;
دنیای مدگوناگون

ترک پاشنه پا: ۵ نکته مهم برای درمان سریع و آسان زبری و ترک پا

ترک پاشنه پا: اگر مراقب نباشیم پاشنه پا بسیار مستعد زبری، پوسته پوسته شدن و به خصوص ترک های سطحی و عمیق است. ترک های پا بسته به شدت شکاف می تواند کوچک یا عمیق و به میزان سطحی یا عمیق بودن شان بسیار آزار دهنده است.

در واقع ترک های عمیق تر می توانند ناراحت کننده باشند، به خصوص هنگام راه رفتن با پای برهنه یا ایستادن طولانی مدت. ترک های پاشنه پا در اکثر افراد بسیار شایع است و می تواند هر فردی را با هر جنسیت، رنگ و سنی درگیر کند. بنابراین در بخش گوناگون به ۵ بهترین درمان خانگی ترک پاشنه پا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ترک کف پا، پوست مرده و نرمی پا: با ۶ درمان خانگی معجزه گر!

۱.روغن نارگیل

ترک پاشنه پا، روغن نارگیل به طور کلی برای پوست های خشک توصیه می شود. این روغن حاوی ویژگی هایی است که به پوست شما کمک می کند تا هیدراته بماند. به علاوه ضد باکتریایی است که به درمان ترک پاشنه پا کمک می کند، به خصوص اگر آنها مستعد ابتلا به ارگانیسم های بیماری زا باشند.

می توانید در تمام طول شب شما می توانید از این روغن به پای خود بزنید و آن را با یک پارچه نخی ببندید. به یاد داشته باشید قبل از شروع درمان طبیعی مطمئن شوید که علت طبیعی بوده و ناشی از عفونت نیست. زیرا ترک های ناشی از عفونت باید توسط متخصص درمان شود.

ترک پاشنه پا

۲.عسل

ترک پاشنه پا، شاید تعجب کنید اما عسل می تواند به ترمیم ترک پاشنه پا کمک کند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث بهبودی ترک ها می شود. همچنین در مطالعات نشان داده شده است که عسل روند بهبود را تسریع می کند، پوست را مرطوب می کند و باعث بهبود زخم می شود. می توانید از عسل برای تمیز کردن پاهای خود پس از حمام کردن در آب گرم استفاده کنید یا آن را به عنوان ماسک شبانه پا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

۳.خیساندن پای خود در آب گرم

ترک پاشنه پا، مزیت خیساندن این است که از متراکم شدن پوست مرده در داخل ترک ها جلوگیری می کند. در مقایسه با بقیه پوست، ترک های پاشنه طولانی تر بهبود می یابد. پاها را به مدت سی دقیقه در آب گرم خیس کنید، ترک ها را با یک سنگ نرم بمالید تا خشکی پوست از بین برود.

توجه کنید که این کار را با ملایمت و آرامی انجام دهید تا پوست ها مرده کنده شده و به پا آسیب نرسد. پس از خیساندن پا می تواند از وازلین استفاده کنید. برای نگه داشتن رطوبت، بهتر است یک جوراب نخی هم بپوشید.

ترک پاشنه پا

۴.استفاده از مرطوب کننده

از آنجایی که خشکی شایع ترین علت ترک پاشنه پا است، استفاده از روغن های مرطوب کننده به عنوان اولین گزینه درمانی موثر است. این روغن ها دارای مواد شیمیایی است که به خوبی به پوست آبرسانی می کند و همچنین پوست مرده را که بخشی از پاشنه های ترک خورده است از بین می برد. همیشه مرطوب کننده ها را با ترکیبات مرطوب کننده مانند اسید سالیسیلیک انتخاب کنید.

۵.استفاده از بانداژ

ترک پاشنه پا، باندهای مایع در درمان زخم های ترک غیر سطحی بسیار مفید هستند. با بانداژ کردن پاها، ترک های عمیق و در نتیجه محافظت از آنها در برابر عفونت عمل می کند. معمولا در حین انجام فعالیت های روزانه به خوبی از پاها محافظت می کند و ترک ها زودتر بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یک =

دکمه بازگشت به بالا