;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

در قسمت لب ها رگ های خونی بیشتری از طریق پوست ظاهر می شود. زیرا پوست لب ملانین (رنگدانه طبیعی پوست) بسیار کمتری دارد. به همین دلیل است که رنگ لب شما صورتی به نظر می رسد. هیچ غدد عرق و فولیکول های مو روی لب ها وجود ندارد. پوست طبیعی لب حاوی سلول هایی به نام ملانوسیت است که ملانین تولید می کنند. هنگامی که پوست حاوی ملانین بیش از حد باشد، تیرگی یا لکه های پوستی در لب ها ایجاد می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی می پردازیم. با این ۵ روش خانگی ساده و موثر لب های صورتی و زیبایی خواهید داشت.

روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، چه عواملی باعث تغییر رنگ لب ها می شود؟

 

۱.قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، هنگامی که اشعه ماوراء بنفش (UV) از خورشید به پوست می رسد، باعث می شود، پوست ملانین بیشتری بسازد، ملانین بیش ازحد باعث ایجاد لکه ها و تیرگی پوست لب ها می شود.

۲.سیگار کشیدن

۳.واکنش آلرژیک ناشی از استفاده از رژ لب

۴.التهاب پوست ناشی از هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH). PIH زمانی اتفاق می افتد که پوست پس از آسیب دیدگی یا تحریک، ملانین بیشتری تولید می کند.

۵.اختلالات هورمونی مانند بیماری آدیسون، بیماری آدیسون یک اختلال هورمونی نادر است که باعث هیپرپیگمانتاسیون یا تیرگی می شود.

۶.اضافه بار آهن که هموکروماتوز نیز نامیده می شود، یک اختلال ارثی است که در آن نمک های آهن در بافت رسوب می کنند که باعث تغییر رنگ پوست می شود.

۷.خال های مادرزادی خاص

۸.بارداری

روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، علائم تغییر رنگ لب ها

۱.لب های تیره تر

۲.رنگ لب ها بنفش مشکی

۳.گاهی اوقات، لب ها قرمز و خشک/پوسته می شوند

۵ روش خانگی موثر برای داشن لب های نرم، جذاب و صورتی

۱.روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، لیمو

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، محققان دریافتند که پوست لیمو به طور موثری تولید ملانین را متوقف می‌کند. شما می‌توانید از لیمو برای صورتی شدن لب‌های تان استفاده کنید. آبلیمو و روغن آن برای پوست مفید است. روغن لیمو پوست را جوان و درخشان نگه می دارد. زیرا حاوی ویتامین C و فلاونوئید هستند (یک ترکیب گیاهی که فعالیت سلول ها را مدیریت می کند و با رادیکال های آزاد که باعث استرس در بدن شما می شوند مبارزه می کند.

۲.زردچوبه

تولید بیش از حد ملانین می تواند دلیلی برای هیپرپیگمانتاسیون باشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، مشخص شد زردچوبه ملانین را که باعث افزایش رنگدانه می‌شود، مسدود می‌کند. علاوه بر این، حاوی خواص آنتی اکسیدانی است و به جلوگیری از تولید ملانین اضافی کمک می کند. بنابراین، استفاده از زردچوبه باعث صورتی و نرم شدن لب ها می شود.

۳.روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، آلوئه ورا

در یک مطالعه مشخص شد که آلوئه ورا از تولید ملانین جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از آلوئه ورا روی لب ها ممکن است مفید باشد. آلوئه ورا دارای خواص درمانی، ضد التهابی و مرطوب کننده است که برای پوست بسیار مفید است.

۴.انار

در یک مدل حیوانی، عصاره انار با جلوگیری از تولید ملانین و تکثیر ملانوسیت ها (سلول های حاوی ملانین) رنگدانه های پوست را کاهش می دهد. بنابراین، انار برای رفع تیرگی لب ها موثر است.

۵.روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، چغندر

چغندر حاوی ویتامین های A و C، مواد مغذی مانند آهن و بتانین (رنگ به دست آمده از چغندر) است که مسئول مرطوب کنندگی و رنگ آمیزی است. از این رو، چغندر برای دستیابی به لب های صورتی مفید و موثر است.

چه زمانی به دنبال کمک پزشکی باشیم؟

اگر این موارد برای شما اتفاق افتاد حتما به پزشک مراجعه کنید.

۱.تیره شدن مداوم لب ها بدون دلیل

۲.تغییر رنگ لب ها که باعث نگرانی قابل توجهی می شود و شما را تحت تاثیر قرار می دهد

۳.هر ضایعه یا زخم پوستی که رنگ، اندازه و شکل لب ها را تغییر دهد

روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، سوالات متداول

۱.آیا هیچ درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی وجود دارد؟

بله، چند درمان خانگی برای لب های صورتی وجود دارد. از جمله استفاده از لیمو، آلوئه ورا، زردچوبه، چغندر و انار. این درمان های خانگی می تواند برای داشتن لب های صورتی دلخواه مفید باشد.

۲.آیا می توان برای داشتن لب های صورتی سالم از انار استفاده کرد؟

در یک مطالعه، محققان دریافتند که عصاره انار با توقف تولید ملانین، رنگدانه های پوست را کاهش می دهد. از این رو، ممکن است برای شما مفید باشد و با استفاده از انار برای همیشه لب های صورتی سالم داشته باشید.

۳.چرا رنگ لب تیره می شود؟

تیره بودن رنگ لب شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل عبارتند از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، کشیدن سیگار، واکنش آلرژیک ناشی از رژ لب، التهاب پوست، بیماری های سیستم هورمونی مانند بیماری آدیسون، اضافه بار آهن (هموکروماتوز)، لکه های مادرزادی خاص یا بارداری.

۴.آیا می توان از آلوئه ورا برای درمان تیرگی لب ها استفاده کرد؟

آلوئه ورا ممکن است برای رفع تیرگی لب ها مفید باشد. زیرا آلوئه ورا دارای خواص درمانی، ضد التهابی و مرطوب‌کننده است که ممکن است برای پوست شما مفید باشد.

۵.آیا برای تیرگی لب ها باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگرچه لب های تیره رایج هستند. اما اگر متوجه تیره شدن پوست غیرقابل توضیح و مداوم یا هر ضایعه ای شدید که تغییر رنگ، اندازه و شکل می دهد، باید به پزشک مراجعه کنید.

۶.چرا رنگ لب ها صورتی است؟

پوست لب دارای رگ های خونی بیشتری است که به دلیل ملانین بسیار کمتر در پوست لب صورتی دیده می شود.

۷.آیا نور خورشید روی رنگ لب ها تاثیر می گذارد؟

بله، نور خورشید می تواند روی رنگ لب های شما تأثیر بگذارد. اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست می رسد و باعث تولید ملانین بیشتر می شود. افزایش ملانین باعث تیرگی لب ها می شود.

۸.آیا لیمو گزینه خوبی برای داشتن لب های صورتی است؟

بله، لیمو ممکن است گزینه خوبی برای داشتن لب های صورتی باشد. در واقع لیمو به طور موثر تولید ملانین اضافی را متوقف می کند و ممکن است برای قرمز کردن لب های شما استفاده شود. مزایای دیگر لیمو این است که پوست را جوان و درخشان می کند.

۹.آیا می توان از چغندر برای از بین بردن سیاهی لب استفاده کرد؟

بله، برای داشتن لب های صورتی می توانید از چغندر استفاده کنید. چغندر حاوی ویتامین های A و C، مواد مغذی مانند آهن و بتانین (رنگ به دست آمده از چغندر) است که مسئولیت اثر مرطوب کنندگی و رنگ آمیزی را دارد.

روش های خانگی موثر برای داشتن لب های صورتی، سخن آخر

به طور کلی، پوست لب نسبت به بقیه قسمت‌های صورت ملانین کمتری دارد. تغییر رنگ یا تیرگی لب ها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. چندین درمان خانگی مانند استفاده از لیمو، زردچوبه، آلوئه ورا و غیره ممکن است برای رفع تیرگی لب ها و رسیدن به لب های صورتی مفید باشد. معمولاً تیرگی لب ها شایع است. اما اگر احساس می کنید که تیره شدن مداوم پوست وجود دارد و باعث نگرانی شما می شود یا متوجه هر گونه ضایعه ای که تغییر رنگ، اندازه و شکل می دهد، باید به دنبال کمک های پزشکی باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا