشم بمالید تا چربی این ناحیه کاهش پیدا کند. سپس بهترین مارک ریمل را خریداری نمایید تا این ریمل کمترین لکه‌ای را به دنبال نداشته باشد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از دستمال کاغذی لطیف به‌جای دستمال چربی‌گیر استفاده کنید.

شاید بپسندید: چگونه با مواد دم دستی در منزل، پوستی شفاف و تمیز داشته باشیم | روش های شفاف کردن پوست!

احتمالا بپسندید: روتین زیبایی صورت تا عید: چگونه پوستی بدون لک و درخشان داشته باشیم؟

۴. مقدار کمی پرایمر روی پلک ها بمالید

استفاده از پرایمری که روی صورت می‌مالید در قسمت دور چشم هیچ اشکالی ندارد. در نتیجه در کنار پرایمر زدن به صورت، از استفاده پرایمر دور چشم غافل نشوید. اگر هم نیازی به پرایمر برای تمام پوست خود نمی‌بینید، مقداری کمی پرایمر روی پلک ها بمالید تا آرایش چشم دوام بیشتری پیدا کند. پرایمر لایه‌ای مات روی پلک ایجاد می‌کند و جلوی ترکیب چربی پوست با مواد آرایش را می‌گیرد. در نتیجه خبری از لکه دار کردن ریمل نخواهد بود.

جالب است: پیری زودرس پوست: این ۵ علامت روی پوست یعنی پیری زود رس پوست گرفتین!

۵. دقیق‌تر از همیشه ریمل بزنید

ریزش ریمل زیر چشم، بسته به نوع آرایشی که در نظر دارید، به سایه‌ چشم، خط‌ چشم و چندین لایه ریمل نیاز پیدا خواهید کرد. با این حساب حتی اگر نمی‌خواهید سنگین آرایش کنید، باز هم احتمالاً یک لایه ریمل روی مژه های خود می‌زنید. در نتیجه خرید بهترین مارک ریمل برای آرایش‌های مختلف ضرورت دارد. از آنجایی که احتمال می‌رود ریمل پس از مدتی لکه‌ ایجاد کند، با دقت هرچه بیشتری ریمل بزنید و پس از ریمل زدن، حدود ۱ دقیقه چشم‌ها را باز نگه دارید تا ترکیبات ریمل روی مژه ها کاملاً خشک شود.

اگر از طرف‌داران فر مژه‌ هستید، قبل از هرگونه آرایشی، ابتدا مژه ها را فر بزنید؛ چراکه فردادن مژه های ریمل دار، لکه دار کردن ریمل و  آرایش چشم را به دنبال دارد.

ریزش ریمل زیر چشم، ابتدا لایه‌ای نازک از ریمل را روی مژه ها بزنید و پس از زدن لایه جدید، ریمل اضافی که روی برس ریمل و لبه‌های شیشه آن قرار گرفته را پاک کنید.

ریزش ریمل زیر چشم

اگر بهترین مارک ریمل را نخریده‌اید و ریملی که استفاده می‌کنید بیش از‌ حد پوست دور چشم را لکه می‌اندازد، قید ریمل زدن به مژه های پایین را بزنید و فقط روی مژه های پلک بالا ریمل بمالید تا احتمال لکه دار کردن ریمل و  آرایش چشم کاهش پیدا کند.

احتمالا بپسندید: سفت شدن پوست صورت در یک هفته با این روش طلایی!

جالب خواهد بود:جلوگیری از ریزش مو با ۱۰ نکته ساده + فرمول موهای براق و سالم

۶. پودر شفاف آرایشی به زیر چشم بمالید

پس از پایان آرایش چشم، برس را به مقدار کافی با پودر فیکس کننده آرایش آغشته کنید و زیر چشم را کاملاً پوشش دهید. سپس حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا پودر روی این ناحیه باقی بماند و تثبیت شود. در نهایت نیز پودر اضافی را پاک کنید. با این روش نه‌تنها جلوی ریزش ریمل را می‌گیرید، بلکه چربی و درخشش نازیبای پوست را کاهش داده و دوام آرایش را بیشتر می‌کنید.

۷.استفاده از فیکساتور، جلوه‌ای نرم و صیقلی به کانسیلر و زیرسازی چشم می‌دهد.

ریزش ریمل زیر چشم، برای ماندگاری بیشتر ریمل و جلوگیری از مالیده‌شدن آن به پوست دور چشم، مقداری پودر فیکس کننده آرایش روی مژه های ریمل زده بمالید. البته اگر از اسپری فیکس کننده آرایش استفاده کنید نیز بهتر است.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۵ عادتی که شما را پیر و سن بالا نشان می دهد!

احتمالا بپسندید: با استفاده از این روش ها، رشد و زیبایی موهایتان را تا عید دو برابر کنید!

بیشتر بخوانید: استایل قرار عاشقانه: چگونه برای اولین قرار عاشقانه یک استایل شیک و دلربا داشته باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا