;
تفریح و سرگرمی

ریاضی ات خوبه، پس این معادله را حل کن!| 70 درصد غلط جواب دادند!

سوال تصویری ریاضی چالشی: یکی از زیباترین و بهترین سوال هایی که در اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است، سوال تصویری ریاضی چالشی است. این سوال در فیس بوک پس از انتشار در کمترین زمان بیش از 2000 مرتبه همرسانی شد. عبارت سوال ساده به نظر می آید، اما پس از شروع به انجام سوال تصویری ریاضی چالشی، دچار سردرگمی خواهید شد. اگر در زمان مشخص شده به این سوال پاسخ دهید، نشان می دهد که درساتون رو خوب یاد گرفتین!

مغز انسان هم به مانند جسم، نیاز به فعالیت و تمرین دارد. بهترین تمرین برای مغز، بازی های فکری و انواع و اقسام آن می باشد. در این میان سوالات هوش ریاضی، عملکرد مغز شما را دو چندان افزایش دهد. با افزایش عملکرد مغز، مهارت ها و توانائیهای شناختی شما افزایش پیدا می کند و سلامت مغز تضمین می شود و از وقوع بیماری هایی نظیر فراموشی و آلزایمر و … پیشگیری خواهد کرد. با وب سایت خبری چشمک و سوال تصویری ریاضی چالشی همراه باشید.

شاید بپسندید: چیستان: می دانید در میان لبنیات کدام یکی بیشترین خدمت را به مردم می کند!؟

سوال تصویری ریاضی چالشی

چالش‌های تصویری و سوالات هوش همچنان مورد علاقه کاربران در شبکه‌های اجتماعی است. این سوالات برای مدت طولانی می توانند ذهن افراد را درگیر کنند و میزان دقت و قدرت هوش آن ها را به چالش بکشد. خالق این چالش جدید، که شامل حل یک مسئله ریاضی است، اطمینان داده است که تنها 30٪ می توانند راه حل را پیدا کنند. اگر آماده هستید شما نیز قدرت هوش خود را محک بزنید. با دقت به صورت سوال تصویری ریاضی چالشی نگاه کنید!

برای یافتن پاسخ صحیح سوال تصویری ریاضی چالشی فقط 10 ثانیه فرصت دارید!؟ به اعداد داده شده در معما نگاه کنید و منطق پشت آنها را پیدا کنید. در ادامه تصویر سوال تصویری ریاضی چالشی یک تصویر را مشاهده کنید که بر روی آن یک معادله ریاضی نوشته شده است. این سوال را کسانی که دوران دبستان و راهنمایی را به خوبی فرا گرفته باشند، می توانند حل کنند. در ادامه تصویر این معادله را با شما به اشتراک می گذاریم. شما برای حل سوال تصویری ریاضی چالشی تنها 10 ثانیه فرصت دارید.

شاید بپسندید: باهوشا بگن: کدام کودک، عامل مرگ زن تصویر هست!؟

سوال تصویری ریاضی چالشی

شاید بپسندید: اگه باهوشی بگو، اشتباه تصویر فوتبالیست های خانم چیه!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید:با 1 حرکت و درست کردن معادله در کمتر از 10 ثانیه، اثبات کن خیلی نابغه ای!

پاسخ سوال تصویری ریاضی چالشی

آیا توانستید معما را حل کنید؟ پاسخ های خود را در بخش نظرات بنویسید. با رفتن به پایین صفحه می توانید پاسخ صحیح را ببینید. اما بهتر است خود کمی بیشتر سوال را مورد بررسی قرار دهید.

شاید بپسندید: وارد اتاق سردی شدید:یک کبریت،چراغ نفتی،شمع و شومینه است. اول چی را روشن می‌کنی؟

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: توانایی محاسباتی خودت رو با حل این معادله ارزیابی کن!

پاسخ سوال تصویری ریاضی چالشی: براساس قانون اولویت در ریاضی، باید ایتدا حاصل معادله داخل پرانتز به دست آید. سپس تقسیم 6 و 2 را انجام دهید و سپس حاصل معادله داخل پرانتز و تقسیم بر هم ضرب می شوند. چرا بیرون پرانتز ما علامت ضرب مستتر داریم. در نتیجه عدد 9 بدست می اید.

شاید بپسندید: داستان مرد حکیم و دختر لجباز، حکایتی شنیدنی از ادبیات بی همتای فارسی!

پاسخ سوال تصویری ریاضی چالشی

امیدواریم از سوال تصویری ریاضی چالشی استفاده کرده باشید. می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مطالعه کنید.آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. چشمک را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: اولین چیزی که در تصویر می‌بینی، تعیین می‌کنه که یک رهبر هستی یا نه؟

 

 

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:تست هوش:اگر N=333، 444=T، 555=F باشد، 888=؟ چه حرفی خواهد بود؟

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: فقط باهوشا نامزد این خانم خوشکله رو بین این 3 نفر تشخیص میدن!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: تست قدرت تمرکز: آیا می توانید خطای این تصویر را در کمتر از 5 ثانیه پیدا کنید؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: داستان شنیدنی عهد شب زفاف!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: تا چه اندازه منظم و مرتب هستی!؟ | فقط کافیه بگی چه جوری از خمیردندان استفاده می کنی!

 

برایتان جالب خواهد بود

 قابل توجه نوابغ ریاضی: اگر 2+2=2، 3+6=3، پس 8+8=؟ چیست!؟

آیا خانمای فضول راست میگن و آدمی رو که متهم کردن یک مرد هست!؟

در تصمیم‌گیریها محتاطی یا جسور!؟ | فقط بگو در نگاه اول چی دیدی؟

تفاوت های دو تصویر سفید برفی (پرنسس دیزنی) رو پیدا کنی، نابغه ای!

نوشته های مشابه

26 دیدگاه

  1. خود شما هم جوابو اشتباه نوشتی،جز اون ۷۰ درصدی😑
    اول باید جواب داخل پرانتز رو بدست بیاریم که میشه ۳
    بعد اولین عددی که کنار پرانتز هست رو در عدد ۳ ضرب میکنیم یعنی عدد ۲ که جواب میشه ۶
    در آخر هم ۶ رو تقسیم بر عدد بدست آمده یعنی ۶ میکنیم
    که جواب میشه ۱
    6÷2(1+2)=1

    1. باسلام،
      اولویت ها اینجورین که اول داخل پرانتز و بعد از اون ضرب یا تقسیم، یعنی هرکدوم از ضرب و تقسیم که در مسئله زود تر اومده باشه رو اول حساب میکنیم،
      بنابراین جواب میشه همون 9

    2. سید من به اشتباه پرانتزو حساب نکردم شیش تقسیم بر دو کرم شد س س رو هم ضرب در پرانت کردم سه دوتا شیش تا سه یکیم ک ستا بعلاوه کردم شد ۹ 🗿😂

    3. شما هم جزو اون ۷۰ درصدری طبق قانون ریاضی اول توان بعد پرانتز بعد جمع تقسیم(اول اونی که سمت چپه)بعد جمع تفریق(اول اونی که سمت چپه)

    4. شما هم جزو اون ۷۰ درصدری طبق قانون ریاضی اول توان بعد پرانتز بعد جمع تقسیم(اول اونی که سمت چپه)بعد جمع تفریق(اول اونی که سمت چپه) که جواب سایت درسته

    5. عزیز همیشه عدد بعد از پرانتز باید در کل جواب داخل پرانتز ضرب شه و بعد بقیه مسئله حل شه این بنده خدا درست گفته !

    6. خیر اشتباه می‌کنی
      سایت کامل درست نوشته
      اول جواب داخل پرانتز بعد چون در ضرب و تقسیم اولویتی وجود ندارد و هردو در الویت باهم برابرند پس بعد جواب داخل پرانتز باید از چپ به راست حل کنیم که میشه9

  2. عزیزم ریاضیات قانون خاص خودش رو داره …
    اولویت با پرانتز و بعد ضرب و بعد تقسیم و جمع و تفریق هست که با این تفسیر جواب میشه
    ۲+۱=۳
    ۳×۲=۶
    ۶÷۶=۱
    فکر کنم خودتم جز اون ۷۰٪هستی عزیزم

    1. اولویت های از چپ به راست رو که رعایت کنی نه میشه
      جواب پرانتز سه میشه
      جواب تقسیم هم سه
      سه ضربدر سه هم میشه نه

  3. پس این نشون میده اون ۷۰ درصد که جواب ۱ اوردن درست حل کردن و شمای ۳۰ درصدی که جواب ۹ میارید اشتباه حل میکنید.

  4. آقا جوابی که دادی اشتباهه. 9نمیشه.شما اگر تقسیم رو به خط کسری تبدیل کنی متوجه میشی که 6میشه صورت و بقیه عبارت در مخرج قرار میگیره که بعدش هم صورت تقسیم بر جواب مخرج میکنی که نهایتا میشه 1.

  5. بیسوادی از سر و پای نویسندگان اینگونه سایتها به بیرون میریزه 😁 آخه فکر کنید بجای اون پرانتز X باشه یعنی مسئله بصورت شش تقسیم بر 2x است چطور حساب میشه؟ خوب معلومه شش تقسیم میشه بر مقدار ایکس ضربدر دو ، خوب اینجا هم همونه 2+1 میشه ۳ و در ۲ پشت پرانتز ضرب میشه میشه ۶ و در آخر ۶÷۶ میشه یک

    1. داداش تو حتی بزنی تو ماشین حساب هم جواب می‌شه ۹، مسئله خیلی سادست و جوابی که سازنده داده هم درسته.

  6. دوست عزیز
    هنگامی که ضرب و تقسیم در کنار هم هستند،
    اولویت با تقسیم می‌باشد. پس از به دست آوردن حاصل داخل پرانتز،پیدا کردن حاصل تقسیم ۶بر۲ لازم است.سپس عمل ضرب ۳ در ۳ را انجام می دهیم که در نهایت پاسخ صحیح این معادله ۹ است.

  7. اگر جوابی که شما گقتید درست باشه باید شش رو تقسیم بر دو کنیم که جواب میشه ۳ و بعدا داخل پارانتز رو حساب کنیم که طبیعتا میشه ۳ و بعدا ۳×۳کنیم و جواب۹ بشود اما شما علامت ضرب را نزاشتید

  8. خاک تو سر مدرسه ای که تو رفتی جز 70 درصد😂
    تو خودت انقدر احمقی که نمیدونی اولویت با چی اول پرانتز که میشه سه بعدش ضرب و تقسیم یک اولویت رو دارند پس از سمت چپ حساب میکنیم بی عقل که 6÷2=3 میشه و بعد میام 3 رو در 3 ضرب میکنیم که جواب 9 میشه داشم

  9. سلام ،سلام سوال مربوط به ریاضی پایه ششم دبستان هست ،اولویت بعد از پرانتز ابتدا با ضرب ،تقسیم ،جمع و در آخر تفریق هست ،پس همون جواب 1درست هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا