;
دنیای مدگوناگون

ماندگاری بالای بوی عطر: چگونه عطر بزنیم تا بوش ماندگار بشه؟ + ۱۰ ترفند جالب

ماندگاری بالای بوی عطر: چه کسی هست که بوی خوش را نپسندد؟ امروزه عطر و ادکلن یکی از ضروریات زندگی اجتماعی به حساب می‌آیند، به طوری که اگر روزی بدون عطر زدن و بوی خوش از خانه خارج شویم، گویی برهنه بیرون رفته‌ایم.

در حال حاضر برندهای بسیاری در سطح جهانی مشغول تولید عطرها با اسانس های متنوع هستند، این تنوع رایحه سبب شده است که عطر مورد استفاده‌ی هر شخص به منزله‌ی امضای او شناخته شود. اما یکی از چیزهایی که ما به آن اهمیت می دهیم، ماندگاری عطرها است.

عطرها با برندهای اصلی بسیار گران قیمت هستند و نمی توان بیش از حد هزینه کرد. به همین منظور تلاش می کنیم تا با ترفندهایی ماندگاری عطرها را افزایش دهیم. در مطلب امروز دنیای مد فوت و فن های عطر زدن و افزایش ماندگاری رایحه عطرها بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای آرایشی جوان کننده: با این ۱۲ ترفند خانم های سن بالا ۲۰ سال از سن تان کم کنید!

۱۰ ترفند جالب و کاربردی برای افزایش ماندگاری بوی عطر

۱.مرطوب کردن پوست

ماندگاری بالای بوی عطر, قبل از تست یا استفاده عطر، حتما پوست خود را با مرطوب کننده ها مرطوب کنید. این کار از طرفی بوی عطرها را خوش تر و از طرفی دیگر باعث طولانی شدن ماندگاری آن می‌شود. البته ماندگاری عطر برای افرادی که پوست شان چرب است بیشتر خواهد بود.

۲.به موی سر عطر نزنید

ماندگاری بالای بوی عطر، بر خلاف تصور بعضی افراد باید بدانید که عطر زدن به موی سر خوب نیست. بسیاری از خانم ها به جهت ماندگاری بیشتر، عطرها را به موی سر خود می‌زنند که تا حدودی درست فکر می‌کنند ولی این کارممکن است به واسطه ی استفاده از الکل در ترکیب ادکلن موجب خشک شدن پوست سر بشود.

شاید بپسندید: خواص روشور برای سلامت و زیبایی پوست که از آن بی خبر بودید!

ماندگاری بالای بوی عطر

۳.پس از اسپری کردن عطر روی مچ دست، آن را مالش ندهید

اگر شما از آن دسته افراد هستید که عادت دارند بعد از هر بار اسپری کردن عطر مچ دستانشان را مالش می‌دهند، حتما این عادت را ترک کنید. همان طور که می‌دانید عطرها دارای نت های آغازین، میانی و پایانی هستند که نت های آغازین رایحه های لطیف و زودگذر و نت های میانی رایحه های ماندگارتر می‌باشند. حال اصطکاک ناشی از مالش مچ دست ها باعث ترکیب شدن عطرها با روغن طبیعی پوست شده، می‌تواند تغییر کلی بوی عطرها را سبب شود.

۴.فقط روی نقاط خاص بدن عطر را اسپری کنید

بر خلاف تصور عده ای زیاد مبنی بر این که اگر به همه جای بدن خود عطر را اسپری کنند بوی عطر بیشتر می‌شود ، شما می‌توانید با اسپری کردن عطرفقط بر روی نقاطی خاص مثل جای نبض ها، بوی ادکلن خود را افزایش دهید.

ماندگاری بالای بوی عطر، در محل نبض ها، رگ های خونی نزدیک پوست قرار دارند که گرمای این ناحیه باعث پخش شدن بوی عطر در هوا می شود. قسمت داخلی مچ دست، قسمت داخلی آرنج ها، پشت لاله ی گوش و روی گردن نقاطی هستند که بوی عطر شما را بیشتر پخش می‌کنند.

۵.بوی عطر روی پوست هر فردی متفاوت است

بوی یک عطر بر روی پوست یک نفر ممکن است با بوی همان عطر بر روی پوست فردی دیگر متفاوت باشد! همان طور که قبلا اشاره کردیم، عطر می‌تواند با ترکیبات شیمیایی پوست افراد ترکیب شود. تعریق و حتی رژیم غذایی می‌توانند نقش بزرگی در متفاوت بودن بوی عطر شما با دیگران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اشتباهات آرایشی: ۹ اشتباه آرایشی که سن تان را زیاد و صورت تان را پیر نشان می دهد!

ماندگاری بالای بوی عطر

۶. به بینی خود استراحت دهید

ماندگاری بالای بوی عطر، به بینی خود استراحت دهید. زمانی که برای تست عطر می‌روید نباید بیشتر از سه عطر را امتحان کنید. در غیر این صورت، بینی شما قادر به تشخیص رایحه ها نخواهد بود. شما می‌توانید با کشیدن یک نفس عمیق یا استشمام مقداری دانه ی قهوه مجددا به تست عطر بپردازید.

۷.رایحه های مصنوعی

عطرها امروزه با گل های طبیعی ساخته نمی‌شوند. چرا که برای تولید انبوه استفاده از گل طبیعی ممکن نیست، بنابراین از رایحه های مصنوعی استفاده می‌شود. این کار نه تنها به سود تولید کنندگان عطر بوده بلکه برای استفاده کنندگان نیز از این جهت خوب است که تاریخ انقضای عطر دوبرابر می‌شود.

۸.برخی عطرها ترکیباتی از أجزاء حیوانات دارند

ماندگاری بالای بوی عطر، برخی عطرها شامل ترکیباتی از اجزاء حیوانات هستند. که بیشتر منظور مشک زباد است. گربه ی زباد حیوانی است که از خود روغن معطر ترشح می‌کند. لازم به ذکر است که این ماده ی روغنی بوی بسیار بدی دارد، ولی این هنر سازندگان عطر است که از آن برای تولید خوش بو ترین رایحه ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آرایش صورت مناسب موی مشکی: با موی مشکی چگونه آرایش کنم تا جذاب و باکلاس باشم؟

ماندگاری بالای بوی عطر

۹.خلق و خوی شما را تغییر می دهد

عطر می‌تواند خلق و خوی شما را تغییر بدهد. برای مثال بعضی عطرها به شما حس خوب آرامش را می‌دهند وعصبانیت شما را کاهش می‌دهند. یا بعضی عطرها شما را اول صبح سر حال آورده و خواب را از چشمان تان می‌گیرند.

۱۰.عطرهای مردانه فقط برای آقایان نیستند

ماندگاری بالای بوی عطر، عطرهای مردانه فقط برای آقایان نیستند. یک سوم از عطرهای مردانه توسط خانم ها استفاده می‌شوند. حال با دانستن نکات ذکر شده، هیچ گاه از رایحه ی خوش عطر غافل نشوید و همیشه (با معطر بودن) در بین سایرین از محبوبیت خاصی برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای داشتن مژه های زیبا: چگونه مژه هایی بلند و زیبا داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا