;
آرایش و زیباییدنیای مد

سفت شدن ناخن: ۸ نکته مهم برای سفت شدن  و زیبایی ناخن ها

سفت شدن ناخن: داشتن ناخن های سالم، زیبا و محکم آرزوی همه زن ها است. زیرا ناخن های زیبا و سالم یکی از جلوه های زیبایی دست ها است. افرادی که ناخن های شکننده، زرد و ناسالم دارند، دست های شان هم زیبا و جذاب به نظر نمی رسند. چرا که زردی و شکننده بودن ناخن ها اول توجه بیننده را به خود جلب می کند. البته این اصلا جای نگرانی نیست. چون راه های زیادی برای مراقبت و تقویت ناخن ها وجود دارد. در بخش آرایش و زیبایی چند راه ساده برای حفظ سلامت، زیبایی و محکم شدن ناخن ها آمده است.

بیشتر بخوانید: ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

۱.از ناخن های خود با ملایمت مراقبت کنید

سفت شدن ناخن، ناخن های شما بسیار ظریف هستند، پس باید خیلی مراقب باشید. دکتر استرن در این مورد می گوید، از استفاده از ابزارهای فلزی زیر ناخن خودداری کنید. زیرا کندن بیش از حد می تواند باعث جدا شدن صفحه ناخن از پوست شود. این مساله برای افراد بالای 50 سال می تواند تبدیل به مشکل جدی شود. تمیز کردن با مواد شیمیایی و شستن ظروف با دست نیز ناخن ها را ضعیف می کند. جانت پریستوفسکی، متخصص پوست در نیویورک، تاکید می کند. با پوشیدن دستکش های لاستیکی، وینیل، نیتریل یا پلاستیک از ناخن ها و دست های تان محافظت کنید.

سفت شدن ناخن

۲.ناخن های خود را همیشه اصلاح کنید

سفت شدن ناخن، به گفته دکتر پریستوفسکی، اگر ناخن های شکننده ای دارید، مرتب آن ها را کوتاه کنید. یا به صورت مداوم اصلاح کنید. زیرا کوتاه کردن یکنواخت برای ناخن‌ها به همان اندازه که برای موهای شما مهم است، اهمیت دارد. در واقع کوتاه کردن یا اصلاح کردن، ناخن‌ها را کمتر مستعد گرفتگی و شکستگی می‌کند. بنابراین سعی کنید هر دو هفته یک بار آنها را کوتاه یا اصلاح کنید.

۳.همیشه با خود سوهان ناخن داشته باشید

سفت شدن ناخن، اگر کار یا تمرین روتین شما ناخن‌های تان را در معرض آسیب قرار می‌دهد. دکتر پریستوفسکی توصیه می‌کند که یک سوهان ناخن را برای صاف کردن لبه‌های ناهموار ناخن های خود همیشه داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که روش سوهان کشیدن را بلد باشید. سوهان ناخن اگر اشتباه کشیده شود، نه تنها باعث خوش فرمی آن نمی شود بلکه بیشتر ناخن را شکننده می کند.

سفت شدن ناخن، دکتر استرن توصیه می کند که بهتر است برای ناخن های ضعیف و شکننده از سوهان ناخن شیشه ای یا کریستال استفاده کنید. او توضیح می دهد که سوهان شیشه‌ای لبه یکنواختی را برای ناخن ایجاد می‌کند. این نوع سوهان برای ضعیف‌ترین، شکننده‌ترین و آسیب‌دیده‌ترین ناخن‌ها استفاده می شود.

۴.کوتیکول ها را برندارید

کوتیکول هدف بسیار مهمی دارد. در واقع ناحیه پایه ناخن را می‌بندد. بنابراین در مورد بریدن یا برداشتن کوتیکول تجدید نظر کنید. زیرا می تواند مهر محافظتی را بشکند و شما را در برابر باکتری ها و احتمال عفونت آسیب پذیر کند. دکتر استرن می‌گوید مراقبت از کوتیکول‌ها همچنین به کاهش زردی و خشکی ناخن‌ها کمک می‌کند.

اگر نیاز دارید کوتیکول های خود را عقب برانید. دبی پالمر، مدیر پزشکی همکاران پوست نیویورک در هریسون، توصیه می کند. این کار را یک بار در هفته بعد از دوش گرفتن که پوست نرم و لطیف است با احتیاط و ملایمت انجام دهید. سپس کوتیکول ها و ناخن ها را با روغن کوتیکول یا یک روغن گیاهی ماساژ دهید. دنیکا ونیک، شیمیدان آزمایشگاه زیبایی  GH می گوید، تقویت کننده های سرم مانند یا برخی روغن های گیاهی به سرعت جذب ناخن ها می شوند. آن ها معمولاً حاوی مرطوب کننده هایی برای آبرسانی به ناخن های خشک و شکننده هستند.

بیشتر بخوانید: ۷ زیباترین و جذاب ترین شکل ناخن که مناسب هر دستی است!

سفت شدن ناخن

۵.از ناخن های خود با پوشش پایه محافظت کنید

سفت شدن ناخن، هنگامی که ناخن های خود را در خانه لاک می زنید. از بیس کت یا پوشش پایه غافل نشوید. دکتر پریستوفسکی خاطرنشان می کند که این مرحله هم از لک شدن ناخن ها توسط لاک محافظت می کند. هم کمک می کند رنگ فقط با یک لایه اشباع تر و مات تر به نظر برسد. او توضیح می دهد که  حتی بدون  لاک‌های تقویت‌کننده، بس کوت یک پوشش سخت براق بر روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند. به علاوه نوک‌های ناخن را تقویت می‌کند. همچنین آن ها را ضخیم‌تر نشان می‌دهند و می‌توانند در برابر آسیب محافظت کنند. اگر می خواهید چند لایه لاک بزنید. دکتر شامبان پیشنهاد می‌کند که بین هر لایه لایه‌ای از بس کت استفاده کنید. تا درخشندگی و محافظت بیشتری به ناخن ها داده شود.

۶. اکریلیک را به مقدار کم انجام دهید

هر متخصص ناخنی که با او صحبت می کنید تمام تلاش خود را می کند تا شما را از مانیکورهای اکریلیک یا ژلی دور کند. به همان اندازه که ماندگاری و راحتی دارند به همان اندازه برای ناخن های تان آسیب می می زند. اما اگر مشتاق هستید که حتما این کار را انجام دهید. راه‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب به دست‌ها و ناخن‌هایتان وجود دارد.

سفت شدن ناخن، مشکل اصلی مانیکور ژل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در دستگاه خشک کن است. این ممکن است به پوست زیر و اطراف ناخن آسیب برساند و منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود. برای کمک به کاهش این خطر، دکتر پریستوفسکی توصیه می‌کند قبل از انجام آن از یک کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنید. تا از آسیب جلوگیری کند. یا می‌توانید دستکش‌های مخصوصی را امتحان کنید که فقط خود ناخن‌ها را در معرض دید قرار می‌دهند. بقیه دست‌های شما را در برابر آسیب محافظت می‌کند.

سفت شدن ناخن

 ۷.به ناخن های خود استراحت دهید

سفت شدن ناخن، طرح های هنری روی ناخن و آن رنگ‌های پررنگ با رنگدانه‌های زیاد را برای آخر هفته بگذارید. در بقیه روزهای هفته به ناخن‌های خود زمان استراحت دهید و با براقی شفاف ترمیم کنید. دکتر شامبان هشدار می دهد که رفتن از یک رنگ لاک قوی به رنگ دیگر بدون وقفه به ناخن ها آسیب می زند. زیرا به مرور زمان باعث خشکی، زردی و حتی ضعیف شدن ساختار ناخن ها می شود.

سفت شدن ناخن، دکتر استرن هم می گوید که پاک کننده های ناخن نیز می تواند دلیل ضعیف شدن ناخن های شما باشد. او تاکید می کند که  گاهی اوقات طبیعی بودن می‌تواند تنها چیزی باشد که ناخن‌های شما برای جوان‌سازی و طراوت به آن نیاز دارند.

۸.دست ها و ناخن های خود را مرتب مرطوب کنید

قبل از خواب صورت خود را مرطوب می کنید. پس همین کار را برای ناخن های خود نیز انجام دهید. هالی فالکون، متخصص سلامت ناخن در شهر نیویورک. توصیه می کند که از ترکیبی روغن‌های بادام و آووکادو برای مرطوب نگه داشتن کوتیکول‌ها و ناخن‌ها استفاده کنید. اما او می گوید هر روغن غنی از مواد مغذی یا مرطوب‌کننده می توانند همین کارایی را داشته باشند. حتی می توانید از یک بالم لب استفاده کنید. زیرا فرمول‌های مؤثر حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، نرم‌کننده‌هایی مانند روغن‌های چرب و انسدادی مانند سیلیکون‌ها هستند. این موارد با هم برای آبرسانی به ناخن و پوست بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: طرح ناخن پاییزی: ۱۰ شیک ترین طرح ناخن برای روزهای عاشقانه پاییز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا