;
فیلم و سریال

عکس های خفن لی یونگ ئه “بازیگر نقش یانگوم” در آستانه 53 سالگی‌اش هر روز زیباتر از دیروز!

عکس های جدید لی یونگ ئه:لی یونگ ئه (کره‌ای: 이영애; زادهٔ ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۷۱) بازیگر و مدل اهل کره جنوبی است. او با بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر در سراسر دنیا – به ویژه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و به‌ویژه ایران – محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود

در ادامه این مطلب در بخش فرهنگ و هنر در مجموعه فیلم و سریال مجله خبری چشمک ضمن ارائه بیوگرافی، جدیدترین عکس های عکس های جدید لی یونگ ئه را با هم مرور می کنیم.

شاید بپسندید: بیوگرافی مریم مومن بازیگر “سریال بانوی عمارت”، زندگی شخصی، ازدواج و اصالت+عکس های جدید

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پردیس احمدیه، زندگی شخصی، از نوازندگی تا بازی در فیلم لاک قرمز+عکس های جدید

جالب خواهد بود: بیوگرافی شین بی خواننده کره ای+عکس های جذاب جدیدش

 

عکس های جدید لی یونگ ئه

 

 

شاید بپسندید: بیوگرافی اسدالله یکتا کنار همسر و 4 پسر بدنسازش + عکس

 

شاید بپسندید: شخصیت های مجموعه “فیلم شرک” اگر انسان بودند چه شکلی بودند+ عکس

احتمالا بپسندید: مقایسه زیبایی بازیگران نقش دونگی پس از 14 سال: دونگی بزرگ37 ساله و دونگی کوچک 25 ساله شده+ عکساشون

شاید بپسندید: بیوگرافی لیلا زارع، زندگی شخصی و داشتن پسر جوانی که باور پذیر نیست+عکس های جذاب

احتمالا بپسندید: ۱۰ زیباترین هنرمندان زن جهان که جذابیت و زیبایی طبیعی آن ها خیره کننده است + عکس

احتمالا بپسندید: تیپ خفن ثریا خانم کراش جدید بهنام بیرون سریال در انتهای شب + عکس

عکس های جدید لی یونگ ئه

بیوگرافی لی یونگ ئه

لی یونگ ئه(کره‌ای: 이영애; زادهٔ ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۷۱)[۲] بازیگر اهل کره جنوبی است. او بیشتر برای بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی کره‌ای جواهری در قصر و بازی در نقش یک مادر مجرد انتقام‌جو در فیلم جنایی هیجانی پارک چان-ووک، بانوی انتقام شناخته شده است. او برای بازی در این فیلم جوایز بهترین بازیگر زن را در سی و هشتمین جشنواره فیلم سیتخس، ۲۶مین دوره جوایز فیلم اژدهای آبی[۳] و ۴۲مین دوره جوایز هنری بکسانگ دریافت کرد.

احتمالا بپسندید: همسر محسن کیایی+ عکس زن و شوهری

فعالیت هنری

خانم لی حرفه کاری خود را در ابتدا به عنوان یک مدل تلویزیونی در سال ۱۹۹۱ انجام داد. پس از حضور در تبلیغات تلویزیونی، او در سال ۱۹۹۳ حرفه بازیگری خود را در مجموعه تلویزیونی حال شوهرت چطوره؟ آغاز کرد که در همان سال برنده بهترین بازیگر زن جدید در جوایز درامای اس‌بی‌اس شد.

در سال ۲۰۰۰، او در فیلم معمایی هیجان انگیز منطقه امنیتی مشترک بازی کرد که در آن زمان به پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای تبدیل شد. او حرفه بازیگریش را با ملودرام آخرین هدیه دنبال کرد، جایی که او برای اجرای خود به عنوان یک زن جوان که با واقعیت‌های یک مرگ زودهنگام روبرو بود مورد تحسین قرار گرفت.

لی با کارگردان هور جین هو شروع به همکاری دوباره کرد تا در فیلم بعدی او، یک روز خوب بهاری بازی کند که به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز منتقدان فیلم بوسان دریافت کرد. او همچنین در مجموعه تلویزیونی آتش‌بازی بازی کرد که لی را به مخاطبان تایوان معرفی کرد.

لی پس از بازی در درام تاریخی جواهری در قصر در کره جنوبی به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی اولین بار از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۲۳ مارس ۲۰۰۴ از شبکه ام‌بی‌سی پخش شد، جایی که برترین برنامه با میانگین امتیاز بیننده ۴۶٫۳ درصد و اوج ۵۷٫۸ درصد بود که آن را به دهمین درام کره ای با رتبه برتر تمام دوران تبدیل کرد.[لی برنده جایزه بزرگ و همچنین جایزه عالی‌ترین جوایز درامای ام‌بی‌سی شد. سپس این نمایش در ۹۱ کشور در خارج پخش شد و در آسیا به‌طور استثنایی بسیار محبوب شد.

شهرت یانگوم، لی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیو به شهرت فراآسیایی رساند. او برای بازدید از چین، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و ژاپن دعوت شد. در سال ۲۰۰۶، برای اولین بار در ۱۲ سال، ان‌اچ‌کی به دلیل محبوبیت بیش از اندازه لی مجبور شد از بزرگ‌ترین سالن ان‌اچ‌کی برای میزبانی برنامه خود استفاده کند. همچنین تمبرهایی با تصویر لی در ژاپن منتشر شد. او همچنین به جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین در سال ۲۰۰۷ در چین دعوت شد.

لی سپس در قسمت سوم از سه‌گانه انتقام پارک چان-ووک با عنوان همدردی برای بانوی انتقام بازی کرد. او برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را در جوایز فیلم اژدهای آبی در سال ۲۰۰۵ و جوایز هنری بکسانگ در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد. در سال ۲۰۰۶، لی بر روی نیمکت داوران پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دعوت شد و اولین بازیگر زن کره ای شد که به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم انتخاب شده است.

در سال ۲۰۰۷، او مدال خدمت فرهنگی را برای کمک به موج کره‌ای از دولت کره جنوبی دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵، اعلام شد که لی در سریال تاریخی اس‌بی‌اس، سایمدانگ، خاطرات درخشان به تلویزیون بازخواهد گشت. او در نقش شین سایمدانگ، هنرمند و خوشنویس مشهور دوران چوسان و همچنین در نقش یک مدرس کره‌ای امروزی درس تاریخ نقش دوگانه‌ای خواهد داشت. این درام در ژانویه ۲۰۱۷ به نمایش درآمد.

در سال ۲۰۱۸، لی برای بازی در فیلم مرا به خانه بیاور انتخاب شد و پس از ۱۳ سال به سینما بازگشت.در سال ۲۰۲۲، لی برای انتخاب «جایزه بازیگر سال» به هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان دعوت شد. در سال ۲۰۲۳، او با بازی در مجموعه تلویزیونی استاد: رشته‌های حقیقت و ایفای نقش اصلی مجموعه، چا سه-اوم، رهبر ارکستر مشهور جهان که راز بزرگ و خطرناکی را حفظ می‌کند، به تلویزیون بازگشت.

شاید بپسندید: بیوگرافی رضا ایرانمنش، زندگی شخصی و ماجرای مرگ 4 ساعته+ عکس های خانواگی با پسر و همسر جوانش!

زندگی شخصی

در سال ۲۰۰۹، لی با جونگ هو-یونگ، یک تاجر کره‌ای-آمریکایی که ۲۰ سال از او بزرگتر بود، ازدواج کرد. در ۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۱ او فرزندان خود که یک دوقلوی غیرهمسان شامل یک پسر و یک دختر بودند را به دنیا آورد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود.

اقدامات بشردوستانه

لی علاوه بر حرفه بازیگری، با چندین موسسه خیریه نیز همکاری داشته است. در سال ۱۹۹۷، او به عنوان سفیر حسن نیت یک سازمان مردم‌نهاد به اتیوپی رفت. او در سال ۱۹۹۹ به صحرای تار رفت تا یک برنامه تلویزیونی درباره مردم پایین‌ترین طبقه اجتماعی هند اجرا کند. بعداً در سال ۲۰۰۱، او این تجربیات را در خودزندگی‌نامه‌ش، «خاص ترین عشق»با انگلیسی محدود توصیف کرد و درآمد حاصل از فروش کتاب را به امور خیریه اهدا کرد.

لی یونگ ئه

او در سال ۲۰۰۴ توسط یونیسف به عنوان سفیر حسن نیت منصوب شد و از آن زمان تاکنون چندین پست خیریه بر عهده داشته است. او کمک‌های زیادی به مدارس و بیمارستان‌ها کرده است، از جمله مدرسه اول متوسطه چوسان در هاربین[۲۹] و یک مدرسه ابتدایی در چین که بعداً به مدرسه ابتدایی لی یونگ ئه تغییر نام داد. در سال ۲۰۱۲، او به عنوان سخنگوی افراد مشهور برای پروژه “اهدای عشق” به میزبانی مجله زنان چوسان حضور داشت. او برای ساخت مدرسه ای در میانمار کمک مالی کرد.

در سال ۲۰۱۲، لی یک تجارت برای محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست برای کودکان در سئول راه اندازی کرد. در ژوئیه ۲۰۱۴، رسانه های تایوانی گزارش دادند که لی به طور خصوصی به یک زن باردار تایوانی که در حال گذراندن تعطیلات با همسرش در سئول بود کمک کرده است. این زن دختری نارس به دنیا آورد و نوزاد دچار عوارض متعددی شده بود.

لی از طریق دوستش متوجه این زوج شد و تصمیم گرفت قبض های پزشکی آن‌ها را به مبلغ ۴ میلیون دلار جدید تایوان (۱۳۴,۰۰۰ دلار آمریکا) بپردازد، زیرا نوزاد پس از تولد به دو عمل جراحی و مراقبت‌های پزشکی مداوم نیاز داشت. پس از آن به پاس قدردانی از لی جایزه‌ای توسط بنیاد فرهنگی و آموزشی چو تا کوان تایوان به او اعطا شد. لی در سال ۲۰۱۶ به دختر ویتنامی‌ای که برای درمان تومور مغزی خود به کره رفته بود با اهدای ۳۷ میلیون وون کره جنوبی برای این عمل و سایر هزینه‌های پزشکی کمک کرد.

در سریلانکا، او به نام “چانگومی” شناخته می شود، و محبوبیت او در آنجا منجر به ایجاد صندوق بورس تحصیلی سوجاتا دیانی در سال ۲۰۱۴ شد، زمانی که او ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا اهدا کرد. هدف این صندوق ارائه کمک های مالی به دانش آموزان دختر خانواده‌های کم‌درآمد است.[۳۷] لی همچنین اولین بازیگری بود که به کمپین “صدای زنگ برای تغییر” گوچی برای “جمع آوری بودجه و آگاهی برای پروژه‌های ترویج آموزش، سلامت و عدالت برای دختران و زنان” در سراسر جهان پیوست.

در سال ۲۰۱۵، لی توسط کمیسیون یونسکو کره به عنوان فرستاده ویژه منصوب شد. او فعالیت های کمیسیون مانند جمع آوری کمک‌های مالی و کمپینی برای حمایت آموزشی از کشورهای توسعه نیافته را ترویج می کند. در نوامبر ۲۰۱۷، لی ۵۰ میلیون وون کره جنوبی (حدود ۴۵,۰۰۰ دلار) را برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه ۱۳۹۶ ازگله به ایران اهدا کرد. این کمک مالی از طریق چکی توسط رئیس بنیاد افراد دارای معلولیت کره، لی سونگ گیو به سفیر جمهوری اسلامی در سئول تحویل داده شد. لی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با شنیدن خبر درد و رنج مردم ایران که در درام «جواهری در قصر» او را بسیار دوست داشتند، دلش شکست.

در مارس ۲۰۲۲، لی ۱۰۰ میلیون وون کره جنوبی را به اوکراین که در اثر حمله روسیه آسیب دیده بود، همراه با نامه‌ی تسلیت به مردم اوکراین اهدا کرد. در ۱ مه ۲۰۲۲، لی ۱۰۰ میلیون وون کره جنوبی را به دفتر بنیاد سوون در شهر یانگ پیونگ در استان گیونگ‌گی-دو اهدا کرد تا به بیمارانی که به دلیل سرطان دوران کودکی یا بیماری‌های نادر در بیرون رفتن از خانه مشکل دارند، کمک کند.[۴۵]

در 19 اوت ۲۰۲۲، لی ۱۰۰ میلیون وون کره جنوبی را برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل ۲۰۲۲ کره جنوبی از طریق بنیاد معلولان کره اهدا کرد. در ۳ نوامبر ۲۰۲۲، لی یک کمک مالی برای کمک به قربانیان حادثه ازدحام هالووین سئول را از طریق کمک‌های مالی به بنیاد رفاه کره برای معلولان اهدا کرد. در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، لی ۵۰ میلیون وون کره جنوبی به ساکنان آسیب دیده از آتش‌سوزی در روستای گوریونگ، منطقه گانگنام، سئول اهدا کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۳، لی ۵۰ میلیون وون کره جنوبی به رئیس انجمن یادبود ایسونگمن ری اهدا کرد تا بنای یادبودی برای رئیس‌جمهور سابق ایسونگمن ری بسازد. طبق اعلام صلیب سرخ کره در نوامبر ۲۰۲۳، لی ۵۰ میلیون وون کره جنوبی برای کمک به اقدامات بشردوستانه برای کودکان آسیب دیده در جنگ اسرائیل و حماس اهدا کرد.

لی یونگ ئه در سریال جواهری در قصر

این مجموعه با بازی لی یونگ ئه در نقش اصلی، داستان یک آشپز یتیم در آشپزخانه دربار را روایت می‌کند که اولین پزشک زن پادشاه می‌شود. در زمانی که زنان نفوذ کمی در جامعه دارند، او تلاش می‌کند اسرار آشپزی و پزشکی کره‌ای را بیاموزد تا خانواده پادشاه را از بیماری‌های مختلف درمان کند. جواهری در قصر بر اساس داستان واقعی سو یانگوم، اولین پزشک زن خاندان سلطنتی سلسله چوسان است.

سریال جواهری در قصر، پشتکار یانگوم و فرهنگ سنتی کره، از جمله غذاهای دربار کره و طب سنتی را به تصویر می‌کشد. لی یونگ ئه (کره‌ای: 이영애; زادهٔ ۳۱ ژانویهٔ ۱۹۷۱) بازیگر و مدل اهل کره جنوبی است. او با بازی در نقش یانگوم در سریال درام تاریخی جواهری در قصر در سراسر دنیا – به ویژه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و خاورمیانه و به‌ویژه ایران – محبوبیت و شهرت بسیاری کسب کرد. وی یکی از ۳ زن کره‌ای بود که مشعل اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را در مراسم افتتاحیه، روشن نمود.

عکس های جدید لی یونگ ئه

محبوبیت وی در بین کشورهای آسیای شرقی زمانی رشد یافت که او در نقش سو یانگوم در سریال جواهری در قصر ایفای نقش کرد. از آن به بعد، لی یونگ ئه دعوتنامه‌های بسیاری برای سفر از سوی کشورهایی نظیر هنگ کنگ، چین، ژاپن، سنگاپور و تایوان دریافت کرد. او ضمن همدردی با مردم آسیب‌دیده ایران، مبلغی را برای کمک به‌زلزله‌زدگان کرمانشاه (حدود ۴۵هزار دلار) در نظر گرفت.

وزیر بهداشت ایران در دیدار با لی یونگ ئه از این کمک او قدردانی کرد. وی در این دیدار گفت:«از زلزله‌ای که در ایران و کرمانشاه رخ داد بسیار ناراحت شده‌است و خواسته هر چند بسیار اندک کمکی کرده باشد و امیدوار است در سال‌های آینده نه‌تنها به عنوان بازیگر بلکه به‌عنوان انسان گام‌های بزرگتری برای نزدیکی روابط بین دو کشور بردارد و از مردم ایران بسیار تشکر کرد. همچنین در سریال دیگری با عنوان سایمدانگ، خاطرات درخشان نیز بازی کرده‌است و امیدوار است مردم ایران، از آن استقبال کنند و برایشان جذاب باشد.» همچنین او سابقه سفر به ایران را نیز دارد.

در سال ۲۰۰۹، لی با جونگ هو-یونگ، یک تاجر کره‌ای-آمریکایی که بیست سال از او بزرگتر بود، ازدواج کرد. او همچنین پیرو مذهب پروتستان است. خانم لی همچنین به زبان های آلمانی و انگلیسی مسلط می باشد. در ۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۱ او فرزندان خود را که یک پسر و دختر دوقلو بودند به دنیا آورد.

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: وقتی میگن “تپل مپل تو دل برو” | هوش مصنوعی حیوانات را تپل طراحی کرد و همه دوست داشتنی شدند+عکس

احتمالا بپسندید:  اگر اشخاص حاضر در نقاشی های معروف در این عصر زندگی می کردند، چه شکلی بودند!؟+عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا